Ja, det var en super rute i dag syntes jeg. Jeg hørte godt nok andre brokke sig over den, men jeg kunne godt lide den afveksling der var i at køre i container-labyrinth, over diverse forhindringer af beton eller træ, gennem gamle kaffeskure, og så videre.
Is og vind gjorde også den udendørs del af ruten meget interessant. Startloopet var på spejlblank is, så der blev der kørt efter en masterkører, og dér måtte ikke overhales. Efterfølgende gik der dog ræs i den og alle spurtede af sted. På de asfalterede strækninger, hvor der var medvind, virkede det lidt surrealistisk at køre skulder ved skulder med over 40 i timen. Var det ikke for isen og sneen under hjulene og hvinende knopdæk, var det lige som at trille i et felt på landevejen på en skøn sommerdag.
Jeg havde dynamit i stængerne i dag, og mod slutningen af første omgang øjnede jeg en chance for at køre min bedste Slush afdeling nogensinde. Jeg var langt fremme i feltet (for mig), blandt ryttere som jeg normalt aldrig kommer i nærheden af. Meeen, jeg burde have vidst det: hver gang det går godt for mig i Slush får jeg bøvl med kæden, det er en forbandelse.
Jeg skulle lige til at overhale en HMTBK pige mens vi rundede et hjørne af hallen i høj fart. Hun kørte i indersiden og jeg i en stor bue udenom. Jeg måtte over lidt grove sten for at komme den vej. Kombinationen af hårdt pumpede dæk, groft underlag og høj fart har nok rystet lågen nok for at slå kæden af kurs mens jeg trådte, med den følgevirkning at kæden blev ødelagt. Den gik ikke helt i stykker, men den kammede hele tiden over og satte sig fast i bagskifteren. Jeg trillede langsomt omgangen færdig mens jeg forsøgte at acceptere at det var slut. Surt.
Dagens resultat, alternativ kædelinie: