Page 2 of 2
Posted: 25 Aug 2009, 18:48
by Philip Brint
Jeg kører med Speedking og dem er der super greb i. Men det er vist en minoritet at køre Conti i DK. Efter min mening laver Conti de bedste dæk. Godt greb og stort set ingen punkteringer.
Posted: 26 Aug 2009, 11:14
by Gudmundseth
Jeg kører med Conti Race King og er dte bedste dæk jeg har prøvet. Brugte det til Nordic 24 og havde godt greb
Posted: 03 Sep 2009, 10:47
by Peter Juul
Ja, så fik jeg installeret et Nobby Nic... Det har lige præcis det kantgreb jeg savnede. Synes dog ikke umiddelbart bedre om det som helhed end Bull Lock. Anyways, så er komboen F: Nobby(slange) R: Rocket(tubeless) på indtil vinter... Så går jeg tilbage til Bull Lock foran og bag.
Til foråret må det være tid til at prøve Race King eller Aspen/ardent... Eller måske spare pengene til et bedre hjulsæt.
Posted: 02 Oct 2009, 20:35
by Peter Juul
Peter Juul wrote:
Til foråret må det være tid til at prøve Race King eller Aspen/ardent... Eller måske spare pengene til et bedre hjulsæt.
Ja, så kunne jeg ikke vente længere, da jeg alligevel skulle købe nye pulleyhjul. Jeg bestilte et par Maxxis Ardent med, og har testet fordækket. Af med et Nobby Nic som fordæk og på med det 120 gr. tungere Ardent. Terstede det på Rudesporet i dag, og det er simpelthen lige hvad jeg manglede. Startede ud med omkring 32 psi og syntes det kørte lidt som Nobby. Sænkede det så til omkring 25 psi og damn det var et hit
Vægten af dækket blev opvejet af den klart mindre rullemodstand. Mudder tror jeg dog ikke er Ardents livret. Men som sporene ser ud nu, så er det perfekt til rimelig agressiv kørestil(ihvertfald i mine øjne

).
Så er spørgsmålet bare om det virker som bagdæk og om det skal have modsat rotation i forhold til fordækket... Tror jeg monterer det modsat for mere bid.