Slushcup 5. afd

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Gudmundseth
Uden hjælpemotor

Slushcup 5. afd

Post by Gudmundseth »

Hej
Er der nogen der har kørt på det hvide spor før? Hvilke dæk skal jeg vælge - kører nu på NN? Er ruten meget teknisk krævende eller minder den om afd. 3 i Hareskoven?
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer

Post by Niels G Henningsen »

Come on boys...Der må være nogle fif til os debutanter på Det Hvide Spor...

Ellers må vi jo nøjes med at kigge billeder :D

http://www.teamhustler.dk/gallery/thumb ... ?album=202

http://www.teamhustler.dk/gallery/thumb ... ?album=203
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Re: Slushcup 5. afd

Post by Jan Lohmann »

Gudmundseth wrote:Hej
Er der nogen der har kørt på det hvide spor før? Hvilke dæk skal jeg vælge - kører nu på NN? Er ruten meget teknisk krævende eller minder den om afd. 3 i Hareskoven?
NN må passe perfekt. Det hvide spor er ret teknisk, der er næsten ikke et stykke som går lige ud.

Ruten på søndag er en blanding af det hvide spor og, så vidt jeg har forstået det, lidt mere med stier. Jeg ville holde fast i NN også fordi det hvide spor, på denne årstid, er et ret mudret spor.

Er der andre opfattelser?
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

Der plejer at være gode bakker med, så med det nuværende vejr, så er NN sikkert fint. Det betyder ik så meget med dæk, bare noget med lidt knop, så behold i bare NN på og nyd hele vinteren.

Det hvide spor er generelt ret teknisk, men jeg ved ikke om alle stykker er med. Sidste år var en del af den hvide rute ihvertfald med, og der er sgu bakker på den rute.

Man kan evt. parkerer på nordsiden af skoven, og så bare følge sporet rundt, ca. 200m inde i skoven krydser det nemlig.

Men ellers er der p-pladser nok ved avnstrupcenteret.
Last edited by Morten Hartvigsen on 16 Jan 2008, 22:51, edited 1 time in total.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg har læst Hvalsø (som står for afdelingen) lidt over skulderen. Tror ikke de værste tekninske stykker er med. Det er trods alt også Slush med 350 ryttere, så den er nok medium hård, noget i retning af det røde / slå spor med lidt flere højdemeter.
Niels Haslov
Nu med støttefod

Post by Niels Haslov »

Fra slushcup siden:

'Det bliver en hård dag i skoven. Folk havde det varmt og syntes generelt at ruten var hård og krævende. Så der er perfekt. Der er en del mudder, så jeg vil nok anbefale nogle gode knopper'
Cykler du - eller hykler du
Carsten Graff
UST? Ja måske...

Post by Carsten Graff »

Jeg kommer på den "gamle" CUBE med NN på hjulene. Jeg har aldrig oplevet, at det har været tørt på det hvide spor, så til de nye: Husk storeknopper, god teknik, og masser af energi, for det er meget udfordrende at køre det hvide spor.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg har plads til 3 mand ekstra i bilen søndag. Defenderen brøler mod Roskilde kl. 8.15 fra Hans Knudsens Plads.

Først til mølle.

(Jeg deltager ikke selv, men tager gerne billeder / hepper)
Martin
Nu med dunk!

Post by Martin »

Jeg vil gerne køre med J-lo..

Jeg er der 8.15 præcice.. :)
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Post by Morten Hartvigsen »

Der er lavet lidt om på ruten til i morgen;

www.slushcup.dk/
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

Så fik vi svaret: NN var ikke nok ;-) :D

Hold da kæft et mudderhelvede og hvor vi skøjtede. Heldigvis var det ikke så slemt som Kalundborg, så vi sparede en del på reservedelsudgifterne i dag! :D

En tak til Hvalsø, som havde lavet en god rute og et godt arrangement.

Husk vores Night Ride løb på næste lørdag!
BoS
Førstevælger!

Post by BoS »

Jan Lohmann wrote:En tak til Hvalsø, som havde lavet en god rute og et godt arrangement.
Jeg vil nu nøjes med at sige tak for et godt arrangement.

Når jeg ligger og træner på de militære øvelsesterræn nede ved Næstved, så sker det fra tid til anden, at rekrutterne kører fast med deres tanks i mudderet. Jeg er da ikke bleg for lige at give et nap med: Et reb om saddelpinden, og så klarer benos-diamantos og et Nick Nolte på baghjulet resten. I dag føltes det en del hårdere. Det føltes nærmest som om, at have en tank på slæb - mens den trak i den modsatte retning :!:

Så er der de der tosser (som regel små fluevægtere på under 70 kg) der mener, at det skam er en fordel at veje over 90 kg når der er meget mudder. Til dem har jeg kun en ting at sige: hold nu kæft!!! :lol:

Men ellers tak for i dag. En mindre teknisk defekt på sidste omgang kostede endnu engang podie pladsen (i "født 6. april 1974"-klassen).

Godt kørt, David. Du fløj sgu forbi mig. Men hvad blev der af René, som stod i box 2? Du stod jo stille? Skulle du lige tænde for kammeraet? :-) Og Rommedahl fingerede en punktering, da han fandt ud af, at han ikke kunne holde tempoet resten af løbet. tsk tsk. :P :P
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer

Post by Jan Lohmann »

BoS wrote:
Jan Lohmann wrote:En tak til Hvalsø, som havde lavet en god rute og et godt arrangement.
Jeg vil nu nøjes med at sige tak for et godt arrangement.
Hvad var det galt med ruten? Hvalsø kan jo ikke styre regnen, som vel er årsagen til det meget mudder :D
Kent
En kop latex tak

Post by Kent »

Hvor var det dog tungt i dag.

Det der er mest ærgerligt er, at det eneste sted på hele ruten, hvor jeg måtte trække et par meter :-'' var på den meget stejle bakke, hvor hustlerne havde taget opstilling :) Desuden som altid super opbakning fra de brølende hustlere :D =D>

Igen en hyggelig dag i godt selskab :)
Nu kan det da kun gå fremad....
Carsten Graff
UST? Ja måske...

Post by Carsten Graff »

Super at være tilbage i skoven efter den sidste omgang beton byløb :thumbsup:
Jeg hader at køre i mudder, men det går faktisk helt godt, hver gang vi kører i mudder. Jeg er enig med BoS i at det sikkert er en fordel at veje +70 kg, så man kan kommen gennem mudderoverfladen, og ned til den fast bund for at få bid, men når jeg kun er +60 kg må jeg nøjes med at skøjte rundt på overfladen.
Jeg fik lidt ekstra kræfter i slutningen af første omgang, da jeg så at det var Djernis som jeg kørte i gruppe med og kørte fra, men starten af anden omgang føltes meget tung, indtil jeg fandt ud af, at jeg kørte på den store klinge :shock: Med 59:58 på uret var det timet til en tredie omgang, som desværre blev noget tung. Jeg måtte af og fjerne alt mudder fra forhdækket, da det ikke kunne køre mere rundt, og det samme fra bagdækket, da jeg havde fået en af BoS tanks bundet fast til det, men det blev trods alt til en 6. plads i H40.
Ellers en super dag i skoven, men hvad gik der galt med lodtrækningen? Ikke en eneste præmie til Hustlerne!
Post Reply