Night ride race

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Night ride race

Post by Niels P »

Hvem stiller op i anden afdeling? Og er der en frivillig der kan skrive om det bagefter til boarded så vi kan få fortalt de gode historier, føret, oplevelsen og hyggen?
/Niels
User avatar
ChristianPhilipJ
Fyr og flamme
Posts: 2578
Joined: 15 May 2013, 22:53
Location: Hørsholm

Re: Night ride race

Post by ChristianPhilipJ »

Skal du ikke selv med i aften?

Ikke at du behøver at skrive... men du er tilmeldt Cup'en ikk?
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2227
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Night ride race

Post by Mikkel Henningsen »

Jeg vil gerne skrive lidt om det - tager i hvert fald til løbet 8)
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4106
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Night ride race

Post by Niels G Henningsen »

Nu skal jeg ikke køre løbet, men tænker forholdene kan blive "lidt sjove" oven på snevejr,nu plus grader og så frost i aften......
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Night ride race

Post by Niels P »

ChristianPhilipJ wrote:Skal du ikke selv med i aften?

Ikke at du behøver at skrive... men du er tilmeldt Cup'en ikk?
jo, men har fået en ondsindet inflamation i højre albue i går, så jeg kan dårligt nok løfte et glas vand til munden, så tænker jeg bliver lidt udfordret hvis jeg skal cykle med en hånd.
/Niels
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Night ride race

Post by Niels P »

Mikkel Henningsen wrote:Jeg vil gerne skrive lidt om det - tager i hvert fald til løbet 8)
super, tak Mikkel. Så skal jeg sørge for at de flinke IT drenge finder et godt sted til den
/Niels
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Night ride race

Post by Morten Hartvigsen »

Kan ikke
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2227
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Night ride race

Post by Mikkel Henningsen »

Race Report: Night Ride Cup – Lystrup
Kan man forestille sig bedre måde at bruge fredag aften på end klassisk, old school, uformelt cykelløb? Nej vel. Det var tid for 2. af i alt 3 afdelinger af Night Ride Race Cup, som de tre klubber Team Hustler, SnakeCity Devils og 3060MTB arrangerer. Efter en uge med temperaturer over frysepunktet og en smule nedbør kom der sne torsdag eftermiddag og selvom det ikke blev frost før efter cykelløbet var det stadig en sneklædt skov, der lagde grund for en rute præget af 2 bakker på singletrack med tilhørende nedkørsler og 2 stykker grustons. Det var ruten til våde forhold vi kørte på, men Snakecity Devils havde været så venlige alligevel at lade os køre på noget af det fede singletrack, som de selv har bygget.
Det gik let med indskrivning og få chip på og så ellers over til starten. De fleste fremmødte mumlede noget om at ”tage den med ro”, ”starte bagerst”, ”bare køre en omgang” og der var også mere stemning af at vi skulle ud og køre en tur sammen mod forholdene, end egentlig mod hinanden. Den indledende tale om at passe på hunde, heste og vise hensyn til skovens andre brugere var fraværende – vi var trods alt de eneste i skoven.
Starten gik og jeg fandt mig selv komfortabelt med helt forrest i det ellers lille felt på kun 26 ryttere og tænkte, at det kunne da blive en helt interessant aften, sådan podiemæssigt. Det holdt ca. 3 minutter, så fulgtes jeg med en anden rytter ud i grøften og kort efter ramte det første singletrack, der yderligere straffede. Efter flere måneder på byggede spor af grus og drops var omstilling til brun sæbe lignende mudder noget svær. Et par 2.35” Nobby Nick sejlede rundt oven på, og en Bo T, der havde valgt de noget mere aggressive 1,8” Black Mud Shark skar sig overlegent gennem underlaget og han slap – formentlig som en af få – for at trække op af flere stigninger. Efterhånden som løbet skred frem blev også nedkørslerne interessante og styring af cyklen var mest af alt en hensigtserklæring. Men så bliver det da ikke så hårdt for lår og lunger på sporet, før man kommer ud på lidt grus og kan lukke op for gassen.
Der var aldrig tvivl om ruten og særdeles engagerede – eller frysende – rutevagter dansede, viftede og heppede hele den time løbet varede.
Vel i mål stod den på varm, stærk suppe mens resultaterne kom på plads og lodtrækningen kunne begynde. Snakecity havde været bedre til at få sponsorer end deltagere af huse, så flere kom hjem med 2, snarere end 0, lodtrækningspræmier.
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4106
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: Night ride race

Post by Niels G Henningsen »

Fin rapport, næsten en skam man ikke var med... Nå , og jeg ser du har fået skovlet det smeltede mudder/sne ud af min cykelkælder, takker :-)
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Re: Night ride race

Post by BoT »

"styring af cyklen var mest af alt en hensigtserklæring" :lol:
Genial formulering!

Jeg kørte over før tidtagningen lukkede, men valgte at køre hjem til suppen. Heldigvis kan jeg se på resultatlisten at det ikke kostede mig nogen placering (as if we counted...).
Desværre lykkedes det mig at skvatte på parkeringspladsens is og mine monsterstore knopper hjalp ikke, så hånden skal have lidt ro.
Dagen er så gået med at se Sagan drøne op og ned af cykelstierne, mens jeg sad og nød synet af min lodtrækningspræmie - en megavarm sennepsgul uldhue med tallet 8848 på?!
Så er der allerede noget til julens pakkeleg ;-)
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3289
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Re: Night ride race

Post by Jais »

BoT wrote:"min lodtrækningspræmie - en megavarm sennepsgul uldhue med tallet 8848 på?!
Så er der allerede noget til julens pakkeleg ;-)
8848m er er højden på Mt. Everest :wink:
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2227
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: Night ride race

Post by Mikkel Henningsen »

BoT wrote:"styring af cyklen var mest af alt en hensigtserklæring" :lol:
Genial formulering!

Jeg kørte over før tidtagningen lukkede, men valgte at køre hjem til suppen. Heldigvis kan jeg se på resultatlisten at det ikke kostede mig nogen placering (as if we counted...).
Desværre lykkedes det mig at skvatte på parkeringspladsens is og mine monsterstore knopper hjalp ikke, så hånden skal have lidt ro.
Dagen er så gået med at se Sagan drøne op og ned af cykelstierne, mens jeg sad og nød synet af min lodtrækningspræmie - en megavarm sennepsgul uldhue med tallet 8848 på?!
Så er der allerede noget til julens pakkeleg ;-)
God bedring. Sku' et ærgerligt sted at slå sig

EDIT: Det er da den fineste hue set på denne side af nytår :lol:
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
Post Reply