MTB: Slushcup afd. 2 - 27/11

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

ja ja måske skulle lige sende en mail til Bo og sige jeg faktist havde feber sidst og godt vi længere frem i feltet :? nå men jeg regner med at køre den som en jagt start så hold til højre drenge.... :shock:

Og velkommen til Carsten ja ja os gl løber må tage cyklen når bentøjet ikke vil bære vægten mere.. :D
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Det kan jeg da vise dig på søndag hvordan man gør.. altså fra spids... he he... kommer fra fødsdag så det bliver højest min ånde der smadrer jeg..

Sikke en arrangør ham Bo slush - ja det har jo helt sikkert ikke noget at gøre med at Mr havelåge han har daglig kontakt med løbsledelsen...

Håber at jeg kan få min låge klar til søndag nyt free hub er på vej from all the way over there... men nu må vi se, eller har jeg et gammelt mega tungt hjul jeg evt kan sætte på....
:shock:
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

ANDREAS wrote:Ja, man kan vel vant til at forhandle :wink:.
Nej, vi skal ikke have noget forærende her - jeg har lige bedt om at blive placeret i bås med JJ (boks 3), men Bo Slush regnede åbenbart selv ud, at Hustlerne kører lidt med/mod hinanden, så han har i sin godhed foreslået at vi begge kommer i boks 2 (med dig og Stephan) - det har vi taget imod. Alle starter i øvrigt samtidig - ingen tid mellem boksene, så drøn på skal der nok blive!!!

ps Jeg er også bedre til at jagte :lol: man vinder jo sjældent spurten fra spids...
Super for holdkonkurrencen, men underligt at man bare kan blive rykket op? Hvad med os som var småsyge, havde punktering eller kom for sent, kan vi også rykkes op?

Nå, **** det, bare sjovt at man kan "hustle" sig til en placering :)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Carsten Graff wrote:Så har jeg ændret hold på Events4U fra - " " - til www.teamhustler.dk
Ser frem til at hilse på jer på søndag.

Lidt info om hvorfor jeg valgte jer, og om mig selv.

Jeg har kørt MTB i ca. ½ år, og har søgt efter nogen at køre med. Kan se på jeres sider, at i mødes til fællestræning/ture af og til, samt at sitet virker som om i tager det afslappet m.h.t. at der også skal være andre ting end MTB.
Jeg har en baggrund som løber, primært marathon, men er "stoppet" p.g.a. diverse skader, og har nu kastet mig over MTB. Jeg kan i de 3 løb jeg har deltaget i, se at min styrke ligger i distancen. Jeg har svært ved at kæmpe mig frem i starten, men holder farten over længere tid. Fall Race, og 10. afd af DustCup, løbsnr. 1056, viste mig at jeg mangler farten i starten, så nu kører jeg tempo/intervaller 2-3 gange pr uge, og mængde/teknik 3-4 gange pr uge, + 2-3 løbeture pr. uge.
Jeg kører primært det rødespor og Vestskoven. Så jeg er med på weekend turerne i fremtiden. Og Vestskoven er ikke så flad som mange tror. Jeg har fået "bygget" et spor på ca. 6 km, og det trækker tænder ud.

Endnu en gang, jeg ser frem til at hilse på jer på søndag.
Det lyder som seriøs træning :) Vi ses søndag, det bliver super! Mere intern "fight" - sådan :wink: Ja, der er plads til meget mere, vi hygger os sku hustlere? Der er jo også julefrokost i jan.

Ved det er meget tidligt, men kunne du evt. være interesseret i at køre www.Nordic24t.dk ? Sidder lige og retter mailinglisten til, da vi skal til at betale....
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10105
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Carsten Graff wrote:Så har jeg ændret hold på Events4U fra - " " - til www.teamhustler.dk

Jeg har kørt MTB i ca. ½ år, og har søgt efter nogen at køre med. Kan se på jeres sider, at i mødes til fællestræning/ture af og til, samt at sitet virker som om i tager det afslappet m.h.t. at der også skal være andre ting end MTB..........................
Super, du er bare velkommen.

Det var da HELT VILDT meget træning, og med det tempo kan jeg se at jeg får kamp til stregen. Til sidste slush kom du jo også lige efter Ole (fra Ritter), og ham har jeg kæmpet tæt med flere gange, selvom jeg var hele 5min efter jer to til slush 1.
Det er dog snyd at køre imod "kuvøse-guf-Ole" , knægten er jo sølle 31 år, så er det mere fair med os da vi begge er "lige præcis" på den rigtige side af de 40 :-)

NB. Jeg bor i Værløse, og kører også ind imellem på den røde, dog ikke meget i hverdage her om vinteren.


NBB: SlushCUp starter er da ingenting...

Image
User avatar
Andreas
Punkteret
Posts: 148
Joined: 01 Sep 2005, 21:13
Location: Sankt Hans Torv

Post by Andreas »

Der er jo ikke så meget at sige - jeg har været helt åben omkring det her og hvis det ikke var et motionsløb og min deltagelse grænser til det ubetydelige, så ville jeg da aldrig have bedt om en gunstig startplacering. Hvis nogen har et reelt problem med det, så sig endelig til, for så vil jeg da gerne træde til side og indtage en position bagest i feltet - Jeg synes faktisk, det er flot fra arrangørernes side og udtryk for en smuk for forståelese for, hvad det egentlig handler om, når vi taler om sport på motionsplan! De fleste ved vel godt, at jeg kører hurtigere end en placering i allerbageste startboks... jeg blev kørt af banen i 1. afdeling fordi rigtig mange mente, at de hørte til i forreste geled og derfor lå og fedtede rundt i vejen for de hurtigere kørende. Jeg forsøgte at leve op til det ønskede ved ikke at køre bisset og mase på og så endte jeg på hovedet! Intentionen med startboksene er jo udelukkende at få folk placeret efter evne, hvilket jeg ikke mener er sat over styr med arrangørernes dispositioner, skønt man formelt udmærket kan anke over dem.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

ANDREAS wrote:Der er jo ikke så meget at sige - jeg har været helt åben omkring det her og hvis det ikke var et motionsløb og min deltagelse grænser til det ubetydelige, så ville jeg da aldrig have bedt om en gunstig startplacering. Hvis nogen har et reelt problem med det, så sig endelig til, for så vil jeg da gerne træde til side og indtage en position bagest i feltet - Jeg synes faktisk, det er flot fra arrangørernes side og udtryk for en smuk for forståelese for, hvad det egentlig handler om, når vi taler om sport på motionsplan! De fleste ved vel godt, at jeg kører hurtigere end en placering i allerbageste startboks... jeg blev kørt af banen i 1. afdeling fordi rigtig mange mente, at de hørte til i forreste geled og derfor lå og fedtede rundt i vejen for de hurtigere kørende. Jeg forsøgte at leve op til det ønskede ved ikke at køre bisset og mase på og så endte jeg på hovedet! Intentionen med startboksene er jo udelukkende at få folk placeret efter evne, hvilket jeg ikke mener er sat over styr med arrangørernes dispositioner, skønt man formelt udmærket kan anke over dem.
Jeg har da ikke noget problem overhovedet, jeg påpeger bare, at jeg ikke mener at reglen er meget værd, hvis den ikke overholdes fra arrangørens side. I Formel 1, lader man jo heller ikke Michael S, Alonso eller Kimi starte længere fremme, selv om alle ved de er hurtigere når løbet skydes i gang - jeg påpeger bare at der er andre måder at håndtere starten på, ex. som i DustCup, hvor man sendes afsted i klasser.

Det er da med sikkerhed fedt at rykke frem, men det er ikke så fedt for de som ikke er helt så hurtige, da punkteringer mv. for nogen, også er en måde at få en bedre placering for andre. Det er som om reglen med startbokse kun er til for at tilgodese de hurtige, for det betyder jo ikke ret meget når man er nummer 100, så er problemet jo ikke at overhale andre, men at der dannes kæmpe propper - hvilket de hurtige undgår. Eneste forbedring (som jeg ser der) er at starte i mindre felter, fx. efter klasse.

Jeg kan ikke se, at der er et personangreb i min forrige besked? Det er forhåbentligt ok at påpege problemer, så de evt. kan evalueres og rettes til næste sæson?
User avatar
Andreas
Punkteret
Posts: 148
Joined: 01 Sep 2005, 21:13
Location: Sankt Hans Torv

Slushcup vs. Formel 1...

Post by Andreas »

Hvorfor gider jeg bruge tid og kræfter på det her??? Jo, det betyder så åbenbart noget for mig, at cykle og konkurrere lidt med Johnni og andre betyder noget, Teamhustler betyder noget... menneskene bag betyder noget, så derfor har jeg et behov for at retfærdiggøre min forfordeling - ellers kunne jeg være ret ligeglad med det ikke!?

Men kære Jacob, du har fuldstændig ret i alt hvad du påpeger, men kan du ACCEPTERE at der er blevet gjort en undtagelse her eller hvad, og samtidig forstå mine bevæggrunde for at være åben omkring det??

ps Det her er altså med humør på ikke! :( :) :D :lol:
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Nu træder jeg lige ned i en lort

For at være helt ærligt så synes jeg ikke du skal snyde foran - weee :wink:

Er du klar over at jeg er nødt til at holde mig ædru lørdag for at komme og banke dig og johnni og de andre - Mit indre konkurrence menneske havde egenligt lagt leveren i sprut til weekenden men med arrangørens glade hånd er jeg nu pisket til at finde en overnaturlig speed frem på søndag... damn.... :shock:

Kan sige at jeg trænede så hårdt tirsdag til spinning at det sidste kvarter blev kørt med krampe... så har den fået gas - he he...

Ses til en super søndag...
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Rust
Helt uden teknik
Posts: 433
Joined: 02 Dec 2003, 19:42
Location: Herlev

Post by Rust »

Jeg sidder bare og bliver helt dårlig over at jeg ikke kan være med.
På den anden side så skulle jeg alligevel havde startet til sidst, da jeg heller ikke var med i 1. afd.

Jeg ønsker alle et godt løb :cry:
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Re: Slushcup vs. Formel 1...

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

ANDREAS wrote:Men kære Jacob, du har fuldstændig ret i alt hvad du påpeger, men kan du ACCEPTERE at der er blevet gjort en undtagelse her eller hvad, og samtidig forstå mine bevæggrunde for at være åben omkring det??
Jeg skal sku ikke, og kan heldigvis ikke, bestemme noget, nej tak. Jeg udtaler mig på baggrund af, at jeg er medarrangør af bl.a. Dustcup, og når en regel ikke overholdes af arrangøren, giver den ikke nogen mening.

Vi (os i bl.a. dustcup udvalget) må jo hele tiden rette regelsætet til, og nu da vi er så mange, er startbokse nok ikke toppen - DERFOR kommentere jeg på problemerne, bl.a. for at høre hvad andre mener - så I kan være med til at bestemme, hvordan det skal forløbe i fremtiden - det skal være mest fair for alle eller :?: Havde Slushcup.dk haft en offentligt forum, havde jeg skrevet min mening der.

Jeg skal nok sende en mail til Bo, vi har faktisk diskuteret det allerede, altså om startboke er vejen frem, jeg er bare ikke typen som sidder stille tilbage, jeg skriver hvad jeg mener - thats life - men man er da velkommen til at være uening.
User avatar
Andreas
Punkteret
Posts: 148
Joined: 01 Sep 2005, 21:13
Location: Sankt Hans Torv

Post by Andreas »

hahaha...
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Nå drenge ... Vi ses til løbet og husk hold til højre da jeg kommer venstre om. Mand jeg glæder mig ,denne gang skal den have sku have gas. :D Og Stephan denne gang er det mig der har dig at køre efter... :)
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1323
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Post by Carsten Graff »

Jeg er endnu en novice i SlushCup, og har derfor et par løse ender.
Mit nr. fra 1. runde, skal jeg også bruge det i 2. runde og resten af cuppen ? Eller får jeg udleveret et nyt på søndag ? Hvorfor skal der være nr. på cyklen når vi kører med chip ? Kan et resultat slettes, hvis der ikke er nr. på cyklen ? Det er jo umuligt at se nr. efter 500m p.g.a. mudder. Jeg håber at opleve at det kun er dem jeg henter med en omgang der sprøjter mudder på mig. Hvad med team tøj ? Er det i orden at køre i andet end det som teamet stiller op i ? Og skal en evt. trøje godkendes af SlushCup udvalget ? Fra atletikkensverden ved jeg at løbere er blevet diskvalificeret p.g.a. forkert farvenuance på shorts.
M.h.t. startbokse ville det være mest overskuligt hvis alle fik nyt nr. hvergang, ud fra den aktuelle stilling. Så var der ikke noget at være i tvivl om. Fra løbeverden ved enhver motist hvilket nr. de har til Eremitage Løbet, da disse gives ud fra resultat året før.
På andre sider på denne site, kan jeg se at der har været diskuteret dæk. Jeg har en type der hedder Racing Ralph på min Cube AMS Pro cykel, og disse har ført mig gennem de sidste 6 mdr. bl.a. 1½ time på det røde spor igår onsdag og 1½ time igen idag. Uden problemer. Kan jeg ikke køre på den på søndag. Jeg har ikke tænkt på at der skulle skiftes, men kører bare, og er der lidt mudder e.l., træder jeg ekstra, så det hurtigst muligt er overstået.
Jeg tror jeg er klar til søndag, det føler jeg inden jeg får læst noget andet om dæk, eller andet udstyr.
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Hej Carsten

Velkommen til.

Lad mig prøve at gøre det kort.

Nummeret beholder du resten af cuppen. Det er det mest praktiske - husk at cuppen drives af frivillige. Ellers ville du også skulle stå i en lang kø, for at få det udleveret. Som det er nu, så kan du bare møde op på slaget 10.00...og så gi den gas. At opvarmning på ruten så er hensigtsmæssig er så en anden sag.
Nummeret er der bl.a for, at vi kan se hvem der er på billederne. Man når også i et vist omfang at bemærke numre - om ikke andet så i målområdet. Så kan man efterfølgende tjekke hvem folk er, og hvordan de har kørt de andre gange. Ganske sjovt når der er nogen, man har kæmpet med det meste af vejen.

Racing Ralph er ganske gode - men alt for meget mudder er ikke idelt til dem - dertil er de for brede og har for små knopper; men selvfølgelig kommer du igennem på dem!

Trøjer! Du kan køre i bar mave hvis du har lyst :lol: TeamHustler har ganske vist trøjer, men det er en eksklusiv vare der handles til skyhøje priser på det sorte marked.

Nå, spøg til side. Der findes trøjer, men vi er aktuelt ved at finde nolge nye - rygterne vil at det skulle være nært forestående at der kommer en afklaring.
Image
Post Reply