Lygter

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
Kenny
3000+ posts = spammer

Post by Kenny »

Hvad siger nat eksperterne. Kan en Stella 200L gå an?
http://terrengsykkel.no/index.php?id=2440
Casper Ortvald
Set på landevejen!

Post by Casper Ortvald »

Syntes den ser fin ud, men lidt dyr kontra de 200 Lum den levere.
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
BoS
Førstevælger!

Post by BoS »

Har I fået jeres lygter fra Dealextreme? Jeg så lige en demo af en af dem i dag. Den lyser lige så kraftigt som min Lupine Wilma!!!

Det er irriterende, at jeg har givet en del mere for min Wilma... Der er bare lidt for kort ledning på. Men det er ikke svært at forlænge den. Sådan en ville jeg købe, hvis der er nogen, der tvivler...
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
Kenny
3000+ posts = spammer

Post by Kenny »

Nu er tal jo ikke alt. Jeg synes i hvert fald ikke den lyder 1/4 så dårligt som de bedste i testen....Jeg har dog bestilt en DX fætter for 3min siden. Er den ikke afsendt inden for 2ugers tid må jeg finde på noget andet :)
Torben
3000+ posts = spammer

Post by Torben »

BoS wrote:Har I fået jeres lygter fra Dealextreme? Jeg så lige en demo af en af dem i dag. Den lyser lige så kraftigt som min Lupine Wilma!!!

Det er irriterende, at jeg har givet en del mere for min Wilma... Der er bare lidt for kort ledning på. Men det er ikke svært at forlænge den. Sådan en ville jeg købe, hvis der er nogen, der tvivler...
Den er på vej. Der er meget lang leveringstid hos Dealextreme :x
Men godt at høre at den er værd at vente på :thumbsup:
Peter Baade
Stuntcyklist!

Post by Peter Baade »

8. november 2009 14:36 Ankommet til DANMARK
8. november 2009 14:41 Under toldbeh. hos Post Danmark

Er der nogen der ved hvor meget told :twisted: der kommer på? :o Momsen er 25%, men hvad er tolden?
Peter Christensen
3000+ posts = spammer

Post by Peter Christensen »

Det er ikke så meget tolden der er problemet - det er mere bøden du også får :lol:

Nej den burde holde sig under grænsen, hvor du kun skal betale momsen oveni såvidt jeg forstår reglerne.
Gid det snart var maj...!
Casper Ortvald
Set på landevejen!

Post by Casper Ortvald »

ved ikke hvordan det virker, men læste om en der fortalte man kunne betale moms'en og hva de nu beder om af penge hos dit nærmeste told-sted... så slap du for postdanmark 150,- gebyr. Vildt skud, men da jeg blev napset var de 150,- i gebyr det aller dyreste, så det kan være en ide at kikke nærmere på det.
Peter Christensen
3000+ posts = spammer

Post by Peter Christensen »

Fra Skat's hjemmeside er følgende sakset (hvis købet er mellem 81-1150 kr)

Hvad skal du gøre?
Du skal ikke betale told, men du skal betale dansk moms og eventuelle andre danske afgifter.

Varer, der sælges via internettet, annonceres typisk til en pris uden moms og afgifter. Den danske moms er på 25 procent og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger og afgifter.

Ofte vil den transportør, der fragter pakken, beregne og opkræve momsen og eventuelle andre afgifter på vegne af SKAT. Vær opmærksom på, at en transportør måske også vil opkræve et gebyr i forbindelse med beregningen. SKAT kan, hvis der ikke er betalt moms og eventuelle andre danske afgifter, tilbageholde varerne, indtil disse er betalt.
Gid det snart var maj...!
Peter Baade
Stuntcyklist!

Post by Peter Baade »

Tusinde tak for oplysningerne. Jeg venter med spændning på udfaldet :roll:

Jeg har lige snakket med Post Danmark og de siger at TOLD tilbageholder alt der kommer fra Kina med virkning fra i lørdags! Det er de mange kopivare de går efter og der er ikke andet at gøre end at vente :x Men en lille lygte er vel ikke en kopivare eller?
Kenny
3000+ posts = spammer

Post by Kenny »

DealExtreme er da et underligt firma.
Jeg bestilte lygten og en stik converter. d.8/11 omkring d.13/11 skiftede stadig til packing. I dag har jeg fået en mail om at det er shippet. Og tracking nr er da også registreret hos Hongkong post.....
Nu til det sjove. I morges stod der shipped ud for både lygte og converter. Nu så der shipped ud for converteren og Pending/Waiting for Supplier ud for lygten.
Det kan lige passe de har sendt en converter afsted og postdk kræver told og et gebyr oven i :?
Kenny
3000+ posts = spammer

Post by Kenny »

Endnu en lygte"test" http://reviews.mtbr.com/blog/2010-mtbr-lights-shootout. Der er flere billeder hvis i skifter side.
Casper Ortvald
Set på landevejen!

Post by Casper Ortvald »

ved ikke om jeg syntes det er et mærkeligt firma...

Det er Røvbilligt

Gratis forsendelse.

Ikke mine børn der laver al børnearbejdet.

Det er RØVBILLIGT..

Forvent ikke noget når man ikke betaler det man burde.

ps. har handlet der 10-12 gange nu, og har kun været tilfreds, men har heller ikke sat næsen op efter andet end at stumperne nok kome på et eller andet tidspunkt.
Jais
3000+ posts = spammer

Post by Jais »

Kenny wrote:DealExtreme er da et underligt firma.
Jeg bestilte lygten og en stik converter. d.8/11 omkring d.13/11 skiftede stadig til packing. I dag har jeg fået en mail om at det er shippet. Og tracking nr er da også registreret hos Hongkong post.....
Nu til det sjove. I morges stod der shipped ud for både lygte og converter. Nu så der shipped ud for converteren og Pending/Waiting for Supplier ud for lygten.
Det kan lige passe de har sendt en converter afsted og postdk kræver told og et gebyr oven i :?
det samme skete for mig... men converter + lidt andre små ting røg lige i gemmen tolden.....
Torben
3000+ posts = spammer

Post by Torben »

Så er min lygte kommet bestilt 09-10-2009 modtaget 24-11-2009
Der kom en lille ekstra regning på 254 kr i moms og gebyr :(
Men 650 kr er stadigvæk billigt :D
Post Reply