Træning vinteren '13/'14

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2240
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Træning vinteren '13/'14

Post by Mikkel Henningsen »

Der er nyt fra jeres alle sammens træningsudvalg :shock: - og hvis man når frem til marts uden at være i form, så har man selv været ude om det. Formlen er gammelkendt; spinning og "mængdetræning". I år krydret med teknisk garniture og godt fællesskab. I alt 4 "strenge"
Det bliver således:
:arrow: Om Tirsdagen spinner vi 18.45 i well-come med Jesper Neimann Frederiksen som instruktør. Han har en tung arv at løfte, men kender så vidt jeg er orienteret forskel på 26" og 29". Det er her konditallet skal løftes, lårene vokse og watt'ene springe frem. Michael Schönberg er suveræn diktator ifht. alt, der har med spinning at gøre.
:arrow: Om Torsdagen kører vi fra p-pladsen under motorvejen ved skovbrynet st. Det bliver om aftenen med lys på. Vi satser på et jævnt tempo, så ingen skal blive gennemsvedte og derefter (unødvendigt) kolde. Alt efter underlaget bliver der nok en del grus og mindre teknisk singletrack. Vi vil gerne køre lidt halvlangt og skal gerne have i hvert fald 1,5 time på cyklen. Det er her, du får udholdenhed i benene, mental styrke, forbedret din reaktionsevne og teknik samt luftet dit baggy tøj, uden at blive mobbet. Mikkel Henningsen, Gunnar og Torben Hansen vil stå for dette. Hver tur bliver slået op på forum et par dage i forvejen. Er der ingen positive tilbagemeldinger 12 timer før afgang forbeholdes retten til aflysning.
:arrow: Tobias Sonne vil løbende slå ture op på forum. Det bliver i weekenderne, i et tempo hvor alle kan være med (lad jer ikke skræmme af hans aktuelle form). Fokus bliver at være sammen om mtb og have det godt gammeldags sjovt
:arrow: Den store lørdagstræning :o
Kommer til at foregå 4 gange: 19/10 og 2/11 og 16/11 og 30/11. Vi mødes om formiddagen og tekniktræner / leger med Henrik Storgaard som instruktør - han var på DGI kursus i sommer - og derefter kan man enten intervaltræne med Mikkel / Gunnar eller køre en længere tur med Torben / Henrik. Vi mødes alle igen til sidst. Såfremt der er stemning for det, kunne man passende drikke en kop kakao / kaffe i klubhuset og få varmen. Hver lørdagstræning vil få sit eget opslag under mtb forum'et.

Har man nogen forslag / ønsker så siger man bare til, ligesom Sonne :thumbsup:

P.S. Vil Claus eller søren lægge dette på hjemmesiden også.
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2240
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Træning vinteren '13/'14

Post by Mikkel Henningsen »

Det er mit indtryk, at Hustlerne til vinter deltager i soigneurs Cross Cup; http://xevents.dk/2011/cyclo/" onclick="window.open(this.href);return false;
og duathlon; http://xevents.dk/2011/xduathlon/" onclick="window.open(this.href);return false; (på rigtigt mtb)
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2240
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Træning vinteren '13/'14

Post by Mikkel Henningsen »

Til foråret vil vi så konkurrere til Hustlernes Store Cykelgalla
man er velkommen til at smugtræne, hvis man kan gætte hvad disciplinerne går ud på :?
Et sindrigt point og handicap system vil gøre det lige for alle
-) Wilhelm Tell
-) K.I.S.
-) Langsom Ræs
-) Pantani Deluxe
-) Technical Zone
-) Wheeee (lie)
-) Kaninen
-) Quiz
-) Appelsin-dans
-) Ørnen fra Herning
-) Ø.L.
:party:
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2597
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Træning vinteren '13/'14

Post by ChristianPhilipJ »

Lyder kanon, glæder mig!
User avatar
ClausA
Med nyvasket cykel
Posts: 2320
Joined: 31 Jul 2010, 09:07

Re: Træning vinteren '13/'14

Post by ClausA »

Lyder spitzenklazze. :-)

Nyhed hermed lagt på forsiden
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3665
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: Træning vinteren '13/'14

Post by AndreasA »

Mikkel Henningsen wrote:Det er mit indtryk, at Hustlerne til vinter deltager i soigneurs Cross Cup; http://xevents.dk/2011/cyclo/" onclick="window.open(this.href);return false;
og duathlon; http://xevents.dk/2011/xduathlon/" onclick="window.open(this.href);return false; (på rigtigt mtb)
Der er vel også en enkelt eller 2 af jer der ikke kan holde nallerne fra vintercuppen..??

Men mig og Steen er de sejeste, for vi kører KRÅSS..!!!!
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2074
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Re: Træning vinteren '13/'14

Post by Tobias Sonne »

Mit oplæg er: Fast træningstur lørdage kl. 10.00, så ved man det. Træningen vil blive aftalt fra gang til gang. Der vil blive kørt singletrack, grustons, intervaller og tekniktræning til dem som har lyst. Typisk et par timer frem.

Jeg tænker, at mødestedet skal være ved klubhuset, hvor vi også kan slutte med en kop kaffe. Men, men, men da jeg ikke selv kan finde rundt i Hareskoven, vil vi måske mere komme til at køre i Rude, St. Dyrehave mv. (med mindre en Hareskovguide melder sig) Faktisk kan alt lade sig gøre...

Træningen skal tilrettelægges, så alle kan være med! Træningen er til dem som ønsker en hyggelig træning med sved på panden. Det skal være sjovt at holde sig i form vinteren over.

Jeg vil hverken agere træner eller indpisker, men tovholder på konceptet "lørdags-leg" og koordinerer tid og sted. Jeg håber, at det kan blive selvbærende med lørdagstræningen - ikke så meget instruktion, bare mødested, køre og hygge.

Tid og sted forpligter kun, hvis der er tilmeldte i "ugens tråd".

Hvad siger I til det?
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2597
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Træning vinteren '13/'14

Post by ChristianPhilipJ »

Tobias Sonne wrote:Mit oplæg er: Fast træningstur lørdage kl. 10.00, så ved man det. Træningen vil blive aftalt fra gang til gang. Der vil blive kørt singletrack, grustons, intervaller og tekniktræning til dem som har lyst. Typisk et par timer frem.

Jeg tænker, at mødestedet skal være ved klubhuset, hvor vi også kan slutte med en kop kaffe. Men, men, men da jeg ikke selv kan finde rundt i Hareskoven, vil vi måske mere komme til at køre i Rude, St. Dyrehave mv. (med mindre en Hareskovguide melder sig) Faktisk kan alt lade sig gøre...

Træningen skal tilrettelægges, så alle kan være med! Træningen er til dem som ønsker en hyggelig træning med sved på panden. Det skal være sjovt at holde sig i form vinteren over.

Jeg vil hverken agere træner eller indpisker, men tovholder på konceptet "lørdags-leg" og koordinerer tid og sted. Jeg håber, at det kan blive selvbærende med lørdagstræningen - ikke så meget instruktion, bare mødested, køre og hygge.

Tid og sted forpligter kun, hvis der er tilmeldte i "ugens tråd".

Hvad siger I til det?
Syntes det er et godt koncept :thumbsup: :thumbsup:
User avatar
Michael B
Bagfra højre-om!
Posts: 1062
Joined: 22 Jun 2012, 08:40
Location: 2670 Greve

Træning vinteren '13/'14

Post by Michael B »

Tobias Sonne wrote:Mit oplæg er: Fast træningstur lørdage kl. 10.00, så ved man det. Træningen vil blive aftalt fra gang til gang. Der vil blive kørt singletrack, grustons, intervaller og tekniktræning til dem som har lyst. Typisk et par timer frem.

Jeg tænker, at mødestedet skal være ved klubhuset, hvor vi også kan slutte med en kop kaffe. Men, men, men da jeg ikke selv kan finde rundt i Hareskoven, vil vi måske mere komme til at køre i Rude, St. Dyrehave mv. (med mindre en Hareskovguide melder sig) Faktisk kan alt lade sig gøre...

Træningen skal tilrettelægges, så alle kan være med! Træningen er til dem som ønsker en hyggelig træning med sved på panden. Det skal være sjovt at holde sig i form vinteren over.

Jeg vil hverken agere træner eller indpisker, men tovholder på konceptet "lørdags-leg" og koordinerer tid og sted. Jeg håber, at det kan blive selvbærende med lørdagstræningen - ikke så meget instruktion, bare mødested, køre og hygge.

Tid og sted forpligter kun, hvis der er tilmeldte i "ugens tråd".

Hvad siger I til det?
Lyder godt :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Nu med billede
User avatar
Michael B
Bagfra højre-om!
Posts: 1062
Joined: 22 Jun 2012, 08:40
Location: 2670 Greve

Træning vinteren '13/'14

Post by Michael B »

Det hele lyder godt :-D


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Nu med billede
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: Træning vinteren '13/'14

Post by Jacob Korsholm »

Det er skide godt Tobias og Mikkel og Torben og Gunnar og Henrik :thumbsup:
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4122
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Træning vinteren '13/'14

Post by Niels G Henningsen »

Må hellere pumpe MTB'en igen :-)
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Jannie D Jacobsen
Nu med støttefod
Posts: 820
Joined: 18 Aug 2011, 15:12

Re: Træning vinteren '13/'14

Post by Jannie D Jacobsen »

I er et fantastisk træner/tovholderteam - Det er da et vinterprogram, der dækker alles behov :thumbsup:
/ Jannie
Naturen, den er så pæn! Den er jo GRØN...
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3673
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Træning vinteren '13/'14

Post by Jan D »

:thumbsup: her fra.
Jan D
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Træning vinteren '13/'14

Post by Kenny »

Det bliver en super fed vinter for dem bruger deres mtb.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
Post Reply