Seneste nyt om J-LO

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
User avatar
Christian
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 459
Joined: 22 Nov 2003, 05:20
Location: 2860 Søborg
Contact:

Seneste nyt om J-LO

Post by Christian »

Hermed en opdatering omkring de seneste dage i J-LO's liv.

Mandag:
Jakob blev mandag formiddag indlagt på Rigshospitalet efter hans ryg/balle/bensmerter er eskaleret gennem længere tid.

Tirsdag:
Jakob blev MR-scannet

Onsdag:
Jakob har fået stillet diagnosen "Diskusprolaps", og det forventes at han skal oppereres imorgen (torsdag).

Jakob er ved godt mod og glad for at der endelig kommer skred i tingene efter at have døjet med problemet siden november sidste år. Lægerne estimerer at han skal ligge på hospitalet i yderligere fem dage, og at han efter opperationen skal gå i ca. to måneder uden nogen form for fysisk aktivitet (hvilket så ikke er så forskelligt fra de seneste to-tre måneder) samtidig med at han går til genoptræning på rygcenteret. Herefter skulle han efter lægernes bedste skøn være "så go' som ny".

Det er jo selvfølgelig ikke specielt fedt at få konstateret Diskusprolaps, men det er top klasse at der endelig sker noget - så alt i alt er det gode nyheder 8)

Jeg skulle iøvrigt hilse alle mange gange fra Jakob.

Hvis nogle skulle have lyst til at besøge Jakob på hospitalet kan jeg oplyse at det er opgang 3, etage 16, seng 33.
Christian "b r e d - l a s t" Sandfeld
Hustler profil
User avatar
Tom Nielsen
Træder stor mølle!
Posts: 270
Joined: 24 Nov 2003, 16:36
Location: Farum
Contact:

Post by Tom Nielsen »

Godt de har fundet fejlen, men ØV at det er en Diskusprolaps, og ikke bare en muskel i klemme eller sådan noget "simpelt" noget.
Tom Nielsen ALIAS Dooley
Not for the sweet and innocent
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Det er bedre at vide præcis hvad der er galt, end at gå i usikkerhed.
Håber på at OP går vel -knæk & bræk.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

hvordan går det ?
User avatar
Christian
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 459
Joined: 22 Nov 2003, 05:20
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Christian »

Jakobs operation er desværre blevet udsat med ca. en uge, så for tiden tusser han rundt derhjemme. Han skal tilbage på hospitalet onsdag morgen, og så opereres torsdag (hvis ellers jeg har forstået det rigtigt).
Christian "b r e d - l a s t" Sandfeld
Hustler profil
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

De havde ikke tid til at operere mig i sidste uge, så jeg fik lov til at tage hjem, i stedet for at skulle ligge på Riget i 1 uge og vente. Jeg skal være på Riget igen på onsdag, og jeg skal under kniven torsdag - med lidt held kan jeg igen trille om 2-3 mdr - det bliver SÅ stort :lol:

Nu har jeg også haft smerter 24 timer i døgnet siden november 2003, så jeg kan ikke vente :!:
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Ja, så er det overstået. De skar et ca 12cm snit på ryggen, hvor de fjernede lidt af en knogle i rygraden, derefter de kunne komme til at flytte nerverne til side, hvorefter de trak prolapsen ud, og syede mig sammen igen.

Da jeg vågnede, kunne jeg mærke at den smærte jeg har haft i 9 måneder, var forsvundet!!!! Nu skal jeg tage det roligt, og genoptræne i de næste 2 mdr, så skulle jeg være klar igen.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

fedt, får du så et enkelt stift /sammenvokset led ?go bedring, og ta det roligt den første tid
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg skulle ikke få nogle problemer overhovedet, jeg fik at vide at jeg bare skulle give den gas, og ikke tage hensyn! Altså efter optræningen! 2005 bliver et hardcore cykelår for mig, specielt nu da 2004 var 110% nedtur!

8)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Første gang på en cykel i 2 mdr i dag, kørte 28km på raceren i roligt tempo, sammen med Jan - Kondital: -10
Post Reply