Lås

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Lås

Post by Kenny »

Du må køre de tomme flasker igennem butikken flere gange....Sådan en automat har jeg altså ikke.
Jeg tænker dog også at det er 150-200cm jeg skal have fat i
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: Lås

Post by Jacob Korsholm »

Kenny wrote:hmm i er nogle værre nogen.

Det er i øvrigt nogle tavlige låse der er godkendt. Kryptonite's godkendte er kun 7/10, selvom de har nogle bedre. Men det er nok importøren der bestemmer hvilke der skal godkendes og det koster nok en slat penge.
Jeg har en basta kliklås på min hverdagscykel. Det er en værre lortelås som ruster og skal smørres ustandselig, men den er forsikringsgodkendt. Den kostede ikke mange 100 kr.
User avatar
Klaus Bomholt
Over stok og sten
Posts: 590
Joined: 30 Nov 2005, 12:05
Location: Højeloft Vænge 80, Værløse

Re: Lås

Post by Klaus Bomholt »

http://www.thansen.dk/product.asp?c=940 ... 1388158515" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: Lås

Post by Jacob Korsholm »

Hold dig væk fra låse, som har en "cylinder nøgle". De skulle være nemmere at lirke op en traditionelle nøgler.

Check f.eks. YouTube hvor en kryptonite bliver lirket med en kuglepen.
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3675
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Lås

Post by Jan D »

Det var da billigt !
Jan D
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Lås

Post by Kenny »

Ja det ser ret nemt ud med en kuglepen.

Jeg kan i øvrigt åbne din hoveddør på 5min med en boremaskine på batteri, så din nabo ikke bemærker det. Den virker bagefter og jeg efterlade den uden synlige mærker ved at skifte en lille dims.
Nøgle boksen her http://www.johannesfog.dk/vareinfo.asp? ... id=1255948" onclick="window.open(this.href);return false; der benyttes rigtig mange steder kan åbnes uden værktøj eller vold.

Det er åbenbart ikke bare lige at købe en lås. Og slet ikke når youtube åbenbart er fuldt med videoer af folk der lige skal spille smarte så alle kan lære de små genveje.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Lås

Post by Kenny »

Bøjlelås vs vinkelsliber 11sek http://www.youtube.com/watch?v=4XTYEcQAurs" onclick="window.open(this.href);return false; Der er sgu næppe der når at sige noget i kbh.

Foldelås va vinkelsliber 30sek http://www.youtube.com/watch?v=FDgI_KL7n4o" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg kan ikke rigtig finde noget med en kædelås
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Lås

Post by Kenny »

Tyveri på åben gade i NY http://www.youtube.com/watch?v=UGttmR2DTY8" onclick="window.open(this.href);return false;
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: Lås

Post by Jacob Korsholm »

Min filosofi er at gøre det så besværligt for tyven, at han går videre til den næste cykel. Vil de virkelig stjæle den, findes der nok altid en måde (ellers findes det sikkert på YouTube) :shock:
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Lås

Post by Kenny »

Problemet er bare at der ikke står mange cykler på gaden til 20k. Så de vil jo meget gerne have fat i den lækre.
De småtricks fandt jeg nu ikke på nettet.

Jeg har skrevet en mail til forsikringen omkring valg af lås. Og jeg har fået det svar jeg forventede men på ingen måde kan se logikken i.

Kryptonite har som eksempel 3 godkendte låse med sikkerhed 7/10 på deres egen skala. Hvis jeg køber en lås der er 10/10 på samme skala fra samme producent dækker forsikringen ikke. Det er flot, virkelig flot.

Jeg kunne ikke helt lade være med at svare at jeg i teorien kan stille en cykel til 35k på gaden med en fastmonteret lås til 199,-. Derefter kan der komme en at løfte den væk. Men jeg er ikke dækket hvis jeg køber en monster kædelås med bedre sikkerhed jeg kan låse cyklen fast med, hvor eneste reelle mulighed for at tage cyklen er en 2m boltsaks eller en vinkelsliber.
Jeg forventer nu ikke andet svar, end at de skriver at regler er regler :)
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Lås

Post by Kenny »

Nå de fik vist lagt en gris i bukserne hos TRYG.


De har nær læst deres egne betingelser bla bla bla :)
godkendt af Dansk Varefakta Nævn eller af selskabet.

Dvs. hvis du sender dokumentation og evt. billede af den lås du gerne vil købe
til cyklen, så kan jeg evt. godkende den. Hvis jeg godkender den, skal jeg have
en kopi af kvitteringen på den er købt.
Var det en 13mm du havde med i Jylland Jacob?
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2244
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Lås

Post by Mikkel Henningsen »

Kenny wrote:hmm i er nogle værre nogen.

Det er i øvrigt nogle tavlige låse der er godkendt. Kryptonite's godkendte er kun 7/10, selvom de har nogle bedre. Men det er nok importøren der bestemmer hvilke der skal godkendes og det koster nok en slat penge.
En af mine kollegaer havde bøvl med at få penge ud af forsikringsselskabet - hans lås var kun godkendt til motorcykler :roll: #-o

Kan du ikke begynde at integrere dem her http://www.bikeradar.com/news/article/b ... ook-38084/" onclick="window.open(this.href);return false; på de byggepladser du kommer på
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
ChristianPhilipJ
Søger sponsor!
Posts: 2600
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Lås

Post by ChristianPhilipJ »

Når beslutningen om valg af lås er taget er cyklen nok så gammel at ingen gider stjæle den alligevel :lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Lås

Post by Kenny »

@Mikkel Ja de gør hvad de kan for at slippe. Det siger jo sig selv at hvis den er godkendt til motorcykel, så passer den ikke til en cykel.

Haha jeg starter snart på ny plads. Det vil jeg da forslå.

@Christian Nu har jeg klaret mig tre år uden lås, så det er ikke fordi det haster.
Jeg skal alligevel også have snakket med forsikringen om tyskerraceren, som jo ikke har et dansk stel nr, men bare et serie nr.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
John Hein
Alene i udbrud
Posts: 748
Joined: 21 Aug 2008, 10:45
Location: Gentofte

Re: Lås

Post by John Hein »

Da jeg fik nyt stel til Scotten, gik jeg til Heino og fik banket et nyt stelnr. i, så mon ikke du mod gode ord og lidt mønt kan få banket et stelnr. I hos en cykelpusher.
Titanium på de indre linier
Post Reply