MTB: DM i MTB Marathon og Newline Extreme Challenge 2006

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

dan wrote:jeg er også meldt til på 94 km. Det kan godt være der bliver kørt i pit efter første omgang..nu må vi se.
Husk ca. 60g sukker i timen = 1l energi drik og/eller masser af energibarer/Gel.
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Tak. Jeg kørte 47km sidste år og det var rigeligt hårdt men det gik okay trods alt. Det var faktisk det første mtb-løb jeg kørte.
Husk ca. 60g sukker i timen = 1l energi drik og/eller masser af energibarer/Gel.
Camelbak'en og lommerne bliver fyldt op... :D
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Morten skrev
Husk ca. 60g sukker i timen = 1l energi drik og/eller masser af energibarer/Gel.
Lyder interessant, hvor kan man finde mere læsestof om dette emne? Sidst det havde min interesse var da jeg skulle 4 timer rundt på Hallandsåsen.

4 timer ~ en lille pose sukker :D

Vejrudsigten ser ud til at love tørvejr først på dagen, så mon ikke det kunne bliver den korte?
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Faktisk 1g sukker pr. kilo man vejer pr. time, så kan i selv regne.... + 1 liter væske, det sikre at man ikke går sukker kold, eller ryger ned på væsketab, men det sikre selvfølgelig ikke imod dårlig kondi :-)

Og sukkeret skal ikke tages før man køre, men mens man er i aktivitet. Man kan også tage såden en 100g gel på startstregen, så har man til en time.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg springer over i morgen, trænger til en slapper i weekenden.

Held og lykke til alle!
User avatar
JesperJ
1 omgang efter
Posts: 673
Joined: 04 Sep 2005, 20:59
Location: Ballerup

Kan man det

Post by JesperJ »

Hvad så Jlo, man kan da ikke sådan springe fra.
Ok havde nok været rart med lidt varmere vinde, men trods alt er det varmere end sidste år.
Nå men hvis ellers vækkeuret vil samarbejde så kommer jeg da.

Du må have en god hygge weekend
/Jesper
ps. der plejer jo at være dejlig hjemmebag efter løber hint hint , det gas du kan ta' det
maybe some day
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Re: Kan man det

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jesper-pmc wrote:ps. der plejer jo at være dejlig hjemmebag efter løber hint hint , det gas du kan ta' det
LUUUK :wink:

Jeg er sku træt helt ind i knoglerne, kroppen gider ikke, slet ikke i kulde og lidt regen... :) God tur.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

me too

Post by Morten Hartvigsen »

Dropper i morgen.

Jeg har cyklet siden i Onsdags, og skal også lave min defekte bil samt mindst 2-3 hus projekter.
User avatar
Rust
Helt uden teknik
Posts: 433
Joined: 02 Dec 2003, 19:42
Location: Herlev

Post by Rust »

Masser af vilje kommer ud af munden.
og så flere tøseafbud 8)
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Lidt opfølgning: Jeg var meldt til på den lange men det blev 'kun' til 47 km. Jeg husker det som om at jeg kørte med syre i benene den første halve time og på intet tidspunkt kørte jeg med noget overskud. Midtvejs på ruten havde jeg en større diskussion med mig selv og blev enig om at der nok ikke var alt for smart at køre ude på sidste halvdel. Efter en mindre fejlkørsel tilsidst (jeg overså et skilt) kom jeg i mål efter ca 2:18 min.

Løbet var iøvrigt rigtigt godt markeret op, desværre virkede det ikke som om der var alt for mange meldt til. Kun ca 15-20 på den korte. Anders overhalede mig efter 50min (han var startet 5 min efter) og sluttede vist nok som nr 5. Jan var også med, men jeg så ham ikke bagefter.

Bonne blev DM-mester, Grønbech 2 og Vesterlund 3. På 4. pladsen kom en ung svensker som stillede op i Motion(!)...han må være fejltilmeldt.

Nå, jeg må vel ud og øve noget mere.

PS: Eneste tilfredsstillelse var at overhale en anden motionist på en Rivette ramme 2 km før mål..he
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Godt gået Dan. Synd for Grønbech. Hvad var tidsforskellen mellem 1 og 2?

Jeg stoppede efter kun 10 km! Jeg har haft lidt ondt i ryggen den sidste måned, men ved morgenkaffen i morges var det ikke værre end at jeg fik blod på tanden og pludselig bestemte mig for at deltage!

På vejen, i bilen, fik jeg rigtigt ondt i ryggen og på de først små stigninger havde jeg store problemer med smerter over lænden og da jeg kendte ruten fra sidste år så besluttede jeg at stoppe! På de lige strækninger havde jeg ingen problemer, men når der skulle trædes til og holdes fastere i styret så var der problemer.

Det er en beslutning som jeg er glad for nu, hvor jeg ikke kan sidde afslappet i en/på en stol, så hvordan ku' ikke være endt hvis jeg var fortsat??
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Hej Jan

Ærgerligt med ryggen. Når jeg tænker på hvor mange rødder der er på ruten var det nok fornuftigt at stå af.

Ca 1 minut mellem de to første. Jeg kan se de har lagt resultater frem

http://www.kabat.dk/mtb060520/resultat060520.htm
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Jan Lohmann wrote:Morten skrev
Husk ca. 60g sukker i timen = 1l energi drik og/eller masser af energibarer/Gel.
Lyder interessant, hvor kan man finde mere læsestof om dette emne? Sidst det havde min interesse var da jeg skulle 4 timer rundt på Hallandsåsen.

4 timer ~ en lille pose sukker :D

Vejrudsigten ser ud til at love tørvejr først på dagen, så mon ikke det kunne bliver den korte?
Jeg har et par gode formler i et regneark,som jeg kunne sende.
Dels om ens basale energi behov,og dels en der ligger helt i tråd med hvad man får ud af Polars pulsure med kalorieskøn.

Den sidste forudsætter kendskab til hvile,max puls og målt eller skønnet konditalsamt selvfølgelig vægt !

Ved onsdagens Dustcup kørte jeg f.eks ca 100 minutter med en snit puls på 168 , hvilket giver mig et forbrug på ca 1700 Kcal ! svarer til cirka 68 % af mit daglige energi behov !

Da jeg var nede og køre i Dolomitterne sidste år tog jeg en Powerbar gel hver 20. minut på de opkørsler,hvor der blev kørt på "grænsen", men ellers en bar pr time og godt med vand til Hallandsåsen,bakkerne er godt nok skrappe,men ikke lange.
Du kan prøve at surfe rundt på www.motiononline.dk
God tur !

/Niels H
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Godt at vi fik vist farverne. Synd for Anders, at han haver lige uden for podiet for tiden :x Men det skal nok komme.

Jeg er glad for at jeg blev hjemme i dag, næste løb for mig er Geels 2 timers (DUST)
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Jan Lohmann wrote:Morten skrev
Husk ca. 60g sukker i timen = 1l energi drik og/eller masser af energibarer/Gel.
Lyder interessant, hvor kan man finde mere læsestof om dette emne? Sidst det havde min interesse var da jeg skulle 4 timer rundt på Hallandsåsen.

4 timer ~ en lille pose sukker :D

Vejrudsigten ser ud til at love tørvejr først på dagen, så mon ikke det kunne bliver den korte?
Prøv også hos f.eks. Powerbar

http://www.powerbar.com/NutritionResour ... asics.aspx#

/Niels H
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Post Reply