MTB: DM i MTB Marathon og Newline Extreme Challenge 2006

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Jeg har et par gode formler i et regneark,som jeg kunne sende.
Dels om ens basale energi behov,og dels en der ligger helt i tråd med hvad man får ud af Polars pulsure med kalorieskøn.
Du må gerne sende den til mig, det kunne være meget sjovt at se.

Dan
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Niels tak for diverse forslag som jeg vil studere med interesse. Du må gerne sende dit Excel ark. Tak,
J-LO skrev
Godt at vi fik vist farverne.
Der var ingen i Hustertøj. Jeg selv har kun korte bukser og trøje og det var som sædvanligt en kold omgang at møde op i Tisvilde ;-))

Flot tid Anders, kampen med Esge, om 4. pladsen, må ha' været hård??!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Vil gerne sende excel,men hvordan indsætter man en vedhæftet fil i hustlermails.....

Alternativt send en "alm mail" til mig og i får mail retur med filen.....

henningsens@webspeed.dk

/Niels H
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Send evt. til j-lo[a]teamhustler.dk, så smider jeg den online her.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Done :D

Også med et godt billede af den effekt det kræver at køre ved forskellige hastigheder..."vinden er din ven", ihvertilfælde en hård træningspartner.

og en side med mulighed for at beregne sin VAM, der svarer til gennemsnitshastigheden,bare opad :D

Nyttig parameter hvis man skal planlægge en tur i rigtige bjerge.
Kender man sin VAM ,er det nemt at forudse hvor lang tid andre stigninger vil tage, når blot man kender antal højdemeter.
Man skal dog lige op over et par bjerge først for at generere nogle data.

/Niels H
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Jan Lohmann wrote:Niels tak for diverse forslag som jeg vil studere med interesse. Du må gerne sende dit Excel ark. Tak,
J-LO skrev
Godt at vi fik vist farverne.
Der var ingen i Hustertøj. Jeg selv har kun korte bukser og trøje og det var som sædvanligt en kold omgang at møde op i Tisvilde ;-))

Flot tid Anders, kampen med Esge, om 4. pladsen, må ha' været hård??!
Godaften de herrer - netop vendt tilbage til internet verden 8)

Kampen mod Esge var faktisk ikke særlig hård!!! den varede kun ca 15 km.. de første 10 og og de sidste 5km. Esge havde nemlig maskin problemer og derfor hentede jeg ham igen.. Uheldigvis var han sammen en Fra Hørsholm som ikke gad mere - skulle køre 94km - men som valgte at trække ham for hente mig... Jeg prøvede at holde dem stangen men 2 km før mål måtte jeg strække våben, og set i lyset at han havde været foran det meste af tiden var det vel også mest rimeligt at han fik sin 4 plads...

Mit eget løb var jeg egengtlig fuld tilfreds med men alligevel ikke.. sidste år kørte jeg 2.23 og hugge 20 min af var mere end jeg turde håbe på.. 2.10 var målsætningen og hvis alt flaskede sig 2.05 - så 2.03 ret godt... men faktisk følte jeg mit ikke specielt godt kørende de sidste tyve km. havde ikke fået nok væske dagen inden hvilket betød at jeg måtte holde igen mens jeg suttede igennem på camelbak - men det er jo ikke lige frem nok til at kunne få kræfter igen de er jo væk... så min fart gik klart ned på de sidste tyve km...

Men mon ikke det snart skal lykkedes mig at komme på det pokkers podie... det begynder ihvertilfald at komme tæt på :lol: :lol: - mon man så skal holde med at drikke :shock: :shock: :shock:

SES onsdag
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Godt kørt anders. Jeg ville gerne ha' været med, men kroppen trængte til pause :(

Her er omtalte Excel, tal til Niels:

http://www.teamhustler.dk/gallery/displ ... at=0&pos=0
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Man skal køre stabilt i top 10 hvis man skal have realistiske chancer for podiepladser, så det skal nok lykkes - go for it.
Post Reply