Håndfrit hvad virker?

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2074
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Håndfrit hvad virker?

Post by Tobias Sonne »

Skal have indstalleret noget håndfrit noget, men også her er min viden lidt begrænset. :oops:

Skal bruge et simpelt system til min I-5, men Googler mig halv ihjel. Kort og godt skal jeg kunne ringe og besvare opkald, samt bruge navigationen i telefonen.

Skal man bare købe en passiv holder? Eller skal der Bluetooth til?

Hvad skal jeg kigge efter?
User avatar
ChristianPhilipJ
Søger sponsor!
Posts: 2600
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Håndfrit hvad virker?

Post by ChristianPhilipJ »

Har været glad for Parrot i min tidligere bil - kan ikke huske modellen, men den er sikkert også udgået nu.... Kørte på Bluetooth.
User avatar
John Hein
Alene i udbrud
Posts: 748
Joined: 21 Aug 2008, 10:45
Location: Gentofte

Re: Håndfrit hvad virker?

Post by John Hein »

Har Parrot indbygget i riskogeren, og det fungere upåklagelig.
Titanium på de indre linier
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Håndfrit hvad virker?

Post by Kenny »

Jeg tror også Parrot er sagen, men virker og virker er nu så meget sagt.

I privatbilen har jeg 3200LS. Det er ikke altid den har lyst til at ringe op ved første forsøg.

I firmabilen har jeg MKi9200. Det virker lidt bedre, men fælles for dem begge er, at den ene eller anden part, fra tid til anden ikke kan høre noget. Om det er signalet eller om det er parrot dimsen der driller ved jeg ikke, jeg har jo ikke prøvet uden håndfri.

Jeg er til holdere der ikke er model bestemt, der kan holde forskellige telefoner, med en løs lader ved siden af. Så skal jeg ikke skifte hver gang jeg skifter telefon, og både konen og jeg kan bruge den selvom hun har et eller andet apple fis, og jeg har en rigtig telefon. jeg bruger også gpsen på den måde.

BT er altid tændt på min telefon, så det er fuldstændig ligegyldig hvilken af vores biler jeg sætter mig ind i, så opretter den selv forbindelse. Jeg er selvfølgelig primær bruger så jeg bliver prioriteret hvis både konen og jeg sidder i bilen :)

EDIT: Hvis jeg selv skulle betale for sådan en dims i en halvgammel bil, ville jeg nok kigge på parrot minikit, der ikke kræver installation.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3666
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Håndfrit hvad virker?

Post by AndreasA »

Ja jeg har brugt den der ledning der følger med uden problemer.. Men det er vist ikke heelt lovligt, men det må da et felt hvor din viden er i top. ;)
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2074
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Re: Håndfrit hvad virker?

Post by Tobias Sonne »

Parrot ser smart ud, men er det ikke bare knapper til at svare telefonen? Hvor sidder telefonen? I en passiv holder ved siden af?

Hvorledes er minikit installationsfrit? Og hvad er minikitet? Kan du evt. Linke? :0)
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Sv: Håndfrit hvad virker?

Post by Kenny »

Hvis jeg ikke bruger tlf til gps, ligger den bare i lommen.
De modeller jeg har er med et lille display hvor der står hvem der ringer. Og jeg kan bladre i telefonbogen med en dreje knap.

Minikit sættes bare på solskærmen og skal lades op en gang imellem.
Kan du bruge Google og skrive "parrot monikit" ? :-)
Eller bare "parrot" så kan du selv finde den model der passer til dig og dine penge.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Klubmester i Tri-Sprint 2016
Post Reply