Kæderens - findes der ikke et billigt alternativ?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Kæderens - findes der ikke et billigt alternativ?

Post by Peter 'TB' »

Jeg har indtil nu brugt Pedros kæderens med citronduft fra ride4fun - og det virker bare. kæden ned i dunken, ryst et par gange, lad stå ryst igen og kæden er næsten helt ren. Men nu er kæderens'en så grumset og tyk at der skal købes nyt ind.

Men er det ikke muligt at finde noget kæderens der er en snas billigere end pedros? Gerne i store mængder så man kan tillade sig at skifte kæderens lidt oftere.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10105
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

jeg bruger også citrus, det lygter så godt :-)

alternativt lampeolie, og en af de der kæderensertool, som man sætter på kæden, jeg tager aldrig kæden af for at rense
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

lampeolie er jo manges OMEGA, men der er dælme også mange (incl mig) der syntes det er æv bæv.
Lampeolie tørre din kæde 100% ud, og det er bare ikke nemt at smørre en kæde op inde i ledene igen.

Jeg bruger Tech2 fra Finishline. Som faktisk også er et petroliums produkt. (ligesom lampeolien) men jeg bruger en hård børste, og undlader at drunkne kæden i det.
skylder efter med varmt vand, og smøre op når den er tør.
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3170
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Post by Niels P »

Bruger pedros på en klud og tører kæden af udvendigt og smører den op. Mange siger ligesom Casper. De kloge hoveder fra SRAM til ride4fun aften syntes bare man skulle bruge masser af lampeolie eller andre produkter/metoder som fjernede al olien inde i kædeledene for så solgte de masser af kæder.
/Niels
Post Reply