Manitou R7 Super

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Det kan være flere ting, defekt lockout, utæt pakning, udskiftning af o-ring osv. osv.... Det er ikke til at sige.

Jeg ved Ole er træt af at fikse gear købt i udlandet, da de tjæner på salg, ikke på reps. De vil nok hellere supporte deres "rigtige" kunder, hvis de skulle vælge, og det er nok det han har gjort - surt det lige skulle være nu.
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

hey hey

Post by Morten Hartvigsen »

Svar til Rene: nej, ikke rigtig, men jeg har da hørt om andre Manitou gafler med lockout problemer.

Men hey - jeg kommer i tanke om at hvis lockout'en på min Skareb (uden remote) passer på din, kan du jo få den for et beskedent beløb, for så kan jeg få min gaffel opgraderet til remote lockout - det har Ole ihvertfald lovet mig - en mulighed måske.

Faktisk var det planen at afleverer cyklen hos Ritter i morgen Lørdag, men jeg mangler stadig en 27.2mm saddelpind for at den anden cykel kan køre - ellers må jeg jo tage min 3'die MTB i brug - ja den har i ike set :-)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Jeg har set den, stå under plastik i din kælder :)

Jeg har en 27.2 i alu du kan låne, hvis det kun er til søndag? Den sidder på min racer, så det kan ikke blive indtil du får din easton tilbage, men søndag er helt ok.
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

Søndag tager jeg bare min TI -Trek :-)

Men, måske jeg så skal skynde mig at bestille den ITM, så jeg kan låne den til slush finalen også
René
Ny på Hustleren

Post by René »

Svar Morten : Tak for tilbudet, men jeg vil gerne beholde min remote.

Nu skal man jo passe på ikke at fornærme nogen - men jeg syntes det er en mærklig holding at have - ikke at ville reparere noget fra Tyskland. Hvis man ikke kan tjene penge på rep. skulle man nok lave noget andet!.

Hvis de gerne vil indkøbende i Tyskland til livs, så kunne de jo sænke priserne lidt - de ligger som ofte 30 - 40% over tyske priser og det er lidt mere end diff. mellem "momserne".

Nå men **** det, jeg får den jo repareret alligevel.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Ved at de også er trætte af kunder, som bruger en masse tid i butikken og ligger beslag på en sælger, hvorefter kunden køber det hele i udlandet - Jeg kan nu godt følge holdningen, specielt hvis de får flere reperationer end der er tid til på værkstedet. Heino på Østerbro modtager ikke cykler som de ikke selv har solgt, til rep. Rep er ikke hvor de tjæner deres penge, men er 'service' til deres kunder...

Priserne i DK er høje, men det er jo muligt at opnå rabatter, ved at komme i den samme butik gennem tid, specielt hos Ritter. (og Rolsted ifg. Niklas), samtidigt er servicen på varer køb lokalt lang bedre, og garantien ofte bedre end fra producenten - det kan jo ikke gøres op i penge?

Anyway, det er surt når man står med sit lækre udelandske udstyr :) Godt du får den fikset.
Niklas Freydberg
Cykelmyg

Post by Niklas Freydberg »

Problemmet burde jo ikke være større end at f.eks Ritter fortæller kunden at de kommer til at forlange en højere pris på rep. af produkter købt i udlandet.
Så kan man så selv bestemme om man vil betale det, eller sende sin del til f.eks Tyskland, lig med ventetiden.

Men som J-LO skriver:
Priserne i DK er høje, men det er jo muligt at opnå rabatter, ved at komme i den samme butik gennem tid, specielt hos Ritter. (og Rolsted ifg. Niklas), samtidigt er servicen på varer køb lokalt lang bedre, og garantien ofte bedre end fra producenten - det kan jo ikke gøres op i penge?

Kunne ikke være mere enig!
René
Ny på Hustleren

Post by René »

Lige præcis - de kan jo bare sætte prisen derefter, så kan kunden selv vælge. Det er jo ikke den slags service, der for mig til komme eller anbefale Ritter til dem jeg kender.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Jeg siger ikke det er god service, også lidt dumt at det pludseligt er nu foden sættes ned. Men hvis jeg havde en biks, som havde rigeligt at gøre, havde jeg også valgt de kunder som er trofaste, og som køber deres grej lokalt, og fravalgt udstyr som ikke er fra butikken - der er da noget lettere end at skulle have flere prislister - hvem gider bruge tid på at holde styr på noghet sådan?

Sagen havde da været en anden, hvis værkstedet ikke kunne udfylde ordrebogen...
René
Ny på Hustleren

Post by René »

Jeg kan godt følge dig lidt hen ad vejen. Jeg må bare konstatere, at det ikke er alle forretninger der deler Ritters holding - og godt for det. Det er fair nok han ikke vil reparere, dele som ikke er købt her i landet, men hvad hvis de er købt i en anden forretning, så vil han vel heller ikke reparer dem. Det må jeg da gå ud fra, ellers hænger det jo ikke sammen.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Det hænger nu fint sammen, da de får arbejdsløn fra importøren, når de fikser ex. en gaffel på garantien, købt hos Heino, RBS og lign, importøren er nemlig ligeglad hvilken af 'deres butikker' som har solgt varen.

Det hele er ikke helt så sort/hvidt som det måske skulle se ud til.
René
Ny på Hustleren

Post by René »

Nu er det jo ikke garanti arbejde jeg taler om, men ren timeløns arbejde.

Skal vi ikke lade den ligge her?.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Synes det er en fin snak, for jeg er da også fristet til at købe i udlandet, og har mange dele fra UK og Tyskland - det er jo billigere. Jeg er ikke hellig, jeg fristes også....

Hvis din gaffel var købt i DK, havde Ritter (og andre) tjent mere på at fikse den.

X - kroner i rep plus Y kroner fra importøren - Når den er tysk får de kun X kroner ud af det, så vælger alle vel den danske gaffel, eller andre reps. som giver mere, med mindre de slet ikke har noget at lave i butikken?

Jeg kan godt forstå at mange synes det er ufedt når man kommer med sit gear, men det handler jo om købmandskab?
René
Ny på Hustleren

Post by René »

Ole ville ikke lave den fordi den var købt i Tyskland - og ikke noget med at han ikke tjene penge på det. Når de reparere noget på garatien, så får de dækket timer og dele - så jeg kan ikke se hvorfor de tjener mere på en garanti reparation end på en almindelig reparation.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Nu kender ingen af os jo Ritters (aller andres) aftaler med importør eller producent i detaljer kontra deres valg omkring service i forhold til forskellige typer af kunder - det er vel den enkelte butik som bestemmer hvilke kunder og opgaver de vil tage, sådan er det jo også med alle andre typer af virksomhed?

Samtidigt har internethandel efterhånden gjort stort indhuk på salget i de lokale butikker, som sælger lækkert high end udstyr, at jeg god kan forstå de må gøre noget, priserne kan de jo ikke konkurrere på. med butik i DK i forhold til ex. Tyskland.

Jeg blander mig uden om fra nu, det virker ikke som om dette emne kan diskuteres yderligere.
Post Reply