Helsmvej kl 18 torsdag 3. april

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Niels Haslov
Nu med støttefod

Post by Niels Haslov »

tak for i dag. Super tur med indlagt AT-træning. :thumbsup: Coach-Dan har gjort det igen \:D/
Cykler du - eller hykler du
Dan
Downhill konge

Post by Dan »

fin tur men ikke skide varmt :) meeen jeg holder fast i knickers
Gudmundseth
Uden hjælpemotor

Post by Gudmundseth »

ja tak for i går - fin intervaltræning :) Jeg foreslår at vi starter et andet sted på ruten så vi får den hårde bakke til sidst på hver omgang. Måske vi kan lave en 3 x 3 næste gang på samme rute :?:
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
Niels Haslov
Nu med støttefod

Post by Niels Haslov »

Gudmundseth wrote:ja tak for i går - fin intervaltræning :) Jeg foreslår at vi starter et andet sted på ruten så vi får den hårde bakke til sidst på hver omgang. Måske vi kan lave en 3 x 3 næste gang på samme rute :?:
Lyder interessant - og dejlig hårdt med i alt 9 omgange i stedet for 5. Hvor mange minutters pause mellem hvert interval ?

Vi kan da bare starte på toppen af bakken, så er der også et interessant "opløb" op af bakken.
Gudmundseth
Uden hjælpemotor

Post by Gudmundseth »

min erfaring med intervaltræning er det ikke så vigtigt med en fast tid mellem intervaller - bare man kører når man er klar. Så vi kunne sige, at når alle har en puls på under 110 så kører vi - eller noget i den stil.
Jeg havde tænkt at vi kunne flytte start/mål frem til det næste sving, så der kan blive lidt jagt :oops:
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
Niels Haslov
Nu med støttefod

Post by Niels Haslov »

Gudmundseth wrote:min erfaring med intervaltræning er det ikke så vigtigt med en fast tid mellem intervaller - bare man kører når man er klar. Så vi kunne sige, at når alle har en puls på under 110 så kører vi - eller noget i den stil.
Jeg havde tænkt at vi kunne flytte start/mål frem til det næste sving, så der kan blive lidt jagt :oops:
Det må prøve :wink:
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

Gudmundseth wrote:min erfaring med intervaltræning er det ikke så vigtigt med en fast tid mellem intervaller - bare man kører når man er klar. Så vi kunne sige, at når alle har en puls på under 110 så kører vi - eller noget i den stil.:
ja, det lyder som en fin ide. Det var i sin tid Grønbeck og Ernst Albin fra NSC der havde en fast tid, mener det var 2min. Den slags er jo også noget man skal træne, 8min er f.eks for længe.
Dan
Downhill konge

Post by Dan »

Gudmundseth wrote:ja tak for i går - fin intervaltræning :) Jeg foreslår at vi starter et andet sted på ruten så vi får den hårde bakke til sidst på hver omgang. Måske vi kan lave en 3 x 3 næste gang på samme rute :?:
Tak for input. Jeg er helt åbent for forslag. Normalt vil jeg køre 1 eller 2 max intervaller af 5 min første med 3-5 minutters mellemrum. Bagefter så et AT interval (som vi kørte) af 15-20 minutter. Max intervallerne skal nok køres på en mere kuperet og kortere rute for at få/holde pulsen helt oppe. Der er flere forskellige steder hvor man kan gøre det. Det med pauserne synes jeg lyder fornuftigt. Lad os snakke om det næste gang.
Post Reply