Craft Polar Mtb Challange i Gribskov

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Tommy Hass
Over stok og sten

Post by Tommy Hass »

Ja tak for i dag, det var jo et super spor i perfekt vejr.
De 3 grønne i front på 30 km´eren gik efter at komme med i frontgruppen.
Jeg kørte som en gal for at nå helt derop, da det så lykkedes eksploderede den og jeg var alene indtil ca 5km før mål hvor jeg kom op til en ride4fun gut. De sidste km kunne jeg ikke køre på de 3 små på kasseten da en gren sad på tværs :( .... Men det gik nu fint alligevel :D
Der var godt nok meget trafik til sidst, men folk var flinke til at give plads, tak for det.
Godt skilt er halvt samlet.
Niels Haslov
Nu med støttefod

Post by Niels Haslov »

Tak for en god dag i Gribskov.

Da uret ringede kl. 7 ...tænkte jeg gab... var til fødselsdag i går var hjemme kl. 01.00, så jeg kunne godt have brugt et par timer mere inden jeg var fuld loaded... Omvendt så var løbet også valgt som træning til 24 timer, og der skal også køres dag 2 hvor man formentlig heller ikke har sovet så meget...så det var bare om at tøre øjenene og komme ud af dynerne.

Stod i startboksen kl lidt i 9 sammen med A'et , Klaus og Christian. Da starten gik havde Andreas besluttet sig for taktikken "fuld gas uden at se sig tilbage"...så der måtte trædes lidt for at holde trit. Efter relativ kort tid var vi en gruppe på 4-5 stykker med Andreas forest. Den unge mand havde ikke megen tålmodighed når nogen gik op for at trække, ....2 min. efter vup-ti låg Andreas i front i gruppen igen. Efter første omgang skulle jeg lige have fyldt min flaske som den eneste i gruppen, så det måtte trædes lidt ekstra for at komme tilbage. Det gik fint i gruppen indtil omkring 45-50 km hvor Andreas begyndte at sidde lidt uroligt på cyklen... og ved 53 km gik den ene motor ud. Carol, en ? og jeg fortsatte og anden omgang sluttede ca. 1 min langsommere end første, hvilket var ok. Jeg skulle igen have tanket og her var der fin service fra Hustlerne. JL-O fyldte op og Skakke tilbød en gel, hvad mere kan man forlange. Afsted igen og brugte omkring 5km på at indhente Carol og ? og lidt for meget energi - måtte slippe dem igen kort tid efter. De næste 15-20 km kørte jeg alene ...øv øv. På de sidste 10 km indhentede jeg et par stykker som var gået kolde- blandt andet ?...Men Carol så jeg først da jeg kom i mål.

Udover en god lang distance som N24 træning, skulle turen også bruges til at eksperimentere lidt med indtag at engeribarer, geler og andet. Det eneste som gled ned unden problemer var gelerne. Prøvede både High5 og Mule-bar...hvor High 5 nok trak det længste strå. Prøvede også en hjemmesmurt sandwich... fik en bid, da vi så kom en på en sted med rødder...knækkede sandwichen - men det kunne også være det samme. Jeg fik aldrig opløst den bid jeg havde taget og endte med at den måtte ud samme vej som den var kommet ind.... så det var ikke den store succes.

Men en god dag på fully'en som blev luftet...et meget godt valg til de mange rødder.

Og så var det jo super at komme i mål og blive klappet ind gennem målsluen af the Hustler dream team.

Efter en ordentlig spand cacao, banan og engeridrik var den direkte tur hjem i haven på en drømmeseng og restituere..

Alt i alt en god dag i det grønne med de grønne.... og flotte resultater i både 30, 60 og 90 (synes jeg selv)... og flot Tommy - godt med en hustler på podiet..

Nå!.. ikke mere skriveri herfra - skal tilbage til drømmesengen...det er jo stadig lunt udenfor :lol:
Cykler du - eller hykler du
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Et stort til Lykke til Tommy.

Tak for idag. En god rute, men hård i forhold til sidste år.

Selvom tiden faldt på anden omgang (en del kramper) , så syntes jeg at det gik rimeligt når jeg samlet kommer ind ikke langt efter de 'unge' løver på "90km".
;-)

Det er tankevækkende at de hurtige, på 90 km, når at hente mig når jeg stadig har små 10 km tilbage af mine 60 km. ;-)
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Casper Ortvald
Set på landevejen!

Post by Casper Ortvald »

jamen også et tak for idag fra mig, med et lille bitte bitte tillykke til Knass.

Jeg må indrømme at Cypern samt Bryllup har sat sine tegn med pommes rødvin og fede bøffer.

De første 10km var Ren overlevelse... havde tabt både Knass og Skafte, men kunne hele tiden se skafte 100m fremme.
Derefter kom de goe gamle ben tilbage og jeg haltede kun grundet mit overskuds agtige mangel på vand (som jeg tabte lige efter starten), samt mit morgenmåltid bestående af en crouissant og en stor Kaffe...

Efter ca. 20km når jeg Endelig på til skafte, og ikke lang tid efter var jeg forbi og han var væk... Kørte hele tiden med et håb om at se knass længere fremme men nåede det desværre aldrig.

Lækker Rute i Lækkert vejr. Godt kørt piger og drenge.

Image

Der er altid tid nok til at kaste Hustler-Håndtegn.
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
Hanne
Med nyvasket cykel

Post by Hanne »

Tak for i dag drenge og piger - specielt tak til jer der blev tilbage og klappede mig i mål :) samt ordnede min cykel,

Benene var faktisk ok i dag - cykelvalget faldt på min elskede fully som snart kan fejre 4 års fødselsdag.. men men men.. jeg var desværre kommet til at pumpe både gaffel og bagdæmper lidt for hårdt, for der var sgu ikke meget fully i lågen når jeg sad ned ( kan jeg efterfølgende konstatere)

Jeg kørte 90 km som et led i min træning til N24 ( som er skræmmende lige om hjørnet)
Første omgang kørte jeg som død og helvede.. et par gange når jeg faktisk at overhale hende der blev nr 3 ( en svensk jente tror jeg )
Jeg konstaterede så da jeg kom ind over mållinien og kastede mig ud på 2 omgang at jeg var nødt til at spare lidt - for ruten var noget mere hård end først beregnet.. dog synes jeg den var total fed...
Så anden omgang bliver kørt lidt mere gelinte - dvs.. jeg sparer lidt når jeg kører på singletrack og giver den ellers pede når jeg kører på de få grusstier som der var..
jeg ligeså skulle også eksperimentere med energi i dag - hvilket hurtigt viste sig at være fuldstændig forkert beregnet.. Jeg havde ALT for lidt med.. 3 geler, en dunk med energidrik og 3 L vand i min camelback var ikke nok til at holde frøkenen gående, så da jeg rammer depotet efter anden omgang møver jeg mig frem for at få fyldt dunken op og går herefter i krig med at kaste appelsiner i hovedet.. En sød rytter ser hvor travlt jeg har og fikser lige en banan til mig som jeg når at få spist inden jeg kaster mig ud på sidste omgang.

Mine ben er pænt brugte da jeg skal passere det første stykke singletrack inden den første grussti.. Følelsen af at det bogstavlig talt brænder i mine ben er der og jeg tænker - shit.. der er altså 30 km endnu... men langsomt begynder min sukkerindtagelse at virke og jeg får lidt mere energi hvilket gør at jeg igen kan opretholde mit fokus.
Ca 15 km inde på sporet ligger jeg med et godt højt tempo og skal lige skifte fra mellem til den store klinge - men pludselig siger min forskifter bare .. SKRIIIIG .. jeg kan slet ikke træde pedalerne rundt..
jeg hopper af cyklen og ser hurtigt at hele forskifteren sidder meget skævt og ikke ser ud til at være meget værd. Jeg hiver i den men lige meget hjælper det - eneste er at løsne hele forskifteren for at se om jeg kan få den fri af den store klinge.
Det lykkedes efter godt 10 minutter at få den nogenlunde til at fungere - så jeg i det mindste kan køre på den store klinge.. men med de bakker jeg har udsigt til, så er det ikke just smil der står i fjæset på mig,.

Desværre må jeg så se til ligeledes at Sheena fra Wateam overhaler mig og der går desværre yderligere et par minutter før jeg kan få cyklen igang.. MEGA ÆRGELIGT

Efter det føles det lidt som om luften går ud af ballonen på mig - energien forsvinder og jeg synes at løbet virker uendelig langt.. jeg har svært ved at komme op i fart - jeg er hele tiden ekstremt årvågen når jeg kører på rødder fordi jeg er bange for flere uheld..
Det synes som om at alt er svært at køre men lidt efter lidt så kommer der fart på benene igen..
Da jeg kommer i mål er der kun 4 hustlere der er tilbage.. men sikke en dejlig velkomst jeg fik.. dog var min første kommentar : SIKKE NOGET FORB.. LORT.. MIN FORSKIFTER ER SMADRET..

Strået og Niels får dog kigget lidt på den og får den fikset så jeg faktisk nu kan køre lidt igen... så stor tak til jer

Alt i alt - en super dejlig dag i skoven.. men jeg er godt nok mast.. det er længe siden jeg har været så træt efter et MTB løb.

Kh
Hanne
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
Post Reply