Fast gaffel frA TOKEN.
- Jan Lohmann
- 3000+ posts = spammer
Dæktryk og rullemodstand.
For de tyskkyndige en god artikel at blive 'uenige' over
)
Bemærk også de 5 links med gult.
http://www.mountainbike-magazin.de/roll ... .79711.htm

Bemærk også de 5 links med gult.
http://www.mountainbike-magazin.de/roll ... .79711.htm
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
Ja, lige præcis Jan....
1.8 er da også ufatteligt smalt dæk, men måske godt i mudder.
Husk brede dæk er hurtigere end smalle ! gerne 2.25.
og et 1.8" med 3.8bar, det er da helt vildt.... men smag og behag......jeg bruger selv ca. 2,5 -> 3.5 bar, nogle gange helt ned til 2 på meget våde ruter, hvor der er behov for greb op ad mudder bakkerne.
Nu er isstjernene jo ikkke nogel alm. MTB rute, underlaget er pænt jævnt sammenlignet med f.eks. Geels.
NB: Jeg selv styrke træner faktisk også overarme (ja grin bare ....), for at kunne hive styret OP over rødder og lign. (jeg har pt. ca 40mm vandring i min 80mm gaffel
)
og et 1.8" med 3.8bar, det er da helt vildt.... men smag og behag......jeg bruger selv ca. 2,5 -> 3.5 bar, nogle gange helt ned til 2 på meget våde ruter, hvor der er behov for greb op ad mudder bakkerne.
Nu er isstjernene jo ikkke nogel alm. MTB rute, underlaget er pænt jævnt sammenlignet med f.eks. Geels.
NB: Jeg selv styrke træner faktisk også overarme (ja grin bare ....), for at kunne hive styret OP over rødder og lign. (jeg har pt. ca 40mm vandring i min 80mm gaffel

- Per Olsson
- Bagfra højre-om!
Jeg kikker lige på min pumpe når jeg kommer hjem , men er ret sikker på det er bar siden jeg kikker på. for at vende tilbage til indlæget så har jeg jo ikke kørt så mange løb på min gaffel , men jeg har trænet på den 3-4 gange om ugen sidste måned uden problemer og jeg er meget tilfreds med den. Men skal have fjeder på til 24 t sololøbet.
Har lige tjekket det er 3.8 Bar.
Har lige tjekket det er 3.8 Bar.
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
- Per Olsson
- Bagfra højre-om!
Ja der er mange forskellige meninger , jeg fik afvide i Heino for 1.½ år siden at man skal vælge et tynd dæk eks. 1,8 da det bedre skar sig igennem mudder til det faste underlag ,og var hurtigere , men jeg har hele sommeren kørt med Racing Ralph light 2.1 og det er de fedeste dæk jeg har kørt på , men stadig med 3,8 bar i. det kunne jeg jo uden problemer gøre på min full , jeg havde noget mindre tryk på i går på min stive cykel , da jeg kørte bakke intervaller , dog uden at kende tryket da jeg bare lukkede luft ud for at få mere bid i baghjulet..Morten Hartvigsen wrote:Ja, lige præcis Jan....
NB: Jeg selv styrke træner faktisk også overarme (ja grin bare ....), for at kunne hive styret OP over rødder og lign. (jeg har pt. ca 40mm vandring i min 80mm gaffel)
Mht.fjeder gaffel havde jeg drejet en nylon klods på 25 mm i længden , som jeg satte ind under fjederen så den først gik igang ved ca. 40 kg tryk , da den var for blød i starten arbejde den ca ved 15kg, men som tidligere nævnt kørte jeg næsten altid med den låst. i starten mest fordi jeg glemte at låse den op efter de flade stykker og på den måde vendte jeg mig til at køre med låst / stiv gaffel. så da jeg skulle have en T-Shark valgte jeg en Token gaffel.
" hvis man har tynde overarme som mig er en gaffel på 490 gr.noget næmmere at løfte over stupperne"

Men jeg er nok meget klogere til efter året mht. stiv gaffel
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
-
- 3000+ posts = spammer
Kun korte ture, ikke over en længere periode. I bund og grund er det jo det samme at gå fra en fully til en HT, lettere, men større udtrætning i kroppen over mange timer. Kan godt se ideen med fast gaffel til Dworak i søndags, og til mange andre 1 - 1½ times løb i DK - men så snart løbet bliver længere og lidt mere teknisk, kan det kun være 5 - 10% af de som kører med fast gaffel i dag, som stadig vinder tid.BoS wrote:Har du prøvet at køre med den, J-Lo? Jeg bliver stadig kun træt i benene af at køre med stiv gaffel...
Tja, nu har Martin hvis fået alle sider af sagen. Det kunne være sjovt at høre Lauritsen og Grønbechs meninger.Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Kun korte ture, ikke over en længere periode. I bund og grund er det jo det samme at gå fra en fully til en HT, lettere, men større udtrætning i kroppen over mange timer. Kan godt se ideen med fast gaffel til Dworak i søndags, og til mange andre 1 - 1½ times løb i DK - men så snart løbet bliver længere og lidt mere teknisk, kan det kun være 5 - 10% af de som kører med fast gaffel i dag, som stadig vinder tid.
J-Lo: Du er jo lidt magelig anlagt. Men det skal jo ikke være rart at sidde på en MTB. Det skal gøre lidt ondt, ikke

-
- Helt uden puls...
-
- 3000+ posts = spammer
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
-
- Helt uden puls...