XT skiver til Formula bremser

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

XT skiver til Formula bremser

Post by HenrikJ »

Er der nogen der ved om man kan bruge eks. XT skiver på et sæt Formula kalibre hvis blot den udv. dia. er ens eller er der andet man skal tage i betragtning ??
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

jeg har ikke prøvet den kombo men generelt plejer der ikke være problemer med at bruge forskellige mærker af bremseskiver sammen med andre bremser
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2788
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Jeg har prøvet at køre med Shimano skiver med mine Formular bremser. De fungerede lige så ringe som med de originale skiver.
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Tak for svarene.
BoS, det er nu ikke forde de er ringe i sin orginale "kobination" men jeg skal til at have et nyt hjulsæt.
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2788
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Henrik Johannesson wrote:Tak for svarene.
BoS, det er nu ikke forde de er ringe i sin orginale "kobination" men jeg skal til at have et nyt hjulsæt.
Nej, deres skiver fungerer fint! Problemet med Formula bremser er deres greb og kalibre. Mage til bras skal man lede længe efter. Men når de virker, ja, så er de lige så gode som alle andre bremser. Men det gør de sjældent...
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
Post Reply