Fattigmands Garmin..

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3306
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Peter 'TB' wrote:......... Troede den interne udvikling stoppede ved version 4..
det er jo godt at du stadig går i skole, så du kan lære lidt om software udvikling og versions styring :roll:
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Kim Bjergelefanten Holst wrote:
Peter 'TB' wrote:Jeg køber gerne en nokia den dag de får styr på deres mildest sagt ELENDIGE software :) Hvordan kan man sende den nye touch Nokia på gaden med SW revision 11?? ;) Troede den interne udvikling stoppede ved version 4.. (jeg modtager gerne review samples så jeg kan prøve at modbevise dette - bare det ikke er nogle af de dersens 60.000 Euro modeller ;))

Spøg til side, der er ingen telefon som kan tilbyde samme feel og samme geniale røde tråd gennem _alle_ applikationer på telefonen som en iPhone. Der er ingen der kan matche dette, HTC er dem der kommer tættest på, men stadig ikke helt på højde.
Og der er ikke nogen platform der er så lukket som Apples. Eks kan du ikke ligge TOMTOM på. Det kan man på HTC Touch HD og du kan også ligge andet sw på uden at du skal jailbrake den.
Lad os kort tage et kig på hvor mange applikationer der er udviklet til iPhone..

- iPhone er solgt i 13.7 millioner eksemplarer i 08
- SDK'et er downloaded 800.000 gange
- Der er mere end 50.000 tilmeldt Developer programmet
- 62% af udviklerne har aldrig udviklet til iPhone før


Klart at TomTom HTC ikke kan smides på - det er jo en Windows applikation, de kører så skidt under BSD ;)

Der er rigeligt med applikationer til iPhonen uden at man jailbreaker den, se bare på itunes store hvor mange der er ;) i OS 3.0 kommer der mulighed for at applikationerne kan kommunikere med eksterne enheder - se det bliver spændende.. jeg kan allerede forudse en pulsmåler til den ;)
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Jais wrote:
Peter 'TB' wrote:......... Troede den interne udvikling stoppede ved version 4..
det er jo godt at du stadig går i skole, så du kan lære lidt om software udvikling og versions styring :roll:
..og endnu bedre at jeg via mit arbejde har et tæt samarbejde med udviklere hos Nokia og ved at de tidligere har stoppet deres "udvikling" (incl. fejlrettelser) ved major version 4.. :evil:
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3403
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

N82 fåes allerede med pulsmåler som spiller sammen med sportstracker så du behøver ikke vente mere :D
Gid det snart var maj...!
Dalle

Post by Dalle »

Damm, sikke en samling fluekneppere jeg er omgivet af.

Køb dog den telefon som passer dit behov, image og mildest talt skid hul i resten.

Peter, din graf ser nydelig ud så vær du glad for din Iphone.

Håber på mere seriøse emner på lørdag, ellers bliver dagen meeeeeeeget lang.

Dalle
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3403
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Du er bare ikke nørdet nok til at deltage i denne tråd Dalle :lol:
Gid det snart var maj...!
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Peter 'TB' wrote:
Kim Bjergelefanten Holst wrote:
Peter 'TB' wrote:Jeg køber gerne en nokia den dag de får styr på deres mildest sagt ELENDIGE software :) Hvordan kan man sende den nye touch Nokia på gaden med SW revision 11?? ;) Troede den interne udvikling stoppede ved version 4.. (jeg modtager gerne review samples så jeg kan prøve at modbevise dette - bare det ikke er nogle af de dersens 60.000 Euro modeller ;))

Spøg til side, der er ingen telefon som kan tilbyde samme feel og samme geniale røde tråd gennem _alle_ applikationer på telefonen som en iPhone. Der er ingen der kan matche dette, HTC er dem der kommer tættest på, men stadig ikke helt på højde.
Og der er ikke nogen platform der er så lukket som Apples. Eks kan du ikke ligge TOMTOM på. Det kan man på HTC Touch HD og du kan også ligge andet sw på uden at du skal jailbrake den.
Lad os kort tage et kig på hvor mange applikationer der er udviklet til iPhone..

- iPhone er solgt i 13.7 millioner eksemplarer i 08
- SDK'et er downloaded 800.000 gange
- Der er mere end 50.000 tilmeldt Developer programmet
- 62% af udviklerne har aldrig udviklet til iPhone før


Klart at TomTom HTC ikke kan smides på - det er jo en Windows applikation, de kører så skidt under BSD ;)

Der er rigeligt med applikationer til iPhonen uden at man jailbreaker den, se bare på itunes store hvor mange der er ;) i OS 3.0 kommer der mulighed for at applikationerne kan kommunikere med eksterne enheder - se det bliver spændende.. jeg kan allerede forudse en pulsmåler til den ;)
Man skal da have lov til at nørde lidt, livet skal ikke være så kedeligt :lol: :lol:

TomTom er ikke kun en windows appl, den køre fint på Symbian også. TomTom har faktisk udviklet en appl der fungere på Iphone, Apple er dem der bremser at det kan komme på telefonen.

Ingen tvivl om at Iphone har det fedeste design, men det er da utroligt at den ikke kan MMS "out of the box".

Det er da rigtigt at du ikke skal jailbreake den med alt sw, kun det som apple ikke syntes du skal have lov til at ligge på :wink:
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Kim Bjergelefanten Holst wrote: Man skal da have lov til at nørde lidt, livet skal ikke være så kedeligt :lol: :lol:

TomTom er ikke kun en windows appl, den køre fint på Symbian også. TomTom har faktisk udviklet en appl der fungere på Iphone, Apple er dem der bremser at det kan komme på telefonen.

Jeps, Apple har idtil nu ikke tilladt at der udvikles turn-by-turn applikationer. TomTom er originalt en Linux applikation (deres PNA er linux) så de kan godt komme til at køre på iPhone :) Apple har dog bremset dem - formentlig for at pushe GoogleMaps.
Kim Bjergelefanten Holst wrote: Ingen tvivl om at Iphone har det fedeste design, men det er da utroligt at den ikke kan MMS "out of the box".
Ja enig, men jeg tror at tanken var at Mail skulle overtage for mms.
Kim Bjergelefanten Holst wrote: Det er da rigtigt at du ikke skal jailbreake den med alt sw, kun det som apple ikke syntes du skal have lov til at ligge på :wink:
Min er jailbreaket ;) elsker winterboard, ssh og xterm.
Post Reply