Page 4 of 5
Posted: 11 Jul 2011, 22:46
by Gunnar G
Høh, "Mr. Team Hustler"

. Men fedt klip.
Og gode beretninger fra alle sammen, sjovt at læse
I skriver at I brugte "alle gear" eller "2. gear af 20" (XX?). Hvad for en gearing er det i praksis? Klinge/Krans = 24/32, 28/36, eller hvad? Hvad har man brug for til at komme op ad de bakker? Her kunne det være interessant at høre fra den "lettere" ende af feltet.
Posted: 11 Jul 2011, 23:20
by Niels G Henningsen
Gunnar G wrote:
I skriver at I brugte "alle gear" eller "2. gear af 20" (XX?). Hvad for en gearing er det i praksis? Klinge/Krans = 24/32, 28/36, eller hvad? Hvad har man brug for til at komme op ad de bakker? Her kunne det være interessant at høre fra den "lettere" ende af feltet.
Spørgsmålet er om endnu lettere gear hjælper på en 30% stigning på groft grus/småsten....
Men min gearing er 42/32/22 og 11-32...
Posted: 11 Jul 2011, 23:24
by BoT
Flot kørt allesammen!
Hvilke dæk var så bedst?
Posted: 11 Jul 2011, 23:35
by Thomas Strøbæk
Flot kørt. Også dig Baade...
"Bakkerne" er sgu en snas længere dernede....

Posted: 12 Jul 2011, 09:37
by Peter Baade
Andre MTB løb, men Nord-på og dermed en mere behagelig temperatur. Det er kun tænkt som inspiration til 2012
http://www.birkebeiner.no (94 km) TILMELDT - se video her:
http://birken.vgtv.no/rittet09/?do=rider&id=14693 og overhaler mere end 2300
http://www.fjellsykkelrittet.no/ (95 km) findes ikke mere
http://www.skarverittet.no (65 km)
http://www.bockstensturen.nu (100 km)
http://www.raumerrittet.no
http://www.grenserittet.com
Posted: 12 Jul 2011, 12:57
by Peter Christensen
BoT wrote:Flot kørt allesammen!
Hvilke dæk var så bedst?
Der var ikke behov for helt store knopper på dækkene men jeg var glad for at have nogle bredde dæk på for at få lidt komfort og skåne fælgene mod de klippestykker vi skulle hen over.
Posted: 12 Jul 2011, 18:20
by Torben
I er nogle seje Hustler

Posted: 12 Jul 2011, 19:05
by Kent
BoT wrote:Flot kørt allesammen!
Hvilke dæk var så bedst?
Jeg kørte med Race King og det var fint. 2,2 foran og 2,0 bagerst. Og med 3 bar som nok var for meget på nedkørslerne.
Posted: 12 Jul 2011, 21:51
by Niels G Henningsen
Posted: 13 Jul 2011, 08:34
by Niels G Henningsen
Så er der officielle billeder... der kan købes , men de ser fine ud
Man kan søge på sit startnummer,og få vist en pakke hvor man er med, desuden kan man:
5. Did you ride with a Garmin? Choose "GPSearch" in in one of the unsorted categories. Upload your GPX file and our system will show you a significant reduction of all unsorted pictures. You will find your pics very easy then

Posted: 13 Jul 2011, 08:44
by Carsten Graff
BoT wrote:Flot kørt allesammen!
Hvilke dæk var så bedst?
Da jeg var hurtigste Hustler

må mit valg af dæk være det bedste setup.
Dæk: Racing Ralph 2,25
Tryk: 2 bar
Slanger: Latex med lapper.
(Fik fortalt aftenen før løbet, at man ikke kan lappe latex slanger, men jeg havde sat alm. lapper på. Det gjorde mig lidt nervøs, men det holdt hele vejen).

Posted: 13 Jul 2011, 10:43
by BoT
Carsten Graff wrote:
Slanger: Latex med lapper.
(Fik fortalt aftenen før løbet, at man ikke kan lappe latex slanger, men jeg havde sat alm. lapper på. Det gjorde mig lidt nervøs, men det holdt hele vejen).
Det holder lige når man har (nød)lappet dem. Et par dage efter ligger de løse og rasler rundt i dækket.
og tak for dæk info ...
Posted: 14 Jul 2011, 10:06
by Carsten Graff
Check billederne på facebook fra den officielle Dolomiti web side:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
De fleste billeder er fra det sidste bjerg.
Så kan i få en god ide om hvordan det var, og husk der er snart tilmelding til 2012 udgaven!!
Posted: 15 Jul 2011, 16:45
by Casper Ortvald
BoT wrote:Carsten Graff wrote:
Slanger: Latex med lapper.
(Fik fortalt aftenen før løbet, at man ikke kan lappe latex slanger, men jeg havde sat alm. lapper på. Det gjorde mig lidt nervøs, men det holdt hele vejen).
Det holder lige når man har (nød)lappet dem. Et par dage efter ligger de løse og rasler rundt i dækket.
og tak for dæk info ...
Jeg har da lappet massere af latex slanger uden problemer.. de holder stadig..
dog aldrig med alm lapper, men med de selvklæbende, og sætter dem på når slangen er blæst lidt op.
Dog siger rygtet at man kan lappe dem ved at klipp slangen over ved hullet, og limme sammen ved at ligge den ene ende ind i den anden.
Har ikke rpøvet det, men det lyder egentligt ok.
Posted: 15 Jul 2011, 23:55
by Niels P
Casper Ortvald wrote:BoT wrote:Carsten Graff wrote:
Slanger: Latex med lapper.
(Fik fortalt aftenen før løbet, at man ikke kan lappe latex slanger, men jeg havde sat alm. lapper på. Det gjorde mig lidt nervøs, men det holdt hele vejen).
Det holder lige når man har (nød)lappet dem. Et par dage efter ligger de løse og rasler rundt i dækket.
og tak for dæk info ...
Jeg har da lappet massere af latex slanger uden problemer.. de holder stadig..
dog aldrig med alm lapper, men med de selvklæbende, og sætter dem på når slangen er blæst lidt op.
Dog siger rygtet at man kan lappe dem ved at klipp slangen over ved hullet, og limme sammen ved at ligge den ene ende ind i den anden.
Har ikke rpøvet det, men det lyder egentligt ok.
Er også blevet anbefalet at lappe latexslanger med de selvklæbende, bl.a Leyzyne laver nogen og også Parktool