Südtirol Dolomiti Superbike 2012

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
HenrikJ
Stuntcyklist!

Re: Südtirol Dolomiti Superbike 2012

Post by HenrikJ »

Morten Hartvigsen wrote:kan man klare sig med 160mm skiver eller er 180 et must ? (det vil jeg tro minimum foran) jeg skal alligevel købe nye bremser... blir nok magura MT4 r
Jeg har en 180 Magura skive i overskud hvis det skulle være aktuelt ??
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

Henrik Johannesson wrote:
Morten Hartvigsen wrote:kan man klare sig med 160mm skiver eller er 180 et must ? (det vil jeg tro minimum foran) jeg skal alligevel købe nye bremser... blir nok magura MT4 r
ja det vil jeg gerne, hvis man ellers kan stole på at du ikke laver den ESKTRA tyk, så jeg hænger på alle de små bakker :-) 140/160 er nemlig ellers rigeligt her i DK ... Hvad bruger du selv dernede?

Ang. dæk: hvis man skal op ad grusstier med op til 30% hældning kræver de jo ret lav lufttryk i bagdæk, og et der ikke er for smalt.. hmm eller sgså SKAL det være smalt, så man får maksimalt greb, regner med at bruge Continental 2.2 mountain race UST (eller evt. king eller en mellemting), bagpå, og måske king eller et conti explorer 2.1 for
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer

Post by Niels G Henningsen »

Morten Hartvigsen wrote:
Henrik Johannesson wrote: Ang. dæk: hvis man skal op ad grusstier med op til 30% hældning kræver de jo ....
Nogle cykelsko du går godt i :party:

Sidste år kørte jeg med Noby Nick 2.25 ( udgaven med max protection) , men mange kørte Racing Ralph...Se i øvrigt hvad Carol Rasmussen svarede os sidste år:

http://www.teamhustler.dk/forum/viewtop ... 6&start=75

" Jeg ville vælge et let dæk. Mange kørte med Race King og det er et godt valg. Hvis I hellere vil have et mere solidt dæk og hører til i den tungere kategori bør i måske vælge Larsen TT, de vejer ca. 100gr. mere men er også et hurtigt dæk. De dæk kørte jeg med i Australien, jeg fik dem anbefalet af Klaus Nielsen og Simon Tarp , og synes selv de ruller ret godt. Jeg kører slangeløs og kørte med ca. 2bar dæktryk i Italien, hvilket er meget for mig. 90% af ruten er grusstier, derfor et rimeligt højt dæktryk. De eneste steder hvor I virkelig kommer på en prøve er visse grusvejs-nedkørsler hvor der ligger større sten og hvor mange deltagere kører ultra hurtigt "
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Jannie D Jacobsen
Nu med støttefod

Post by Jannie D Jacobsen »

Hej,
Kan ikke finde ud at svare ind i en "kasse", men vil altså også gerne mødes inden afgang for at få tips og ideer!
:) Jannie
Naturen, den er så pæn! Den er jo GRØN...
HenrikJ
Stuntcyklist!

Post by HenrikJ »

Morten Hartvigsen wrote:
Henrik Johannesson wrote:
ja det vil jeg gerne, hvis man ellers kan stole på at du ikke laver den ESKTRA tyk, så jeg hænger på alle de små bakker :-) 140/160 er nemlig ellers rigeligt her i DK ... Hvad bruger du selv dernede?
Den er standard så den undskyldning kommer du ikke til at kunne bruge :party:
Men den skal blive din for en flad 100 mand

Jeg kører også selv med 180 mm skive foran og 160 mm bagpå så der er lidt at bremse med uden at bremsevæsken begynder at boble af varme :shock:

Jeg har pt. tænkt mig, at køre på Race King da jeg syntes der er godt greb i dem og så er der stor volumen til at tage de mange passager med stenet underlag. Og så er det let og har meget lav rullemodtand :thumbsup:
Men hvis det bliver regn bliver forhjulet nok noget Racing Ralph. Lidt tungere men bedre kantgreb
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
Carsten Graff
UST? Ja måske...

Post by Carsten Graff »

Jeg kørte med Racing Ralph 2,25 sidste år, og ca. 2,0 bar - hvis jeg husker rigtigt.
Bremser sidste år 160/160 og det bliver ændret til 180/180, for de blev kogende og total blå af varmen på nedkørslerne.
Steen Andersen
Med blød hat

Post by Steen Andersen »

:applaus: Kyllinger, rigtige mænd køre med 140/140 bremser :thumbsup:
Tykke kan også have tynd mave ;-)
HenrikJ
Stuntcyklist!

Post by HenrikJ »

Steen Andersen wrote::applaus: Kyllinger, rigtige mænd køre med 140/140 bremser :thumbsup:
Hvordan var det nu det var for dig sidste år. Prøvede du overhovedet en nedkørsel eller satsede du ikke hele butikken på første opkørsel ?? :party: :party:
Henrik
John Bo Christensen
Fås den i carbon?

Post by John Bo Christensen »

Bliver desværre nødt til at trække mig fra dette løb i år - familiens sommerferie kabale har ændret sig = mindre ego ferie til farmand :-( Håber i for en fantastisk tur.

Hvis der er en som vil overtage billetten så kan du overtage min med rabat. Har åbenbart valgt en afbestillings forsikring men slipper gerne for bøvlet.

Håber jeg kan være med til næste år i stedet.

Mvh John.

PS Har selvfølgelig en mening om bremser osv. men det lyder som om i er på rette vej :-) Overvej frisk bremse væske i bremserne. Er vandindholdet for stort kan væsken komme i kog hvorved bremserne blokkerer - det er træls.
We apologize for the inconvenience.
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Så er jeg officielt med på deltager listen :-) http://services.datasport.com/2012/mtb/ ... LANDDK.HTM

NB: Det er ikke John's billet jeg har overtaget, men Hannes.
Jannie D Jacobsen
Nu med støttefod

Post by Jannie D Jacobsen »

Bare til orientering så har de morgenfriske (nogen mere end andre) booket færgebillet med afgang kl 05:15 torsdag d. 5/7. Det betyder at der er 16-17 arbejdsdage tilbage før ferien og de dejlige højdemeter i "Dolomitos" kalder :lol:

/ Jannie
Naturen, den er så pæn! Den er jo GRØN...
Carsten Graff
UST? Ja måske...

Post by Carsten Graff »

Hvis der fortsat er stemning for det, så holder jeg info om årets marathon højde punkt i Italien.
Søndag d. 30. juni kl. 14.30 hos mig i Vegavænget, Albertslund.
Jeg giver lidt til tips til de erfaringer jeg fik sidste år. Er der nogen fra sidste års tur som vil dele ud, så kom endelig og giv jeres input.
Jeg sørger for kaffe/te.
Charlotte
Med nye kabler

Post by Charlotte »

Carsten Graff wrote:Hvis der fortsat er stemning for det, så holder jeg info om årets marathon højde punkt i Italien.
Søndag d. 30. juni kl. 14.30 hos mig i Vegavænget, Albertslund.
Jeg giver lidt til tips til de erfaringer jeg fik sidste år. Er der nogen fra sidste års tur som vil dele ud, så kom endelig og giv jeres input.
Jeg sørger for kaffe/te.
Ked af at sige det, men det er altså lørdag d. 30. juni eller søndag d. 1. juli :)
Carsten Graff
UST? Ja måske...

Post by Carsten Graff »

Charlotte wrote:Ked af at sige det, men det er altså lørdag d. 30. juni eller søndag d. 1. juli :)
Jamen hvis det skal være så nøjagtigt :D så bliver det søndag d. 1.
Andre Hustlere er selvfølgelig også velkommen, så de kan få inspiration til næste års tur :-D
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

jep kommer da
Post Reply