Fast gaffel frA TOKEN.

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
BoS
Førstevælger!

Post by BoS »

Har nu altid kørt med 30 psi. Men jeg har for nyligt skiftet til Tubeless i forhjulet og skifter baghjulet på fredag også... Har ikke villet ofre et kit på baghjulet, da jeg skulle have en ny fælg på.
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Dæktryk og rullemodstand.

Post by Jan Lohmann »

For de tyskkyndige en god artikel at blive 'uenige' over ;-))

Bemærk også de 5 links med gult.

http://www.mountainbike-magazin.de/roll ... .79711.htm
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

Ja, lige præcis Jan....

1.8 er da også ufatteligt smalt dæk, men måske godt i mudder.
Husk brede dæk er hurtigere end smalle ! gerne 2.25.

og et 1.8" med 3.8bar, det er da helt vildt.... men smag og behag......jeg bruger selv ca. 2,5 -> 3.5 bar, nogle gange helt ned til 2 på meget våde ruter, hvor der er behov for greb op ad mudder bakkerne.

Nu er isstjernene jo ikkke nogel alm. MTB rute, underlaget er pænt jævnt sammenlignet med f.eks. Geels.

NB: Jeg selv styrke træner faktisk også overarme (ja grin bare ....), for at kunne hive styret OP over rødder og lign. (jeg har pt. ca 40mm vandring i min 80mm gaffel :wink: )
Per Olsson
Bagfra højre-om!

Post by Per Olsson »

Jeg kikker lige på min pumpe når jeg kommer hjem , men er ret sikker på det er bar siden jeg kikker på. for at vende tilbage til indlæget så har jeg jo ikke kørt så mange løb på min gaffel , men jeg har trænet på den 3-4 gange om ugen sidste måned uden problemer og jeg er meget tilfreds med den. Men skal have fjeder på til 24 t sololøbet.

Har lige tjekket det er 3.8 Bar.
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
Per Olsson
Bagfra højre-om!

Post by Per Olsson »

Morten Hartvigsen wrote:Ja, lige præcis Jan....

1.8 er da også ufatteligt smalt dæk, men måske godt i mudder.
Husk brede dæk er hurtigere end smalle ! gerne 2.25.

og et 1.8" med 3.8bar, det er da helt vildt.... men smag og behag......jeg bruger selv ca. 2,5 -> 3.5 bar, nogle gange helt ned til 2 på meget våde ruter, hvor der er behov for greb op ad mudder bakkerne.

Nu er isstjernene jo ikkke nogel alm. MTB rute, underlaget er pænt jævnt sammenlignet med f.eks. Geels.

NB: Jeg selv styrke træner faktisk også overarme (ja grin bare ....), for at kunne hive styret OP over rødder og lign. (jeg har pt. ca 40mm vandring i min 80mm gaffel :wink: )
Ja der er mange forskellige meninger , jeg fik afvide i Heino for 1.½ år siden at man skal vælge et tynd dæk eks. 1,8 da det bedre skar sig igennem mudder til det faste underlag ,og var hurtigere , men jeg har hele sommeren kørt med Racing Ralph light 2.1 og det er de fedeste dæk jeg har kørt på , men stadig med 3,8 bar i. det kunne jeg jo uden problemer gøre på min full , jeg havde noget mindre tryk på i går på min stive cykel , da jeg kørte bakke intervaller , dog uden at kende tryket da jeg bare lukkede luft ud for at få mere bid i baghjulet..
Mht.fjeder gaffel havde jeg drejet en nylon klods på 25 mm i længden , som jeg satte ind under fjederen så den først gik igang ved ca. 40 kg tryk , da den var for blød i starten arbejde den ca ved 15kg, men som tidligere nævnt kørte jeg næsten altid med den låst. i starten mest fordi jeg glemte at låse den op efter de flade stykker og på den måde vendte jeg mig til at køre med låst / stiv gaffel. så da jeg skulle have en T-Shark valgte jeg en Token gaffel.
" hvis man har tynde overarme som mig er en gaffel på 490 gr.noget næmmere at løfte over stupperne" :-'' Jeg træner osse overkrop , da jeg har hørt at der er overkroppen (ryg og over arme)der kan give problemer til nordic 24 sidst i løbet.
Men jeg er nok meget klogere til efter året mht. stiv gaffel
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

BoS wrote:Har du prøvet at køre med den, J-Lo? Jeg bliver stadig kun træt i benene af at køre med stiv gaffel... :-)
Kun korte ture, ikke over en længere periode. I bund og grund er det jo det samme at gå fra en fully til en HT, lettere, men større udtrætning i kroppen over mange timer. Kan godt se ideen med fast gaffel til Dworak i søndags, og til mange andre 1 - 1½ times løb i DK - men så snart løbet bliver længere og lidt mere teknisk, kan det kun være 5 - 10% af de som kører med fast gaffel i dag, som stadig vinder tid.
BoS
Førstevælger!

Post by BoS »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Kun korte ture, ikke over en længere periode. I bund og grund er det jo det samme at gå fra en fully til en HT, lettere, men større udtrætning i kroppen over mange timer. Kan godt se ideen med fast gaffel til Dworak i søndags, og til mange andre 1 - 1½ times løb i DK - men så snart løbet bliver længere og lidt mere teknisk, kan det kun være 5 - 10% af de som kører med fast gaffel i dag, som stadig vinder tid.
Tja, nu har Martin hvis fået alle sider af sagen. Det kunne være sjovt at høre Lauritsen og Grønbechs meninger.

J-Lo: Du er jo lidt magelig anlagt. Men det skal jo ikke være rart at sidde på en MTB. Det skal gøre lidt ondt, ikke ;-)
RENE :Der Alte:
Helt uden puls...

Post by RENE :Der Alte: »

Køb en martin 8) den koster ikke mere end en halv dårlig fjedergaffel
og så vejer den 1/3 del :wink:
Rene "Der Alte" fra køge
Check "Team Pronghornracing blog"
nyheder fra det store udland
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Så hellere en cross cykel ;)
Martin
Nu med dunk!

Post by Martin »

RENE fra Køge wrote:Køb en martin 8) den koster ikke mere end en halv dårlig fjedergaffel
og så vejer den 1/3 del :wink:
Det er rigtig.. Jeg tror også jeg køber den.. Skal bare lige sælge min krop for at få råd til alle de mtb udgifter jeg har givet mig selv her for nyligt... :D
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

Citat fra en bruger (der deltog til DWORAK i Søndags)

"Og der er kontant afregning med den gaffel ;-) var ukoncentreret et sekund og boing så jeg ramte en sten og fløj et stykke inden jeg landede i en bunke blade ;-)"

Den kommentar mener jeg også at have hørt fra Grønne i det tidlige 2006...
RENE :Der Alte:
Helt uden puls...

Post by RENE :Der Alte: »

JA!! Gør det Martin.. sælg din krop... du ser jo godt ud :? , så om et par år har du til gaflen :lol: :lol:
Rene "Der Alte" fra køge
Check "Team Pronghornracing blog"
nyheder fra det store udland
Martin
Nu med dunk!

Post by Martin »

RENE fra Køge wrote:JA!! Gør det Martin.. sælg din krop... du ser jo godt ud :? , så om et par år har du til gaflen :lol: :lol:
Ha........... :evil: :D :D
Post Reply