Rivette H6
-
- Ny på Hustleren
Rivette H6
Står nu og overvejer om min nuværende vision skal udskiftes.
Men hvordan er Rivettens geometri i forhold til Vision ultimate xc fra roadbikeshop ?
Hvordan er Rivette H6 rammen generelt ?
Er nemlig meget i tvivl om jeg skal vælge alu eller kulfiber.....
Mine valg står mellem:
Cube ELite HPC
Scott Scale 20
Rivette H6
Hvis der er nogle der har råd vedr. disse mtb´s hører jeg det gerne, ved jo nogle af jer er kørende på ovenstående.
Med hensyn til Trek, ja der er min viden ikke stor, men kom gerne med forslag til den model også.
Det skal være HT.
Men hvordan er Rivettens geometri i forhold til Vision ultimate xc fra roadbikeshop ?
Hvordan er Rivette H6 rammen generelt ?
Er nemlig meget i tvivl om jeg skal vælge alu eller kulfiber.....
Mine valg står mellem:
Cube ELite HPC
Scott Scale 20
Rivette H6
Hvis der er nogle der har råd vedr. disse mtb´s hører jeg det gerne, ved jo nogle af jer er kørende på ovenstående.
Med hensyn til Trek, ja der er min viden ikke stor, men kom gerne med forslag til den model også.
Det skal være HT.
- Jan Lohmann
- 3000+ posts = spammer
Jeg har både og, men ud fra ved jeg har set og selv erfaret så tror jeg at jeg ville vælge Alu til en MTB og Carbon til en racer!
Alu er mere hårdfør og jeg syntes at jeg har set for mange kulfibercykler med brud/skader. Min TREK er no. 3 i rækken, byttet under garantien ganske vist, men hvilket postyr ;-(
Alu er mere hårdfør og jeg syntes at jeg har set for mange kulfibercykler med brud/skader. Min TREK er no. 3 i rækken, byttet under garantien ganske vist, men hvilket postyr ;-(
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Hej
Der er lidt geometri forskel ml Rivette & Cube. Rivetten har et længere overrør og længere afstand ml hjulene. Idéen med den ekstra længde er en større stabilitet når man kører op og ned. Jeg synes man sidder bedre og har bedre balance. Har dog ikke prøvet Cube men har prøvet en Focus der har samme geometri og foretrækker klart den lange geometri. Ellers er Rivetten meget stiv, god kraftoveførsel, aggresiv når man kører nedad. Ikke ligefrem komfortabel, der er en carbon-ramme uden tvivl bedre.
Der er lidt geometri forskel ml Rivette & Cube. Rivetten har et længere overrør og længere afstand ml hjulene. Idéen med den ekstra længde er en større stabilitet når man kører op og ned. Jeg synes man sidder bedre og har bedre balance. Har dog ikke prøvet Cube men har prøvet en Focus der har samme geometri og foretrækker klart den lange geometri. Ellers er Rivetten meget stiv, god kraftoveførsel, aggresiv når man kører nedad. Ikke ligefrem komfortabel, der er en carbon-ramme uden tvivl bedre.
-
- Ny på Hustleren
Så skal du nok ha fat i Dmk, danmarks mountainbike klub, www.mtb.dk
Hun kører mest i blåt, disse dage
Hilsner
A'et
Hun kører mest i blåt, disse dage
Hilsner
A'et
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.
http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
jeg er helt enig med Dan... Jeg har en H6 og en Focus..Dan wrote:Hej
Jeg kører Cube AMS Pro, det er en fully i forhold til Rivetten. Cuben er klart sjovere at trile i skoven på, men hvad angår stivhed, stabilitet og kraft overførsel, hælder jeg klart til Rivetten. Men som tidligere beskrevet, den straffer uden tøven den bagerste del på os mennesker.
Nogle kan have svært ved at vænne sig til den lange hjul afstand, samt det lange stel, men lån evt. en cykel og kør en lang tur, du kan mærke med det samme om det spiller eller ej??
Dalle
Nogle kan have svært ved at vænne sig til den lange hjul afstand, samt det lange stel, men lån evt. en cykel og kør en lang tur, du kan mærke med det samme om det spiller eller ej??

Dalle
-
- Helt uden hænder!
Kan kun anbefalde en Rivette.
De klatre og køre som en drøm. En rigtig mtb ræs maskine =)
Kørte på en Cube 2004 team og skiftede over til Rivette efterfølgene.
Rivetten klatre meget bedre pga det længere overrør (Genisis Geomtri fra Gary Fisher). Det er noget man mærker med det samme. På nedkørsler er den så super stabil at det halve kunne være nok. har haft en 80mm og 100mm gaffel på. Og den nuværrende 100mm skal ned til 80mm så fungere den bedst.
~Michael
De klatre og køre som en drøm. En rigtig mtb ræs maskine =)
Kørte på en Cube 2004 team og skiftede over til Rivette efterfølgene.
Rivetten klatre meget bedre pga det længere overrør (Genisis Geomtri fra Gary Fisher). Det er noget man mærker med det samme. På nedkørsler er den så super stabil at det halve kunne være nok. har haft en 80mm og 100mm gaffel på. Og den nuværrende 100mm skal ned til 80mm så fungere den bedst.
~Michael
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
-
- Ny på Hustleren
Hejsa...Michael Bundgaard wrote:Var lige forbi cykelbiksen i Århus i dag (rask-cykler.dk) og her havde de en Lapierre Pro Race 400 i scandium alu.
Med godt udstyr til 14 eller 15 kilo, meget fed cykel.
Men kender ikke så meget til dette mærke ......
Kan ikke hjælpe dig med Lapierre Pro...der skal du til Hørsholmer lejren...mener at Dr. Phillip har sådan en...

Ang. Cube ELite HPC er jeg MEGA glad for min...geometrien er perfekt....og jeg ved at Hørsholmpigerne er lige så eksede over deres... Lars Kirk i Nærum roste den også meget... Sååå det er da sådan en du skal ha´

Du er velkommen til en prøvetur.
Ses. Hilsen Diana
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
-
- Ny på Hustleren
Prøveturen står stadig ved magt.... grib fat i mig til et DCU løb....de er jo alle i Jylland...så mon ikke, jeg er at finde der en håndfuld gange mere i årMichael Bundgaard wrote:Hej Diana
Det kan muligvis godt være jeg vil hænge dig op på den prøvetur...
Kender nemlig ikke andre der kører på den![]()
Men det bliver vel først ved et muligt løb, da jeg er fra jylland

mvh. Diana
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
-
- Ny på Hustleren