Fattigmands Garmin..

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Fattigmands Garmin..

Post by Peter 'TB' »

Nu ved jeg ikke hvor mange iPhone brugere der er herinde - men der skal nok være et par. Jeg har idag afprøvet MotionX GPS applikationen til iPhone (http://news.motionx.com/category/motionx-gps/) på min cykel tur. Den vil ikke kunne erstatte en Garmin, men jeg synes den gør det hæderligt som det er. Der vil altid være mulighed for forbedringer, men den er nu okay. Det fede ved den er at man efter man har kørt sin tur kan maile ruten til sig selv (eller andre). Herefter kan man åbne den i Google Earth eller i Google Maps via denne side: http://www.gpsvisualizer.com/ Her kan man også få en højde profil

Image

og ruten på google maps

Image

eller google earth, komplet med geo-taggede billeder :)

Image

Der er også mulighed for at geo-tagge sine billeder, se ruten i Google Terrain (fedt på en skitur!) og en masse andet tjums jeg ikke har fundet ud af endnu.

De fleste har alligevel telefonen med i skoven, så hvorfor ikke benytte den? Jeg synes den er ganske okay, det er ikke en Gramin, men den gør det hæderligt og med fremtidige opdateringer kan den nok blive ganske god.

EDIT: Man kan sørme også uploade sin gpx fil på uTrack og få PDF med speedprofil, højdeprofil osv. :)
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

ser sku da ret ok ud.
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
User avatar
Jens Ebbesen
Altid med hjelm
Posts: 163
Joined: 09 May 2008, 21:54
Location: Allerød

Post by Jens Ebbesen »

Af en eller anden årsager jeg ikke overrasket over at starten går fra DTU :D :D

Nå gas, jeg er selv belastet med den baggrund!!

Det ser sku da fint ud, hvor godt holder den på batteriet under sådan en seance?
Scott Spark 10
11,0 kg just lost another 0,2 kg Wooo
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3403
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Der er ingen og jeg gentager ingen herinde der bruger iPhone og hvis der er så læner de sig kraftigt op af en ekskursion :wink:

Den her applikation er jo tyvstjålet fra Nokia's Sporttracker der kan det samme og 100 % mere - mindst.

Læs mere her: http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do

PS. Alle ved jo at iPhone ikke holder mere end en time før den skal lades igen. Min E71 kan jo køre minimum 8 timer med Sporttracker kørende.

PPS. Og så vil vi ikke høre eet ord mere om iPhone på det her forum.
Gid det snart var maj...!
RENE :Der Alte:
Helt uden puls...
Posts: 626
Joined: 10 Oct 2006, 19:37
Location: KØGE

Post by RENE :Der Alte: »

Hva er en "iphone" :lol: :lol:
Rene "Der Alte" fra køge
Check "Team Pronghornracing blog"
nyheder fra det store udland
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

ja.. ingen snak om Iphone... Køb en Sony-Ericsson istedet :D
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
User avatar
Philip Brint
Asfalt nej tak!
Posts: 1372
Joined: 08 Apr 2008, 21:27
Location: Allerød

Post by Philip Brint »

Den der E71 - Er det en samsung?

Var der nogen der sagde at Nokia ville købe en banner :wink: :wink:
Rivette F8
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Post by Kent »

[quote="Peter Christensen"]Der er ingen og jeg gentager ingen herinde der bruger iPhone og hvis der er så læner de sig kraftigt op af en ekskursion :wink:

quote]

Er det ikke lidt for hårdt at true med en udflugt? Hvortil? :lol: :wink:
Nu kan det da kun gå fremad....
RENE :Der Alte:
Helt uden puls...
Posts: 626
Joined: 10 Oct 2006, 19:37
Location: KØGE

Post by RENE :Der Alte: »

Uden at vide det tror jeg Peter mener, eksklution altså udelukkelse :evil:
Rene "Der Alte" fra køge
Check "Team Pronghornracing blog"
nyheder fra det store udland
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3403
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Nej nej - hvis folk holder fast i det der æblesnask så kommer de med på en ekskursion hvor de får at se hvor lækker Nokia's sporttracker virker. Det betyder jo så bare at de indser at deres penge er spildt og de er nødt til at købe en Nokia i stedet :wink:
Gid det snart var maj...!
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Post by Kent »

Peter Christensen wrote:Nej nej - hvis folk holder fast i det der æblesnask så kommer de med på en ekskursion hvor de får at se hvor lækker Nokia's sporttracker virker. Det betyder jo så bare at de indser at deres penge er spildt og de er nødt til at købe en Nokia i stedet :wink:
´

Nåde nåde... og jeg har altså lige købt en E71 :lol:

God humor Peter :wink:
Nu kan det da kun gå fremad....
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3403
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Nu fik jeg jo spoleret alt form for seriøsitet i Peter's indlæg og applikationen ser jo faktisk god ud. Jeg har faktisk selv brugt SportTracker en del og er faktisk meget glad for den. Den har mange gode funktioner med en træningsdagbog der holder styr på træningen og når man kommer hjem uploader telefonen træningsturen til hjemmesiden så man behøver ikke skulle kopierer filer osv. En anden lille smart ting der kan være nyttig for os der træner night ride alene er live sharing hvor telefonen sender din aktuelle GPS position til Sporttracker hjemmesiden ca. hver 20 sec. Så kommer du ikke hjem kan konen se hvor du ligger og har brækket benet (husk dog at slå denne feature fra hvis du besøger elskerinden på dine cykelture :wink: ).

Skulle man eje en telefon med Googles Android styresystem har de faktisk også lige lavet en tilsvarende applikation som bliver demonstreret i denne lille video:
http://mytracks.appspot.com/
Gid det snart var maj...!
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Jeg køber gerne en nokia den dag de får styr på deres mildest sagt ELENDIGE software :) Hvordan kan man sende den nye touch Nokia på gaden med SW revision 11?? ;) Troede den interne udvikling stoppede ved version 4.. (jeg modtager gerne review samples så jeg kan prøve at modbevise dette - bare det ikke er nogle af de dersens 60.000 Euro modeller ;))

Spøg til side, der er ingen telefon som kan tilbyde samme feel og samme geniale røde tråd gennem _alle_ applikationer på telefonen som en iPhone. Der er ingen der kan matche dette, HTC er dem der kommer tættest på, men stadig ikke helt på højde.
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Peter 'TB' wrote:Jeg køber gerne en nokia den dag de får styr på deres mildest sagt ELENDIGE software :) Hvordan kan man sende den nye touch Nokia på gaden med SW revision 11?? ;) Troede den interne udvikling stoppede ved version 4.. (jeg modtager gerne review samples så jeg kan prøve at modbevise dette - bare det ikke er nogle af de dersens 60.000 Euro modeller ;))

Spøg til side, der er ingen telefon som kan tilbyde samme feel og samme geniale røde tråd gennem _alle_ applikationer på telefonen som en iPhone. Der er ingen der kan matche dette, HTC er dem der kommer tættest på, men stadig ikke helt på højde.
Og der er ikke nogen platform der er så lukket som Apples. Eks kan du ikke ligge TOMTOM på. Det kan man på HTC Touch HD og du kan også ligge andet sw på uden at du skal jailbrake den.
Post Reply