MTB hustlers de-tour Påsken ?

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10097
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

MTB hustlers de-tour Påsken ?

Post by Morten Hartvigsen »

Nogle friske på kør selv MTB tur i påsken fra 13-17 April ?

[EDIT: Harzen var opr. foreslået, men der er mest stemning for noget rundtur på DK's fede spor...]

Så Jylland = Silkeborg, Mols Bjerge, Rold?, Århus og lign. og Sverige er pt. i spil (se tråd længere nede)

Her et oplæg:
Det er en hygge tur, ikke noget race. Jeg har det helt fint med at det ikke nødvendigvis er tempoture, det skal bare være en fede oplevelse, hustlers hygge, sports menuér, lækker mad. En enkelt aften i byen måske :-)

Hurtigt forslag:

Dag 0: transport ...
Dag 1: 13 April: Mols bjerge rundtur 50+ km, overnatning i Århus... jeg kender en feeed resturant og Air B&B dér
Dag 2: Århus -> Silkeborg (Highland bare modsat, 100km/1500hm), overnatning Silkeborg
Dag 3: Ja så bliver vi vel nødt til at cykle tilbage og hente biler i Århus :-) så igen 100km/1500hm + transport til Rold (ca. 100km i bil)
Dag 4: Rold skov 'Chill out rundtur' blir nok dagens tema efter tur 2+3 tur, dvs. 50-xx km + overnatte i Rold ELLER retur til Århus i bil (det foretrækker jeg).
Dag 5: Århus Marselisborg løbs ruten eller lign. + kørsel retur til Sjælland

Så det lander vel på ca. 350-400km / 3-4000hm ish... men det er til forhandling.

En anden mulighed er jo også at cykle trekants ruten (Århus-Silkeborg-Rold-Århus), men det vil komme til at inkluderer en hel del landevej, og så er det jo nok sjoverer i skoven.

Flg. har vist intresse
Morten H.
Niels Pind
Last edited by Morten Hartvigsen on 25 Jan 2017, 16:38, edited 5 times in total.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Harzen i Påsken ?

Post by Kenny »

Jeg har selv tænkt på at det ville være godt med en tur i foråret for at sparke formen igang.
Men 5dage i Harzen er efter min mening for meget og der må findes andet at se en Harzen hvis der også er planer om en tur omkring August som de sidste par år.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10097
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Harzen i Påsken ?

Post by Morten Hartvigsen »

Kenny wrote:Jeg har selv tænkt på at det ville være godt med en tur i foråret for at sparke formen igang.
Men 5dage i Harzen er efter min mening for meget og der må findes andet at se en Harzen hvis der også er planer om en tur omkring August som de sidste par år.
Gerne andre forslag ? Jeg er åben ....

Men jeg er da sikker på at man sagtens kan finde flere fede spor, tror da IKKE vi har været været hele vejen rundt på alle spor endnu, og ellers er der er jo også hele Naturpark Südharz, der mener jeg ikke vi har været endnu ? Selvfølgelig er der grusstier der, men mon ike også lidt mere.

https://www.google.dk/maps/dir/country- ... 33!2d51.75" onclick="window.open(this.href);return false;

Henrik Storform - Kan du evt. linke til de spor vi har kørt ?
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Re: Harzen i Påsken ?

Post by Niels P »

kunne måske også lokkes
/Niels
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3664
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Re: Harzen i Påsken ?

Post by Jan D »

Til info: der bliver arrangeret tur august eller september.
Så I kan bare øve jer :)
Jan D
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: Harzen i Påsken ?

Post by Jacob Korsholm »

Jan D wrote:Til info: der bliver arrangeret tur august eller september.
Så I kan bare øve jer :)
Hvis det er muligt at ønske, så vil jeg gerne ønske at det IKKE bliver den 26/27 august. Der er vi nemlig et del på White water tur.
Og jeg ved at mange af dem der er med gerne vil med til Harzen.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Re: Harzen i Påsken ?

Post by Kenny »

Jeg har ikke rigtig sat mig ind i hvor der findes gode spor i udlandet. Men jeg tænker at der må kunne findes et alternativ med mange hm.
Hvis det ikke er et krav med 1000hm+ om dagen kunne man tage et par dage i jylland, og tage et par spor om dagen.
Jyske spor er generelt fede og der er mange af dem, dog med lidt afstand imellem, men der er vel ikke noget i vejen for at sove et nyt sted hver nat.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
ClausA
Med nyvasket cykel
Posts: 2314
Joined: 31 Jul 2010, 09:07

Re: Harzen i Påsken ?

Post by ClausA »

Jacob Korsholm wrote:
Jan D wrote:Til info: der bliver arrangeret tur august eller september.
Så I kan bare øve jer :)
Hvis det er muligt at ønske, så vil jeg gerne ønske at det IKKE bliver den 26/27 august. Der er vi nemlig et del på White water tur.
Og jeg ved at mange af dem der er med gerne vil med til Harzen.
Hørt :thumbsup: :thumbsup:
User avatar
FlemmingM
Over stok og sten
Posts: 583
Joined: 07 Aug 2008, 16:49
Location: Værløse

Re: Harzen i Påsken ?

Post by FlemmingM »

Kenny wrote:Jeg har ikke rigtig sat mig ind i hvor der findes gode spor i udlandet. Men jeg tænker at der må kunne findes et alternativ med mange hm.
Hvis det ikke er et krav med 1000hm+ om dagen kunne man tage et par dage i jylland, og tage et par spor om dagen.
Jyske spor er generelt fede og der er mange af dem, dog med lidt afstand imellem, men der er vel ikke noget i vejen for at sove et nyt sted hver nat.
Enig med Kenny!!!!
Forslag:Silkeborg(Highland ruten til Ry og retur) overnatte og næste dag køre til Rold Skov og køre deres spor, så burde vi nå +1.000hm, så Kenny ikke bliver skuffet :)
Se Johannesevangeliet kap.8 vers7
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10097
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Harzen i Påsken ?

Post by Morten Hartvigsen »

Ja, det er helt fint med mig i DK. Der er jo også Mols bjerge i næsten samme region
Jeg har det helt fint med at det ikke nødvendigvis er tempoture, det skal bare være en fede oplevelse, hustlers hygge, sports menuér, lækker mad. En enkelt aften i byen måske :-)

Hurtigt forslag:

Dag 0: transport ...
Dag 1: 13 April: Mols bjerge rundtur 50+ km, overnatning i Århus... jeg kender en feeed resturant og Air B&B dér
Dag 2: Århus -> Silkeborg (Highland bare modsat, 100km/1500hm), overnatning Silkeborg
Dag 3: Ja så bliver vi vel nødt til at cykle tilbage og hente biler i Århus :-) så igen 100km/1500hm + transport til Rold (ca. 100km i bil)
Dag 4: Rold skov 'Chill out rundtur' blir nok dagens tema efter tur 2+3 tur, dvs. 50-xx km + overnatte i Rold ELLER retur til Århus i bil (det foretrækker jeg).
Dag 5: Århus Marselisborg løbs ruten eller lign. + kørsel retur til Sjælland

Så det lander vel på ca. 350-400km / 3-4000hm ish... men det er til forhandling.

En anden mulighed er jo også at cykle trekants ruten (Århus-Silkeborg-Rold-Århus), men det vil komme til at inkluderer en hel del landevej, og så er det jo nok sjoverer i skoven.
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Re: MTB hustlers de-tour Påsken ?

Post by Tobias Sonne »

Mon ikke også der er muligheder hinsidan...?
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10097
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: MTB hustlers de-tour Påsken ?

Post by Morten Hartvigsen »

Tobias, jo også muligt..bare der er tilslutning, nogle der ejer en ødegår vi kan være på ?

Lidt input fra en kender :-)

-Mols bjerge er super lækkert, Rold er ENDNU bedre! Rold og Slettestrand er i særklasse de fedeste spor jeg har prøvet herhjemme…

-Jeg ville nok selv vælge at droppe transport-turen fra århus til silkeborg og måske i stedet checke sporet i Nordskoven ud ? Der er MASSER af fede tekniske spor der + skovene syd for silkeborg

fra Christian Jørgensen:
- Kig evt blå spor og Vestskoven ud. Federe end Marselisborg
Last edited by Morten Hartvigsen on 26 Jan 2017, 00:16, edited 1 time in total.
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Re: MTB hustlers de-tour Påsken ?

Post by Jacob Korsholm »

Vi kender en ex Hustler lidt ude for Silkeborg.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10097
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: Harzen i Påsken ?

Post by Morten Hartvigsen »

Niels P wrote:kunne måske også lokkes
Er du også ok med Jylland ? Nu hjar jeg ihvertflad skrevet dig på.
Længde af turer er til forhandling.....
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2229
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Re: MTB hustlers de-tour Påsken ?

Post by Mikkel Henningsen »

Jeg har ikke tid at tage med, men der ligger en Comwell sport lige ved Rold skov, hvis ikke i vil køre retur til århus. Hør evt. "fætter" mikkel og Christian Jørgensen om de vil med / kender noget godt
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
Post Reply