Valg af kædeolie
- Tobias Sonne
- Mangler fart
Valg af kædeolie
Hvilken kædeolie bruger du?
Jeg bruger selv Finish Line våd (den grønne)- i våde perioder samt Tør (den røde) i tørre perioder.
Men, men men. Synes at det samler alt for meget snavs - og er næsten ikke til at gøre rent igen - uden kæderensemiddel mv.
Jeg har fået anbefalet denne Squirt Lube: http://autobus.cyclingnews.com/tech.php ... ubricant08
Som er et voksprodukt med lovende anmeldelser.
Hvad er jeres erfaringer??
Jeg bruger selv Finish Line våd (den grønne)- i våde perioder samt Tør (den røde) i tørre perioder.
Men, men men. Synes at det samler alt for meget snavs - og er næsten ikke til at gøre rent igen - uden kæderensemiddel mv.
Jeg har fået anbefalet denne Squirt Lube: http://autobus.cyclingnews.com/tech.php ... ubricant08
Som er et voksprodukt med lovende anmeldelser.
Hvad er jeres erfaringer??
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
- Philip Brint
- Asfalt nej tak!
Har lige skiftet til Squit Lube for en måned siden og det holder meget længere i tørt vejr (2-4 ture) end den tørre smørring jeg normalt bruger (færdig efter 1 lang tur). Jeg har ikke prøvet den i vådt føre endnu men det kommer nok. Og så lugter den ikke - fedt når man har cykelværksted i dagligstuen og cykelkælder i soveværelset
Husk at rense kæden helt i bund inden du skifter fra andre smøremidler
Husk at rense kæden helt i bund inden du skifter fra andre smøremidler
/Niels
Er det ikke normalt at køre kæden igennem rensedimsen med rensevæske når den er mudret og/eller sandet. Eller nøjes i med en vandslange og en børste?
Jeg bruger den røde når det er tørt, den grønne når det er vådt og mug-off den våde når det er rigtig, rigtig koldt. Der er den grønne nemlig så stiv at den ikke kan komme ud af flasken der opbevares i skuret....Mug-off er super tynd selv ved minus 8grader.
Jeg bruger den røde når det er tørt, den grønne når det er vådt og mug-off den våde når det er rigtig, rigtig koldt. Der er den grønne nemlig så stiv at den ikke kan komme ud af flasken der opbevares i skuret....Mug-off er super tynd selv ved minus 8grader.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
- Daniel Profitlich
- Træder stor mølle!
Squirt Lube Spiller max
Jeg har kørt med det i et år nu og hvilken fornøjelse især når man fks. kører i Tisvilde Hegn i sand og stadig er kæde og gear mv lækkert og rent imens resten af biken ligner l***
kan man tage fat i kæden og vride den og HEY den knaser ikke
P.T. virker udstyret ikke sønderligt slidt
Jeg skifter ALDRIG tilbage til oile...

Jeg har kørt med det i et år nu og hvilken fornøjelse især når man fks. kører i Tisvilde Hegn i sand og stadig er kæde og gear mv lækkert og rent imens resten af biken ligner l***
kan man tage fat i kæden og vride den og HEY den knaser ikke

P.T. virker udstyret ikke sønderligt slidt

Jeg skifter ALDRIG tilbage til oile...

Ser meget lovende ud
http://autobus.cyclingnews.com/tech.php ... ubricant08
Men hvor kan man købe den?

http://autobus.cyclingnews.com/tech.php ... ubricant08
Men hvor kan man købe den?
- Tobias Sonne
- Mangler fart
Tak - du er en SKAT - den køber jeg. Kan godt vente til uge 43Tobias Sonne wrote:Jeg skal ud og have byttet nogle klamper hos Weebike idag, der har jeg set de har det.
Er du stresset - som alle andre- så kan jeg godt smide en i kurven til dig. Så kan du få den, om ikke før, så til spinning?
Prisen er vejledende 89,- Har godt nok fundet den til 70 på nettet...

- Klaus Bomholt
- Over stok og sten
Har kørt Squirt de sidste par år
Erfaringer:
- holder sig selv rimelig ren (binder ikke sandet som slider)
- kan vaskes af med alm sulfo
- skal smøres min 2 timer før kørsel ellers falder det af (jeg smører efter vask lige før kæden tørrer - altså lidt våd
- er god til våde forhold = bliver ikke vasket af
- MEN holder typisk kun til en max 2 ture i skoven (hvis du ikke vasker kæden)
- dyr i drift!
Tester pt til landevejs brug (sidste 3 mdr).
Erfaringer:
- holder sig selv rimelig ren (binder ikke sandet som slider)
- kan vaskes af med alm sulfo
- skal smøres min 2 timer før kørsel ellers falder det af (jeg smører efter vask lige før kæden tørrer - altså lidt våd
- er god til våde forhold = bliver ikke vasket af
- MEN holder typisk kun til en max 2 ture i skoven (hvis du ikke vasker kæden)
- dyr i drift!
Tester pt til landevejs brug (sidste 3 mdr).