Kæde ...... hvad køre i med.

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Kæde ...... hvad køre i med.

Post by Per Olsson »

Var hos Ritter i dag med Gary F. og det viste sig at det var en skod kæde :? jeg havde på (sad på fra ny), trods 350 km var den færdig , men det havde jeg på fornemmelsen at det kunne være den der var årsag mine problemer i søndags og ugen før . jeg fik en ny kæde af Ole (fin gut ham Ole) . men skal jeg have en rigtig god kæde næste gang . :D hvem ved hvad og har erfaringer. :wink:


Rart Ole P havde tid til at kikke og justere min mtb. Glæder mig til at køre på den i morgen Onsdag.
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

DE fleste, og jeg bruger SRAM PC89 eller SRAM PC99 (dog ikke hollow-pin), og jeg har endnu ikke knækket en kæde.
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Bruger en shimano kæde - mener det er en xtr.
Det kører super med et SRAM samleled!

Bare husk altid at bruge et samleled eller lignende når du skiller den ad, - aldrig samle den bare med kædeskilleren....bare spørg Razzzzzzz :lol:
Image
User avatar
Rasmus Bentzen
Nu med chainsuck
Posts: 341
Joined: 17 Jan 2005, 14:15
Location: Allerød

Post by Rasmus Bentzen »

Ja jeg er mester i at knække kæder.

Jeg købte en SRAM PC99 heller ikke hollow-pin. Da det er iflg. Roadbikeshop er den hårdeste nittet kæde på markedet. (og den er IKKE knækket endnu)
Ham der solgte mig kæden var i øvrigt stor tilhænger shimano kæder da de skulle køre/skifte bedre end SRAM.

Men jeg var nu bare fokuseret på at få en kæde der kunne holde :wink:
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Stephan Bak wrote:Bruger en shimano kæde - mener det er en xtr.
Det kører super med et SRAM samleled!

Bare husk altid at bruge et samleled eller lignende når du skiller den ad, - aldrig samle den bare med kædeskilleren....bare spørg Razzzzzzz :lol:
Ja den har jeg også været på , Det gjorde man i gl dage altså brugte en kædeled samler , jeg havde ikke meget tiltro til "de nye samle led" men jeg blev klogere ..He He :lol: Jeg savnede faktisk et samle led på min tidligere kæde på Gary F. da jeg ca en gang om ugen har haft mine kæder af og lagt dem i petrolium med olie i og derefter blæst dem rene igen også lagt dem i olie bad. før montage igen. :D
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

ekstrem føre som det vi har nu er bare hårdt for kæder... så den måske godt bare være smadret efter 350 km.... det behøves ikke tage merer end 10 timer at køre en kæde i grus uanset kvalitet...
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Jeg var lige i Harald Nyborg i dag og der havde de en Kæde Sram pc 38. til 69.- ja hvis man bruger en kæde hver 3ie uge .hvorfor så ikke den. :D her i hvor vejret er lidt hård ved kæden, kan man eks bruge den til tr.
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Per Olsson wrote:Jeg var lige i Harald Nyborg i dag og der havde de en Kæde Sram pc 38. til 69.- ja hvis man bruger en kæde hver 3ie uge .hvorfor så ikke den. :D her i hvor vejret er lidt hård ved kæden, kan man eks bruge den til tr.
Det er en 8 speed kæde
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

J-LO wrote:
Per Olsson wrote:Jeg var lige i Harald Nyborg i dag og der havde de en Kæde Sram pc 38. til 69.- ja hvis man bruger en kæde hver 3ie uge .hvorfor så ikke den. :D her i hvor vejret er lidt hård ved kæden, kan man eks bruge den til tr.
Det er en 8 speed kæde
ok det viste jeg ikke
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
Post Reply