Jeg kører altid med latex slanger i mine gp4000s, det ruller rigtig godt.
Der går vel ca 2-4000km imellem jeg punkterer, og det sker næsten altid når jeg kører løb eller i en større gruppe. Årsagen tror jeg, er at man ryger ned i langt flere huller og kører nogle gange helt ude i småstenene i siden af vejen. Det smadrer dækkene, så kør på den hvide stribe
Selve punkteringen er tit en flænge i siden af dækket og det kan latex slanger ikke lide, der er butyl bedre. Jeg kasserer dækket når det sker...
Tommy Hass wrote:Jeg kører altid med latex slanger i mine gp4000s, det ruller rigtig godt.
Der går vel ca 2-4000km imellem jeg punkterer, og det sker næsten altid når jeg kører løb eller i en større gruppe. Årsagen tror jeg, er at man ryger ned i langt flere huller og kører nogle gange helt ude i småstenene i siden af vejen. Det smadrer dækkene, så kør på den hvide stribe
Selve punkteringen er tit en flænge i siden af dækket og det kan latex slanger ikke lide, der er butyl bedre. Jeg kasserer dækket når det sker...
/Tommy
OK. Så tør jeg godt køre med latex. Skal man så ikke bare have en ekstra butyl med i baglommen hvis dækket er gået lidt i stykker, så man undgår tyggegummi bobbel - hvis uheldet skulle være ude.
ps. det var godt nok en imponerende punkterings statistik
ja af samme årsag er min reserveslange altid butyl
Men ellers er det Contis lukkede ringe der virker, dem er jeg endnu ikke punkteret på overhovedet (bank under bordet)
Tommy Hass wrote:ja af samme årsag er min reserveslange altid butyl
Men ellers er det Contis lukkede ringe der virker, dem er jeg endnu ikke punkteret på overhovedet (bank under bordet)
Jo, men de er til gengæld normalt både billigere og lettere end deres dæk-og-slange søstre.
Desværre skal man så fedte med lim og er uheldet ude, er det at lappe en punktering ude på landevejen problematisk.