Str. på sommerdæk?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Kim K. Larsen
Nu med chainsuck
Posts: 337
Joined: 09 Dec 2008, 10:55

Str. på sommerdæk?

Post by Kim K. Larsen »

Hey,

jeg er på udkig efter nogle nye smallere dæk end det jeg kører med nu, og jeg har kig på nobby nic 1,8 fra schwalbe. Er der nogen der anbefale dem til sommerens sukkerspor, eller er der noget som er meget bedre??

Ok nu har jeg så forstået at det ikke var nobby nic jeg skulle have, men hvilke str. anbefaler i som et godt allround dæk, fordi det regner jo også i DK. om[/color] sommeren

Kim 8)
Last edited by Kim K. Larsen on 15 Apr 2009, 09:46, edited 5 times in total.
Hang loose

Kim
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

Jeg synes at der er for meget knop på NN til sukkersporene. Hvis det partout skal være Schwalbe, så nap et sæt RR i stedet - ellers findes der masser af fede Specialized dæk, som der kan anbefales! :wink:
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3170
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Post by Niels P »

Charlotte vM wrote:Jeg synes at der er for meget knop på NN til sukkersporene. Hvis det partout skal være Schwalbe, så nap et sæt RR i stedet - ellers findes der masser af fede Specialized dæk, som der kan anbefales! :wink:
Enig med Charlotte. Prøvede et par specialized "the captain" efter råd fra v.Moos senior og det er bare SÅ fedt. Har kørt NN i vinter men når sporet er tørt er flere men små knopper sagen. The captain har specielt godt kantgreb i sving og så holder det rigtigt godt fat i rødder. Kører med en 2,0 men den er næsten lige så bred som en NN 2,25. Et smalt dæk er iøvrigt ikke særligt godt til MTB i terræn. bredt og lavt dæktryk er sagen
/Niels
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

NN i 1,8 er beregnet til mudder hvor det "går i bund" og få fat i den mere faste bund. Ligeledes er der ikke meget volumen i et 1,8 hvorfor det ikke vil være specielt komfortabelt og "slugende" når der er rødder m.m.. De seneste test med hensyn til rullemodstand siger at det skal være brede dæk der er sagen !!
Hvis du vil går efter noget til de tøre spor kunne RR være en mulighed og hvis der skal lidt mere grib i forhjulet og samtidig være let kunne Rocket Ron være en mulighed. Har ikke de store erfaringer i andre mærker men der er formentlig ligeså gode kombinationer.
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Kim K. Larsen
Nu med chainsuck
Posts: 337
Joined: 09 Dec 2008, 10:55

Post by Kim K. Larsen »

super, nu er jeg endnu mere i tvivl om hvad man skal køre med :wink:

jeg kan ikke helt forstå det logiske i bredde dæk, ikke at jeg ikke tror på jer, men jeg forstår bare ikke helt hvorfor.

Men det er helt klart det jeg søger, et let dæk som ruller godt.
Hang loose

Kim
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3170
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Post by Niels P »

Kim K. Larsen wrote:super, nu er jeg endnu mere i tvivl om hvad man skal køre med :wink:

jeg kan ikke helt forstå det logiske i bredde dæk, ikke at jeg ikke tror på jer, men jeg forstår bare ikke helt hvorfor.

Men det er helt klart det jeg søger, et let dæk som ruller godt.
at læse:
http://schwalbe.de/gbl/en/tech_info/rol ... _subPoint=
/Niels
User avatar
Gudmundseth
Uden hjælpemotor
Posts: 392
Joined: 18 Dec 2007, 22:42
Location: Trondheim - Norge
Contact:

Post by Gudmundseth »

Sidste sommer kørte jeg på Racing Ralph 2,1 eller 2,2 tror jeg nok. Du vinder ikke noget ved at gå under 2,1 i størrelse.
Denne sommer vil jeg teste de nye Schwalbe dæk Rocket Ron og Race King fra Contineltal.
Det tyske Bike magazin har mangle artikler om dækvalg hvor der måles rullemodstand ved forskellige dæktryk og bredde. Der er mange faktorer der spiller ind på det perfekte dækvalg, men deres konklusion er altid at lavt dæktryk og bredde dæk er det bedste valg. Så jeg kører nu på mindst 2,1" bredde dæk og et tryk på ca. 2bar - jeg vejer ca 67kg.
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10105
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

ja 2.1 eller 2.25 hvis du er mere magelig (det er faktisk meget federe at køre på, men en Co2 patron kan ikke pumpe et 2.25 dæk helt op, så kun derfor bruger jeg det ikke).

jeg er så "gammeldags" at jeg stadig kan finde på at bruge NN her om sommeren, det er især godt når man skal op ad de der små stejle bakker (bagpå), og i sving (for).. hvor jeg har smadret min skulder hele to gange da fordækket smuttede væk under mig, nasty... for den venstre skulder er aldrig blevet rigtig go igen.
User avatar
Philip Brint
Asfalt nej tak!
Posts: 1372
Joined: 08 Apr 2008, 21:27
Location: Allerød

Post by Philip Brint »

Rivette F8
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

Morten Hartvigsen wrote: jeg er så "gammeldags" at jeg stadig kan finde på at bruge NN her om sommeren
Jeg har skam også NN både for og bag, men deet er nu nok mest fordi jeg kun har et sæt hjul og jeg ikke har fået skiftet (siden vinteren 2007!). :lol:
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
User avatar
Philip Brint
Asfalt nej tak!
Posts: 1372
Joined: 08 Apr 2008, 21:27
Location: Allerød

Post by Philip Brint »

Jeg kører også med samme dæk året rundt. De bliver sat på i efteråret, og når vi så kommer til foråret at de så slidt at det passer med sommerdæk med mindre knopper. :wink:
Rivette F8
Dalle

Post by Dalle »

På min nye Fuji kører jeg med (for) NN i 1,8(40 Psi) og (bag) RR 2.25 (40 Psi). Begge er UST og det spiller max max, godt dreb i bunden og som Morten siger i sving er der suverænt bid med NN'eren.

Dalle
Post Reply