Urban Slush d. 18 kommer du ?

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Hanne
Med nyvasket cykel

Post by Hanne »

Tak for en sjov dag !!¨

Med pigerne trygt under Sannes og Caroliens vinger kunne jeg gennemføre dagens løb med 4 omgange.
Personligt er det det sjoveste løb jeg har kørt, omend, at mit pullyhjul er HELT VÆK..
Det var et dejligt løb, med en pokkers masse mudder og med tungen lige i munden når jeg kørte de drops ved målområdet .

Dejligt at se aå mange af jer - ærgeligt at jeg måtte køre så hurtigt igen - men mine piger frøs..

Kh
Hanne
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
Tommy Hass
Over stok og sten

Post by Tommy Hass »

Ja tak for i dag, ikke lige min dag.
Jeg stod af ude på 3. omgang da min kassette til sidst skippede for hver pedalomdrejning. Så havde intet moment og ingen fart :-(

Ellers en dyr dag, knækkede min remote lockout, og fik en mega stor ridse på det ene inderben på maguragaflen.
Så Jais, vores snak om hvor man får serviceret en Magura blev lige pludselig alt for aktuel.

Jeg havde forventet meget mere asfalt og langt mindre mudder. Jeg synes hvis man endelig skal lave en urban slush, så lad det dog være en urban rute og ikke en mudder en.

Nå men ellers var det da meget sjav :D
Godt skilt er halvt samlet.
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Jan Lohmann wrote: Synd for Niels Hybel at han kom i boks 5 (sidste boks kl 11) og derfor måtte køre i kø og derfor ikke kom på podiet i modsætning til sine konkurrenter som havde fritløb fra boks 6 (første boks kl 930).
Ja, træneren var også meget skuffet - så skuffet at jeg åbenbart har skrevet et pinligt indlæg på bloggen i følge Papa. Men så kan han lærer ikke at gøre som han får besked på....vinde !!! Hehe...

Havde også selv en hyggelig dag på rammen...har i hvert fald ikke ondt i knæ'et efterfølgende, hvilket er det vigtigste.

Nu står den på langsom genoptræning, så er jeg hurtig igen til H12 :)

Ask
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer

Post by Niels G Henningsen »

Jan Lohmann wrote:
Synd for Niels Hybel at han kom i boks 5 (sidste boks kl 11) og derfor måtte køre i kø og derfor ikke kom på podiet i modsætning til sine konkurrenter som havde fritløb fra boks 6 (første boks kl 930).

Endnu en grund til at jeg ikke syntes at man skal dele slushcuppen i 2 halvdele.
Skal der være forskudt start, hvad jeg finder ok, så skal det maks være med 1-2 min pr. gruppe/boks. 'En samlet' start gør også afslutningen mere social når alle er till stede også under lodtrækningen til sidst.
Enig !
Tror også selve "underlaget" havde ændret karakter i negativ retning op ad formiddagen.
I min overskuelige klasse - H50- var der en del rokeringer i forhold til "hvordan det plejer" at gå. Ser lige bort fra de helt "urørelige" :shock:
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Niels PMC wrote:Enig !
Tror også selve "underlaget" havde ændret karakter i negativ retning op ad formiddagen.
I min overskuelige klasse - H50- var der en del rokeringer i forhold til "hvordan det plejer" at gå. Ser lige bort fra de helt "urørelige" :shock:

Ja, det bliver spændende med box-placeringerne til næste slush - der er nok en del der har fået en gratis tur op af listen...

Kommenter i øvrigt gerne på Nils's blog...den gamle læser kun der :D ...

http://www.teamhybel.wordpress.com
Charlotte vM
Bagfra højre-om!

Post by Charlotte vM »

Tak for en hyggelig dag i byen. :wink:
Jeg kørte selv Urban-Slush sidste år, men efter at have set et par styrt på meget nært hold, er jeg blevet lidt i tvivl om hvad jeg synes om konceptet.
Finn blev kørt på skadestuen af en af DMK´erne (tror jeg det var), og derudover var der vist 3 mand der blev hentet af ambulancer. - Det synes jeg er liiige voldsomt for et motionsløb, men måske er det bare vilkårene når dele af løbet foregår på asfalt?

Jeg kan se på DMK´s board at den uheldige rytter som jeg sad og fikserede nakken på indtil ambulancen kom er blevet udskrevet igen, så det har heldigvis ikke været nakken den var gal med. - God bedring til ham!
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
Kent
En kop latex tak

Post by Kent »

Tak for i dag. Jeg synes faktisk det var en OK rute men mine ben var piv-ringe og gearet på min test Giant fully gav helt op efter 2 omgang. Men den havde super mudderdæk: Bull Lock - sådan nogle skal jeg have 8)

Men hvad er det lige med det der box system. Det ser ud til, at "alle" i box 6 i dag kørte hurtigere end dem, der startede i box 5. Det er selvfølgelig meget logisk, at der er mindre kø og at sporet ikke er kørt så meget op når box 6 er "første" box, men det holder da ikke.... Kan man ikke på en anden måde sørge for at alle kan give den gas og ikke holde så meget i kø?!

Generelt: Jeg har mange gange undret mig over, hvorfor vi ikke starter med at køre over tidstagningsmåtten. Så kunne fx. box 1 og 2 starte med fx. 2 minutters forspring og dem der normalt dyster ville stadig kunne dyste og den hurtigste ville også være den, der kommer først i mål. Og så kunne de efterfølgende boxe starte med et par minutters mellemrum. Og så vil der være mindre kø og snyderi og dem der starter i de bagerste boxe ville også kunne køre stærkt. Der må da være en god grund til at vi har samlet start??????????

Men hvor var det ellers hyggeligt i dag - MTB folket er nogle hyggelige mennesker :) :thumbsup:
Nu kan det da kun gå fremad....
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

var der mudder til urban ?
jeg kunne desværre ikke deltage da jeg fik maveonde lørdag eftermiddag, og stadig ikke er frisk.
Go bedring til Finn og dem der gik i jorden.
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer

Post by Niels G Henningsen »

"var der mudder til urban ?"

Oh yes....ca 1,2 km pr omgang var "Urban"....resten var en pløret Amager Fælled :D
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Kent
En kop latex tak

Post by Kent »

Hanne wrote:Tak for en sjov dag !!¨

Med pigerne trygt under Sannes og Caroliens vinger kunne jeg gennemføre dagens løb med 4 omgange.
Personligt er det det sjoveste løb jeg har kørt, omend, at mit pullyhjul er HELT VÆK..
Det var et dejligt løb, med en pokkers masse mudder og med tungen lige i munden når jeg kørte de drops ved målområdet .

Dejligt at se aå mange af jer - ærgeligt at jeg måtte køre så hurtigt igen - men mine piger frøs..

Kh
Hanne
Total god stil Hanne =D> :thumbsup:

http://www.jensigne.dk/coppermine/displ ... =83&pos=30
Nu kan det da kun gå fremad....
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Urban er sjovt, et godt koncept, men det bør klart ske om sommeren i Dust og ikke i Slush med glatte overflader - det var det samme sidste år. Synes også de forhindringer er helt tossede, på intet tidspunkt ser vi noget i samme stil om sommeren i skoven, så jeg forstår ikke hvorfor vi skal have dem om vinteren, når det er glat, på hårdt underlag? Urban uden de "Trial" inspirerede forhindringer ville virke langt bedre, med fede tilskuerforhold osv.

Mange i Slush er så ringe (nye og med dårlig teknik) at de ikke ved hvad de kan eller ikke kan, derfor pløjer de over forhindringer, som de burde kører uden om. Også sjovt at forhindringerne blev fjernet til de "professionelles" sidste start, det sætter vel bare en streg under, at forhindringerne ikke gjorde løbet bedre...

Som Jan påpeger, er det heller ikke optimalt, at splitte feltet i 2 starter. Synds for Nils Hybel i H60, som ikke havde en chance for at vinde i dag.

Overnstående 'kritik' er skrevet i håb om at Slush og Dust kan udvikles endnu mere i positiv retning, er det sku fedt at komme 'ind i byen' ind i mellem, og fedt at DMK laver et alderledes løb med expo und alles - men godt jeg ikke var med, det er ikke noget for mig ;)
AndreasA
3000+ posts = spammer

Post by AndreasA »

ja tak for idag. Godt race, men de der forhindringer var da crazy.
Jeg tog turen udenom med stolthed, man skal jo på arbejde imorgen..
sez tøzer
A*et
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg

Post by Palle 'PS' Madsen »

Jeg syntes, at de 3 hop var det fedeste ved hele ruten.
Ud over dem syntes jeg ikke der var meget 'Urban' over løbet.
Havde håbet på noget i stil med sidste år.

Jannik, tak for at du reddede mit liv med den Cola.
8)
Hanne
Med nyvasket cykel

Post by Hanne »

Palle 'PS' Madsen wrote:Jeg syntes, at de 3 hop var det fedeste ved hele ruten.
Ud over dem syntes jeg ikke der var meget 'Urban' over løbet.
Havde håbet på noget i stil med sidste år.

Jannik, tak for at du reddede mit liv med den Cola.
8)
ENIG .. jeg havde gerne hoppet meget mere - synes det var super sjovt
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
Peter Christensen
3000+ posts = spammer

Post by Peter Christensen »

Jeg syntes også godt de kunne have sendt os ud over den her :shock: :
Image
Gid det snart var maj...!
Post Reply