Dust 4 søndag den 3. juni..vejret ser lovende ud...SES vi?
- Flemming Elhøj
- 1 omgang efter
-
- 3000+ posts = spammer
I dag (Fredag) 22.00Flemming Elhøj wrote:Hvornår er der sidste tilmelding?
Jeg håber at I kommer tidligt søndag? Ved løbet er 13.00, men vi har telt og bannere med, og vejret bliver godt = hyggelig lejr.
Indskrivning fra 9.00, de unge kører kl. 11.00.
Der er en masse action, kom derfor i god tid, og hyg med din klub!
-
- Helt uden hænder!
- Niklas Freydberg
- Cykelmyg
-
- 3000+ posts = spammer
- Jan Lohmann
- 3000+ posts = spammer
-
- 3000+ posts = spammer
-
- Ny på Hustleren
Frisk rapport fra sporet
Jeg vil ikke anbefale mudderdæk til løbet i morgen. Har lige været ude at trille (dvs. min søn på 2 år trillede på sin løbecykel med slickdæk) den del af sporet, som plejer at være mest mudret. Og jeg blev behageligt overrasket. Jeg er sikker på at alle væsentlige stigninger kan køres på dæk a la Raching Ralph.
Nu har jeg ikke så mange betegnelser for mudder, som Smilla har for sne, men hvor der er mudder tilbage på sproret, har det for det meste den her faste konsistens - stadiet lige før det bliver til grimme spor på langs, som man altid falder i.
Der er dog enkelte mindre mudderhuller strategiske steder fx i nogle sving, så hvis man vil sikre sig afsæt her, kan det være en god ide med lidt knopper bagpå a la Nobby Nick. (Jeg kører altid med NN foran på singletrack). Der er også et par nedkørsler, hvor jeg godt kan li' at ha' lidt greb på baghjulet. Men mudderdæk vil ikke være en fordel i morgen - tværtimod. Med mindre det begynder at regne....
I øvrigt er det hvide spor ikke altid vådt - der har lige været et par skønne uger, hvor det var knas tørt. På disse dage tror jeg ikke, at der findes en bedre MTB-rute på Sjælland. Men i fedtet fører er den temmelig tung...
Mange hilsner og god vind i morgen (I fik jo klø sidst
)
Vi ses
Nu har jeg ikke så mange betegnelser for mudder, som Smilla har for sne, men hvor der er mudder tilbage på sproret, har det for det meste den her faste konsistens - stadiet lige før det bliver til grimme spor på langs, som man altid falder i.
Der er dog enkelte mindre mudderhuller strategiske steder fx i nogle sving, så hvis man vil sikre sig afsæt her, kan det være en god ide med lidt knopper bagpå a la Nobby Nick. (Jeg kører altid med NN foran på singletrack). Der er også et par nedkørsler, hvor jeg godt kan li' at ha' lidt greb på baghjulet. Men mudderdæk vil ikke være en fordel i morgen - tværtimod. Med mindre det begynder at regne....
I øvrigt er det hvide spor ikke altid vådt - der har lige været et par skønne uger, hvor det var knas tørt. På disse dage tror jeg ikke, at der findes en bedre MTB-rute på Sjælland. Men i fedtet fører er den temmelig tung...
Mange hilsner og god vind i morgen (I fik jo klø sidst

Vi ses
Hvalsø MTB
- Hanne
- Med nyvasket cykel
Re: Frisk rapport fra sporet
Tusinde tak for en super beskrivelse - det minimerer jo risikoen for at tage forkerte dæk på til i morgen 
Vi ses - det bliver en stor oplevelse
/Hanne

Vi ses - det bliver en stor oplevelse
/Hanne
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
http://cykelmyginden.blogspot.com/
-
- Ny på Hustleren
-
- Helt uden puls...
Re: Frisk rapport fra sporet
Hvor lang tid vil du tro de hurtigste om en omgang?Lasse Sundahl wrote:Jeg vil ikke anbefale mudderdæk til løbet i morgen. Har lige været ude at trille (dvs. min søn på 2 år trillede på sin løbecykel med slickdæk) den del af sporet, som plejer at være mest mudret. Og jeg blev behageligt overrasket. Jeg er sikker på at alle væsentlige stigninger kan køres på dæk a la Raching Ralph.
Mange hilsner og god vind i morgen (I fik jo klø sidst)
Vi ses
/VL
O.T: Flåter
Husk altså at inspicere og befamle sig selv bagefter, eller lade en anden gøre det. Sidder tit under bollerne.Lasse Sundahl wrote:Pas i øvrigt på skovflåterne - de er aggressive i øjeblikket.
PS: En bekendt klatrer med sine venner på Kullen, hvor flåterne har de rigtig slemme sygdomme. Da det tager en rum tid at komme hjem, er det bedst at undersøge for fastsiddende flåt på stedet.
Nogle forbipasserende indfødte misforstod vist situationen

Re: O.T: Flåter
Den var de vidst også selv ude om.BoT wrote:Husk altså at inspicere og befamle sig selv bagefter, eller lade en anden gøre det. Sidder tit under bollerne.Lasse Sundahl wrote:Pas i øvrigt på skovflåterne - de er aggressive i øjeblikket.
PS: En bekendt klatrer med sine venner på Kullen, hvor flåterne har de rigtig slemme sygdomme. Da det tager en rum tid at komme hjem, er det bedst at undersøge for fastsiddende flåt på stedet.
Nogle forbipasserende indfødte misforstod vist situationen, da to splitternøgne herrer (den ene foroverbøjet) hjalp hinanden med at kigge deres bagdele efter for uvelkomne flåter

- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
PROBLEMOS....
æv - nu er tiderne flyttet, så der er balade med min søsters datters fødselsdag.... så er der nogle der kan hente mig + cykel senest kl. 11 i Værløse?
skal køre kl 13, og indskrive senest kl 12:30
skal køre kl 13, og indskrive senest kl 12:30