Tommy Hass wrote:.....Jais måtte kun have fat i en enkelt rytter, der blev irettesat så det sang
Og når man så finder snyderen i resultatlisten, er han faldet ca. 100 pladser tilbage. Hvorfor f.. skulle han prøve at mase sig frem, når vi alle stod pænt i kø og ventede.
Ellers en dejlig dag i Tyskerplantagen. Fin duel jeg havde med Peter over en omgang, og som Peter vandt, da jeg ramte lidt kø.
Næste gang er jeg skarp, så har jeg fået noget mere træning i benene
Dette var så dagen, hvor min debut på en fully skulle stå. En Giant Anthem X2 (tror jeg nok det var). Jeg havde jo fået lov at låne en af de 10 lånecykler som Giant har sat til rådighed til Slushcuppen. Efter lidt papirarbejde og montering af pedaler drog jeg glad afsted med "min" nye cykel. Desværre havde jeg ikke ret meget tid til at lære den nye cykel at kende så det måtte blive "on the fly", at jeg skulle lære den at kende. Det viste sig dog ikke at blive det store problem og den kørte virkelig godt både op og ned af bakkerne. Så jeg gnavede mig lige så stille ind på de forankørende og det giver jo altid lidt ekstra moral. Så kom Grafen op og kørte lige så stille forbi, men så gik der alligevel lidt en djævel i mig og jagten blev sat ind. Jeg fik kontakt igen og så var det bare med at hænge fast og vente på en mulighed for at angribe - og den mulighed kom pludselig da en rytter foran Carsten lavede en fejl ved et højresving der tvang Carsten til at søge udenom på venstre side. Her kunne jeg så kaste fully'en indenom og så ellers give fuld gas og fik så lavet et lille hul. Da der på det tidspunkt ikke er langt hjem får jeg en sjælden sejr over Carsten
Jeg må indrømme, at der virkelig er stor forskel på en hardtail og en fully og at det giver nogle andre muligheder med hensyn til kørestil så jeg vil da helt sikkert overveje en fully næste gang der skal indkøbes en ny cykel.
Jeg havde da næsten glemt at nævne en af dagens højdepunkter som var da jeg afleverede den nu knap så rene cykel med et "tak for lån" uden at skulle tænke på cykelvask Det var stort.
det gik fint på første omgang idag, hang fint på BoS, og trak forbi, men på anden omgang knækkede jeg kæden.
Fik afmonteret det defekte led, men det tog en krig at få monteret mit reserve samleled, så der røg det show. Kom dog igang igen, log fik kørt lidt ind, og i min iver efter at overhale umulige steder tog jeg et lille styrt og ramte et lille træ, men fik trods alt da 3 omgange
Jeg havde også et fedt løb - omend lidt dyrt... jeg var nemlig også på låne-fully (Giant), og jeg skal da HELT SIKKERT have en cykel med dæmpere både for og bag Var meget positivt overrasket over cyklen, den var let nok op ad de bakker der var og man kunne jo blive siddende i sadlen stort set hele ruten rundt.
Og som Peter skrev - det fedeste var bare at aflevere skidtet igen og ikke skulle kæmpe med cykelrengøring