Hjelm for og imod

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Hjelm for og imod

Post by Casper Ortvald »

Hjelm er måske ikke helt så overvurderet som man burde tro.

Jeg kan ikke lige komme på nogen ting Imod,

Men her er da et For:

http://www.pinkbike.com/photo/2542663/
Advarsel: ikke for sarte sjæle.
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

Idirk! - Forstår altså virkelig ikke at folk kører uden...!
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10105
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Capser, jeg hader den slags, nu er du altså nødt til at komme og sove i ske med mig :wink:
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

Med eller uden hjelm ?
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
User avatar
Jens Ebbesen
Altid med hjelm
Posts: 163
Joined: 09 May 2008, 21:54
Location: Allerød

Post by Jens Ebbesen »

med hjelm :shock:
Scott Spark 10
11,0 kg just lost another 0,2 kg Wooo
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4126
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Der er nogle der mener, at hjelm tvang vil få færre til at cykle,så gevinsten modsvares af fald i den almindelige folkesundhed,grundet at færre vil cykle,og at hjelmbærere føler sig "usårlige" og derfor tager flere chancer.....og bliver kørt ned.

Der er -vist- også lavet en undersøgelse af,at bilister kører tættere på cyklister med hjelm......Min sidste landevejs tur modsiger desværre ikke dette argument :cry:

Men på det personlige plan og individuelle plan , så vil en hjelm selvfølgelig gøre nytte skulle man være uheldig.

Skulle man tvivle på dette,kan man udføre en simpel test (helt på eget ansvar)...Man lader konen/manden give en et ordentlig gok i hovedet med en hammer....Og når man bliver udskrevet ...prøver man igen....denne gang med hjem :D
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Michael Gerner-Rasmussen
Helt uden hænder!
Posts: 60
Joined: 16 Apr 2007, 13:07

Post by Michael Gerner-Rasmussen »

Nu køre jeg selv fra ydre amager og ind til vesterbro st. hvor jeg arbejder i nærheden af, og det er skræmmende hvor ringe folk de er til at køre på cykel i trafikken.

Normalt undgår jeg at køre af amagerbrogade, af den simple årsag at folk køre som de ville gå i trafiken. De trækker ud for at overhæle uden at se sig bag om osv (både folk med hjelm og uden)

Den med nogen vil føle sig usårlige kan jeg godt følge. Men tror ikke at det er så mange der vil gøre det. Dem som vil føle sig usårlige gør det helt sikkert også når de ikke køre med hjelm. "Jamen jeg køre jo på cykelstien der sker ikke noget, og jeg har jo styr på mit".

jeg kan ikke finde ud af om jeg er imod eller for et forbi. Hjelm er helt sikkert en god ide, det fandt min kæreste ud af en dag hun var på vej på uni, skred ud i et sving og slå hovedet i asfalten. Hun har kørt med hjelm lige siden. Det er det der skal til før folk finder ud af det er en god ide.
Lidt lige som din do-it-at-home-test Niels ;)

Folk skal bare indse at de er en del af trafikken hvor det går stærkt og ikke bare en anden måde at gå på.

Lidt underholdene læsning om hvor overvuderet cykelhjelme er http://www.cykelhjelm.org/
Post Reply