Page 4 of 6
Posted: 26 May 2009, 08:07
by David Darret
Posted: 26 May 2009, 09:18
by Niels G Henningsen
Rent placeringsmæssigt kan man godt være en oplagt box 2'er ud fra sine resultater alle i top 100....Men hvis tilpas mange FORSKELLIGE ved forskellige afdelinger også har brændt en top 100 af, kan der være flere end 100 med lavere box %.
I teorien kan der være 100 forskellige pr afdeling i top 100,og efter 3 afdelinger vil der være 300 der synes de bør være i box 1 og 2....Hvis vi tænker helt til kanten.
Men der kan jo kun være 50 i hver box, så 200 vil blive placeret længere nede.
Derfor vil man opleve at starte længere nede end man umiddelbart synes er rimeligt. Men det er det vel egentligt.
fænomenet ses hele vejen ned.....undertegnede er således i box 5

(..og aldrig i nærheden af box 2)
Posted: 26 May 2009, 10:02
by Peter Christensen
Jeg syntes også derfor at det bør være den samlede stilling der afgør boxplacering. Nu har vi potentielt en hel masse ryttere der har kørt super stærkt til den pandekage flade afdeling i store dyrehave og dermed fik en god boxplacering men som til resten af afdelingerne ikke kan holde tempoet når det begynder at blive teknisk eller gå opad. Det vil selvfølgelig ramme dem der ikke dukker op til alle afdelingerne men det er jo deres eget valg.
Posted: 26 May 2009, 10:07
by Kent
Peter Christensen wrote:Jeg syntes også derfor at det bør være den samlede stilling der afgør boxplacering. Nu har vi potentielt en hel masse ryttere der har kørt super stærkt til den pandekage flade afdeling i store dyrehave og dermed fik en god boxplacering men som til resten af afdelingerne ikke kan holde tempoet når det begynder at blive teknisk eller gå opad. Det vil selvfølgelig ramme dem der ikke dukker op til alle afdelingerne men det er jo deres eget valg.
Helt enig!!
Evt. suppleret med noget forskudt start, så der er mindre kø og mere lige muligheder for alle til at køre max.
Du får min stemme Peter

Posted: 26 May 2009, 11:33
by Jan Lohmann
Sådan som jeg læser Dustcup siden, så skyldes placeringen i boksen resultatet af alle de forgående 3 løb?
Men jeg læser måske som fanden læser biblen?
PS. Peter hvorfor sku' de som kan tonser ikke for en gang skyld ha' en fordel?

Vi kommer let til en diskusion som den der har været vedr. boks 2 og M/K'ernes placering, for måske skal vi også tænke på at kompensere ikke kun for køn, men også for vægt

.
De tungere ryttere ha' for det mest de største handicap løbet i gennem.
Nå spøj til side, vi ses på onsdag, uanset boksnummer!
Posted: 26 May 2009, 12:03
by BoT
Jan Lohmann wrote:Sådan som jeg læser Dustcup siden, så skyldes placeringen i boksen resultatet af alle de forgående 3 løb?
Der står også: "Når vi har kørt første afdeling bliver det resten af cuppen din til en hver tid bedste Box% der tæller.".
Min box afgøres stadigt ud fra den første afdeling (nok fordi den var kortere end de andre og min udholdenhed er yderst ringe).
Statistisk set, vil man som Niels skriver, langsomt rasle ned gennem boxene, hvis man ikke forbedrer sin Box%.
Det er sjovest, hvis ens bedste rute ligger tidligt på året - så jeg ser frem til en mere teknisk rute, end det vi har kørt indtil nu
Hvis man bruger den samlede placering vil det give udfordringer med blandt andet enkeltstarterne. Der var det jo rart for dem sidste år, at man officielt måtte stille sig ved siden af dem, man kører op med.
Posted: 26 May 2009, 12:11
by Niels P
Synes også der skal indføres kompentation for overvægt. Sjovt at se hvordan TbiksJonas ville klare Herstedhøje med 45 kg på ryggen. Så kunne det være vi kunne konkurrere på "lige" vilkår

Posted: 26 May 2009, 12:28
by Michael J
Hehe kunne ikke være mere enig, ligesom i motorsport hvor man får succes ballast

Posted: 26 May 2009, 12:29
by Kim Bjergelefanten Holst
Niels Pind wrote:Synes også der skal indføres kompentation for overvægt. Sjovt at se hvordan TbiksJonas ville klare Herstedhøje med 45 kg på ryggen. Så kunne det være vi kunne konkurrere på "lige" vilkår

Hørt ... det kunne sku være sjovt og se dem pruste som os

Posted: 26 May 2009, 14:03
by JesperJ
Niels Pind wrote:Synes også der skal indføres kompentation for overvægt. Sjovt at se hvordan TbiksJonas ville klare Herstedhøje med 45 kg på ryggen. Så kunne det være vi kunne konkurrere på "lige" vilkår

IKKE på ryggen, nærmere på maven, hvis han skal ligne os andre.
/J
Posted: 26 May 2009, 15:23
by Rasmus Birk
Michael J wrote:Hehe kunne ikke være mere enig, ligesom i motorsport hvor man får succes ballast

Hvis det bliver for tungt for dem at have på ryggen/maven, så kunne de bare køre rundt med en anhænger efter cyklen

Posted: 26 May 2009, 21:03
by Per Olsson
Vi er sku da mtb'er for fan.

klart vi skal køre i morgen.

) Bakker og stejle nedkørsler hmm. det er vel derfor vi kører mtb.
Vi tr. på ruten i går, den er sku helt ok. Kom frisk.
Posted: 26 May 2009, 21:42
by David Darret
Per Olsson wrote:Vi er sku da mtb'er for fan.

klart vi skal køre i morgen.

) Bakker og stejle nedkørsler hmm. det er vel derfor vi kører mtb.
Vi tr. på ruten i går, den er sku helt ok. Kom frisk.
Sådan Per!!!!!!!!
Så er det sagt.... du får min stemme.

Posted: 26 May 2009, 22:24
by BoS
Mine sprit neues NewUltimate hjul med RocketRon Evolution dæk på, er jeg sten sikker på, at kunne give Hartvigsen en hård dag på kontoret... Eller også punkterer jeg, hvilket jo heller ikke ville være så dårligt endda. De sagde i biksen, at selv Schwalbe sagde, at det er et konkurrence dæk = man punkterer rimeligt tit

Vi får se
Posted: 26 May 2009, 22:36
by David Darret
BoS wrote:Mine sprit neues NewUltimate hjul med RocketRon Evolution dæk på, er jeg sten sikker på, at kunne give Hartvigsen en hård dag på kontoret... Eller også punkterer jeg, hvilket jo heller ikke ville være så dårligt endda. De sagde i biksen, at selv Schwalbe sagde, at det er et konkurrence dæk = man punkterer rimeligt tit

Vi får se
Har kørt rigtig meget på Rocket Ron, og har aldrig punkteret...så go for it.... men hvorfor så meget fokus på Morten H?...... tror du ikke du heller skulle holde øje med Palle PS Madsen.
