MTB: 16Maj Tisvilde Extreme Challenge / DCU’s MX 2005

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Hold da kæft det var hårdt.....
Og virkelig en prøvelse for ens udstyr, men sjovt at se når folk står og kigger tomt ud i luften med deres kæde og bagskifter i hånden :lol: , men det er vel bare lige indtil det går ud over en selv.

Morten kom vist ind på en meget flot 5. plads.
Morten mødte flot op i sin DMK trøje, selvom han ikke deltager i XM cuppen, så der må gerne svines :D

Har ingen ide om hvad vi andre kom ind på.

Men efter en omgang kom J-LO på bedre tanker og stoppede ved de 49 km. istedet for de 90 km. MEGET fornuftigt.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Super hårdt men også fedt og sjovt. Vi fik hilst på Stephan :P

Jeg aner ikke hvad nummer jeg blev, jeg ved bare at jeg kørte 1 omg. på 2.10-2.15 et sted. Jeg fik meldt mig til 90km, men 2. omgang havede ikke
været sjov, så jeg valgte at stoppe - hvilket jeg er glad for.

Morten hentede mig efter ca. 15km, han startede 5 min efter mig. på det tidspunkt lå han nummer 3 på 49km, men som Niklas skriver, blev han vist ca. nummer 5 i følge eget udsagn.

Hvordan det gik Stephan aner jeg ikke, jeg så ham kun i starten, mon ikke der kommer en rapport? :)

Senior gjorde det godt, tro han kørte de 49km ca. 2.50.

Ruten var ikke 45, men 49km!

Fed dag, manglede bare nogle flere Hustlere på sporet.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

MORTEN - FORKLARING UDBEDES I FORHOLD TIL TRØJEVALG
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg dummede mig sku ved afslutningen. Jeg havde ikke hørt at man bare kunne køre i mål efter 1 omg, og få en tid, selv om man var tilmeldt 90'eren. Jeg gik rundt en 4-5 min. og snakkede med de ryttere jeg kender, da der kommer en official og spørger om jeg ikke skal igennem målområdet... SKOD!

Men jeg ved hvem jeg fulgtes med i mål (Vinderen Dame 45km - fra DMK) så det er tiden som gælder :) (plus de 5 min hun startede efter mig)
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Dejlig tur!

Men nok lige rigeligt med tonser-strækninger. Hvis man skal tonse, så foretrækker jeg landevejen - den er egnet til det. *lol*

Jeg har ikke helt styr på tiden, men sådan ca. 2,5 time. Spændede detalje i afslutningen med de ekstra 3 kilometer. Der var nogen i målområdet der ikke var helt tilfredse, men det er nu for mig at se den slags man bare må tage med.
Selv havde jeg fået noget luft igen hen mod slutningen og gav mig godt de sidste kilometer og til ....45 km skiltet :!: ,- men det gik også fint de sidste 3 frem til mål. Der var i hvert fald en del, der måtte afgive en placering til mig 8)

Alt i alt en god tur - og det regnede ikke mens jeg kørte!
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Ja, de sidste 3-4km kom noget bag på mig, jeg gav den alt hvad den kunne trække op mod de 45km, så det ar lidt en lang næse...
User avatar
Dr.phil.
Ny på Hustleren
Posts: 47
Joined: 27 Dec 2004, 22:18
Location: Østerbro

Post by Dr.phil. »

Tillykke med det smukke resultat i Tisvilde Morten.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10100
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

ÆV ÆV ÆV ÆV ÆV ÆV ÆV

Post by Morten Hartvigsen »

Jeg blev faktisk nr. 4 :lol: altså 0,00001sek efter nr. 3, fordi jeg ikke vidste vi var så tæt på mål, så jeg nåede næsten ikke at spurte.
Sluttid var godt 2timer og ca. 5min.

Vi var en gruppe på ca. 10 stk, der fulgtes ad de første 15min, og ved bakken, kørte 4-6 stykker fra mig, de to af dem piger mener jeg.
Så var vi en gruppe på 2-4 stykker, som jeg kørte fra efter ca. 1 time, og så må jeg jo have indhentet nogle flere, for ved ca. 30km, blev jeg hentet af en anden rytter, som jeg så hang på, godt hjulpet af DMK's Bo Vestergaard's tilråb, da vi passerede ham (han kørte 90km i lidt lavere tempo).

Jeg fulgtes med ham (senere nr. 3) de sidste ca. 20km, og til min store ærgelse skulle jeg bare have kørt fra ham 5km før mål, for kræfterne var der, eller sat spurten ind 1km før mål, men som sagt blev jeg helt overrumplet over pludselig at være i mål. Opløbstrækningen var ikke så lang som sidste efterår. På målstregen var jeg lige ved at køre dommeren ned (ramte ham desværre ikke :lol: ). I spurten lettede mit forhjul, det siger lidt om egergien i benene :-) der var da fart på de sidste 100-200meter.

Nej, hvor er jeg glad for min fully..... også lock-out for/bag blev flittigt brugt idag på de lange grusstier og flade stykker, Ghosten bliver mega stiv, næsten som som en racer når jeg slår lock-out til, og det giver fart og fremdrift, kan jeg mærke.

Det positive ved at blive nr. 4 var at jeg kunne køre hjem med konen og børn uden at skulle vente yderligere :?

Trods fully, er ballerne dog lidt medtagne.
JLO- jeg har da i det mindste skrevet mig på som TeamHustler/DMK.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Re: ÆV ÆV ÆV ÆV ÆV ÆV ÆV

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Morten Hartvigsen wrote:JLO- jeg har da i det mindste skrevet mig på som TeamHustler/DMK.
Stadig mega pinligt :wink:

Flot resultat!
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Resultater
http://www.kabat.dk/mtb160505/Resultat160505.html

De har fucket min tid op, desværre. Jeg står som udgået i stedet for med en til efter 1 runde :evil:

De har også fået placeret Jan hos PMC i stedet for Team Hustler - de har ikke ret meget styr på det ser det ud til.
User avatar
Dr.phil.
Ny på Hustleren
Posts: 47
Joined: 27 Dec 2004, 22:18
Location: Østerbro

Post by Dr.phil. »

Endnu flottere Morten!
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Tillykke med 4. pladsen Morten aka. Mr. Tisvilde....har du efterhånden fået konen overtalt til at du skal køre løb på søndag ? Med den form du fremviser vil jeg nemlig gerne lægge på hjul :D
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10100
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Faktisk også flot kørt af Niklas, kun 12min efter mig.

Ruten passede mig ret fint, og jeg var mere frisk end til dusten, måske også fordi min blodprocent nu igen er oppe på max.

De lange flade stykker kan jeg "restituerer" lidt på, og alligevel ræse max. igennem (hjulpet af lock-out), så det er typisk der jeg kører fra mine konkurrenter. Jeg tror jeg skal lave lidt mere bakke træning, men det er selvfølgelig også et spørgsmål om valg af lavt nok gear.

Læg også mærke til at HillBillys var repræsenteret med 3 unge gæve gutter i ungdom !! (8år, 9år og 9 år mener jeg) De græd og kastede op undervejs - MEN gennemførte de 25km !!!! STORT !!!

NB: Faeme smart med de der Mavic SL, man kan skifte eger uden at tage dæk af !!! Jeg fik det rette rimeligt, men skal det være super lige må jeg forbi Ole tror jeg, det er svært at rette 100% lige, uden en rigtig hjul rette værktøj., og så gik Mavic's egen plastik eger værktøj også i stykker for mig, så finretningen sluttede ligesom der.
Last edited by Morten Hartvigsen on 17 May 2005, 23:13, edited 1 time in total.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg er sku nødt til at skrive og brokke mig over ikke at have fået en tid.
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Post Reply