Min debut!

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2074
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Min debut!

Post by Tobias Sonne »

wow

Hvorfor er der ingen herinde der har advaret mig imod hvor hårdt det er?

Jeg havde min debut mandag morgen på blåt spor i Rude...

Dagen startede super, dejlig vejr. Det havde netop regnet en smule, ingen støv og temperaturen var faldet til behagelige 18 gr. Jeg fandt hurtigt ruten og havde netop kørt et par 100 m, da en lille flot rådyr krydsede mit spor i erkendelig af at her var der en ny bjergkonge i skoven... Fuglene fløjtede og al det der.

Pludselig blev det virkelighed. Den første bakke rejste sig foran mig, jeg satte gearet og startede opstigningen. Pulsen blev hurtig høj, meget høj og ca. halvvejs oppe, ramte jeg en knold og væltede. Fødderne sad fast og jeg "valgte" at afdæmpe støddet med min albue...ikke smart.

Forundret over at det måske alligevel ikke var så nemt, som det så ud, fortsatte jeg turen fra toppen af bakken. Tja, hvor trække op, når man kan køre halvt op og vælte på en sjov måde?

Det lykkedes mig flere gange at "miste tracket" og køre mine egne vegne. Selv om man aldrig farer helt vild i Rude, så var det surt at de havde fældet alle de træer med de blå prikker på :? - og burde der ikke være en skovfoged som fylder grus i hullerne. Ruten var jo flere gange direkte hullet og ikke særligt egnet som cykelsti!

Status efter en runde på det blå spor: ømme knæ og albuer, kørte rundt i Rude i ca. 2 timer (er det egentlig en god tid? he,he) men grejet holdt - og det er det vigtigste, man skal ikke gå ned på grejet. Nå ja, så var der pulsuret som af en eller anden grund var stået af. Det var nok min makspuls der gjorde det af med det...

Det var min debut - kan I kende noget af det?
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3170
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Post by Niels P »

been there - done that - read the book - played the videogame. Yes sir lyder som mig i september 2008. Måtte stå af 3 gange på vej op af Højbjerg og Maglebjerg prøvede jeg slet ikke at køre. Her knapt et år senere, 1600 km på lågen kan jeg køre maglebjerg og højbjerg fra begge sider, men synes stadig det er skidesjovt.
Velkommen til - ses på sporet
/Niels
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Post by BoT »

Jeg husker mit første år som en lang slow-mo sekvens hvor jeg halvt oppe af en bakke langsomt dalede til siden uden at kunne røre mig (hurtigt nok) og landede på siden med knæet eller hoften.
Det var nu også året, hvor jeg første gang fandt flowet et kort stykke tid og glemte alt omkring mig i over en time.
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Hehe, tror vi alle har været der. Jeg er der stadig :lol:
Vi må se om ikke vi kan finde en dag så skal jeg vise dig sporet i Rude
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3170
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Post by Niels P »

Kim Bjergelefanten Holst wrote: Vi må se om ikke vi kan finde en dag så skal jeg vise dig sporet i Rude
Nu må du ikke fare vild, vel Kim!.... 8)
/Niels
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2788
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Re: Min debut!

Post by BoS »

Tobias Sonne wrote:Ruten var jo flere gange direkte hullet og ikke særligt egnet som cykelsti!
:lol: :lol:
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2074
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Post by Tobias Sonne »

Tænkte nok at det kunne vække nogle minder hos de mere garvede.

Jeg er nu ikke sådan at slå ud, men rart at vide at andre har følt sig ligeså talentløse...

Kim. Jeps ta' mig endeligt med... en eftermiddag kunne være i morgen tirsdag, ellers i weekenden?
User avatar
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg
Posts: 996
Joined: 19 Jun 2006, 08:26
Location: Roskilde

Re: Min debut!

Post by Palle 'PS' Madsen »

BoS wrote: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol:
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2074
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Post by Tobias Sonne »

Kim har set dit svar under "Stifinder søges". Vi ses ved møllen kl. 17.
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Tobias Sonne wrote:Kim har set dit svar under "Stifinder søges". Vi ses ved møllen kl. 17.
Ja det gør vi da. Jeg vil være i Hustler outfit så du kan jo nok spotte mig.

Andre friske er selvfølgelig velkommen 8)
User avatar
paul snyder
Punkteret
Posts: 139
Joined: 22 Jul 2009, 21:22

Post by paul snyder »

Niels Pind wrote: kan jeg køre maglebjerg og højbjerg fra begge sider
Velkommen til - ses på sporet
Nu skal de køres på SS :D
Post Reply