Hotcup afd. 2, onsdag d. 27/4

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Straarup
Mangler prokontrakt
Posts: 1523
Joined: 22 Nov 2006, 14:55
Location: Rødovre
Contact:

Post by Straarup »

Tak for en dejlig aften, var lige ved at hente PeterB og Jais på 3.omg - Nuj nu skal de bare ha' tænkte jeg - indtil jeg opdagede mit forhjul var løst - af cyklen og spænde forhjulet - SHIT :evil: :twisted: og væk var PeterB og Jais - og så blev jeg fa.......... overhalet af ClausA.

Dejligt med masser af tilråb på kælkebakken e'n ren enegizer

//Strået
Frog jumps er vejen frem ....
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3665
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Post by AndreasA »

Schønberg wrote:
AndreasA wrote: Og så hedder det Tisvilde næste gang... Sweeet
Hvordan ved man det er Tisvilde :shock: står ikke på siden :?:
Den flinke speaker (der i parentes glemte mit navn da turen til Østrig skulle uddeles) sagde det såmænd som afsluttende kommentar igår. 8) 8)
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Post by Kent »

AndreasA wrote:
Schønberg wrote:
AndreasA wrote: Og så hedder det Tisvilde næste gang... Sweeet
Hvordan ved man det er Tisvilde :shock: står ikke på siden :?:
Den flinke speaker (der i parentes glemte mit navn da turen til Østrig skulle uddeles) sagde det såmænd som afsluttende kommentar igår. 8) 8)
Lagde I mærke til, at speakeren også nævnte PeterB inden løbet: "Der er en stor maskine i skoven" :lol: :lol:

Og PeterB, denne gang kan du ikke klage over at jeg ikke talte til dig under løbet :D :wink:

Super løb med lidt for meget pollen og lidt for dårlige ben.

Mr. Johannesen var da godtnok flyvende - respekt =D> :thumbsup:
Nu kan det da kun gå fremad....
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Kenny wrote:Det var vist ikke min aften....Hold k.... Jakob er langt foran mig. Men i det samlet resultat er han heldigvis kun 1point foran og Senior 1point foran Jakob.

Og så blev jeg overhalet af Kim. Hvad sker der Kim? Alle de km på landevejen er givet godt ud. Du plejer da at ligge lige i røven af mig og ikke foran. Æv for en møg aften :D

Heldigvis er Jimmy stadig vanvittig langsom. Puha :lol:
Kenny det var godt at få has på dig, da jeg så dig på 2 omgang lugtede jeg blod og så fik den bare fuld gas.

Tak for en fantastisk aften i skoven. Kom desværre for sent til starten, da jeg måtte køre hjem for at hente min chip. Så jeg started bagerst, og jeg var så rasende på mig selv at den bare fik fuld pedal. nåede 4 omgange og fløj forbi Kenny på starten af 3 omgang. Det gav vinger og jeg tænke nu skal der bare slås hul. Valgte at trække op af de 2 stejle bakke for at spare kræfter, og det gav pote, for dem jeg battlede med havde ikke noget at skyde med på toppen så jeg fløj forbi dem inden for 100-200m.
Det er fantastisk at køre når man har følelsen af at alt bare klapper :-)

Tak til alle for hep og "hån" på bakkerne, det gav sku vinger :D

Jeg havde heldigvis ikke nogen dårlige oplevelser når jeg blev lappet, men jeg mener at de ryttere der ikke kan finde ud af at det er en motions cup bør finde et andet sted at køre løb.
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Schønberg wrote:
AndreasA wrote: Og så hedder det Tisvilde næste gang... Sweeet
Hvordan ved man det er Tisvilde :shock: står ikke på siden :?:
iflg arrangørerne er det Tisvilde næste gang og så søndagsløb i Gibbskov!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Hanne Egaa
Nu med chainsuck
Posts: 330
Joined: 28 Sep 2009, 09:59
Location: Farum

Post by Hanne Egaa »

Tak for i går - det var super fedt.

Jeg havde timet det næsten perfekt så jeg kom ind efter 3 omgange på ca 1.21 altså kun spildt 1 min.

Jeg havde kun en enkelt uheldig oplevelse med en overhaling (det var en Hustler :D ) ellers er det super hyggeligt at blive overhalet - alle råber "kom nu Hanne" - det hjælper ik på farten men humøret - tak for det!!
Med grønne pedaler
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2788
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Aldrig har mine ben kæmpet så hårdt for så lidt...

Vågnede kl. 18 hjemme på sofaen og anede ikke rigtigt, hvad det nu var, jeg skulle. Men pludselig slog det mig, at der vist var et cykelløb kl. 18.30. Shit! Vidste, jeg skulle har stillet uret!

Kommer ud til løbet og får kørt mig op til boksen og står klar 18.29 uden nogen form for opvarmning. Og så er det ellers bare at give gas!

Finder dog ret hurtigt ud af, at turen i Italien stadig sidder i benene. Der er ikke andet ens skrig og skrål dernedefra, hver gang jeg prøver at rejse mig i sadlen. Må pænt resignere og jeg kan konstatere på de overhalende rytteres BMI, at jeg efterhånden må været ret langt nede i feltet :) Men efter en time (!) begynder jeg at kunne køre i mit eget tempo uden at det går alt for ondt, og så begyndte jeg at nyde turen lidt. Så er det faktisk fedt at køre cykelløb lige pludseligt.

Kommer ud på en sidste omgang på 79. minut. Ligger og kæmper lidt med to fra Hansens Flødeis. Den ene råber til den anden " Jeg er lige bag dig, Eriksen, og jeg overhaler dig nu!", hvorefter jeg råber "Og jeg ligger bag jeg begge to, og jeg overhaler jer begge to nu". Så kiggede de forskrækket på mig og lader mig pænt komme forbi uden kamp. God taktik! :-)

Kommer ind som sammenlagt som nr 50. Igen kan jeg konstatere, at "lodtrækningen" er aftalt spil. Ingen præmier til BoS. ;-)

På startloopet ser jeg en kæk Morten Hartvigsen tage 10-12 placeringer i et sving, hvor vi alle sammen står pænt og venter. Synes ikke, det er god hustlerstil, Morten... :roll:

Tak for hepningen rundt omkring på sporet. :thumbsup:

Jan: Hvis det var mig, der blev råbt af på den måde, så ville jeg bremse helt op og spærre sporet totalt. Så kan de lære at tale pænt. Møgunger!
:D
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
ClausA
Med nyvasket cykel
Posts: 2321
Joined: 31 Jul 2010, 09:07

Post by ClausA »

Straarup wrote:og væk var PeterB og Jais - og så blev jeg fa.......... overhalet af ClausA.
Undskyld :-) - Jeg skal nok sørge for at være foran dig fremover, så det ikke sker igen :-)

Jeg syntes ikke jeg oplevede nogen uheldige episoder, når jeg blev overhalet (ja, det skete faktisk :D:D).

/ClausA
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Bo skrev bl.a "
Jan: Hvis det var mig, der blev råbt af på den måde, så ville jeg bremse helt op og spærre sporet totalt. Så kan de lære at tale pænt. Møgunger!"

Det var netop hvad jeg gjorde. Jeg råbte tilbage at hvis han ikke holdt kæft så satte jeg tempoet ned!

Efter at jeg engang i et løb mistede 1.st pladsen (i H60) pga et styrt forårsaget af en hensynsløs Holterytter komme jeg let op i det røde felt når jeg ser visse rytteres arrogante fremfærd.

Som Hanne skriver så kan overhalinger også være hyggelige og det er da heldigvis den overvejende del og en hilsen under 'omkørslen' varmer!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Daniel Smith
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 464
Joined: 22 Jun 2009, 22:20
Location: Gentofte

Post by Daniel Smith »

Sounds like you guys had a great night - respekt.

I took a ride on the red, and a smugkig af HotCup route. Shit, that was a fun route, and perfect conditions...but glad I didn't have to climb those bakker 4 gang :shock:
En canadier, så måske har jeg nogle stave 'fejler'.
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Post by Jacob Korsholm »

Tilgengæld skal T-bike rytteren som blev nummer 2 have en kæmpe ros. Magen til overskudsoverhaling skal man lede længe efter.

Han fortalte pænt at han nærmede sig og ville overhale hurtigt venstre om, da han var forbi var der endda plads til at ønske mig et godt løb.

Respekt og overskud.

Nu har jeg ikke kørt voldsomt mange løb, men har lidt svært ved at vurdere hvornår det er "lovligt" at overhale. Er det f.eks. velset at overhale på startloopet, når der bliver kørt hurtigt, men man klart fornemmer at folk kunne køre hurtigere, hvis der var færre folk omkring dem?

Jeg er med på det er dårlig stil at overhale, når der opstår kø pga. sporet snævre ind.
User avatar
Mikkel Henningsen
Med nye lunger
Posts: 2240
Joined: 21 May 2009, 23:25
Location: København

Post by Mikkel Henningsen »

Det er i orden at overhale, når den man overhaler kan fortsætte med minimal indflydelse på sin kørsel (når man henter folk med en omgang)
- Hvis ikke man kan det, er man ikke stærk nok til at komme forbi.

Da jeg kom op til det tekniske skov lige inden mål på sidste omgang kom jeg til at lave en ufin overhaling lige inden engen blev til skov - jeg lappede en rytter inden om uden at sige noget, og havde aldrig troet at han ville trække så langt mod min side, som han gjorde. Det var en fejl og kan kun tilskrives (ikke undskyldes - det er alt anden lige dårlig stil) at der gik konkurrence i mig ved udsigten til at smutte forbi Gunnar - som jeg i øvrigt synes jeg havde en meget god dyst med over 4 omgange.

Jeg synes, at nå man slås med folk på omgangshøjde, er det ok at fylde lidt ekstra, hvis man er ved at blive overhalet, og det er okay at køre uden om i sving og på singletrack, hvis man har kræfter til det mere ujævne - så længe man ikke sender folk ud i noget farligt.
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3665
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Post by AndreasA »

Jacob Korsholm wrote:Tilgengæld skal T-bike rytteren som blev nummer 2 have en kæmpe ros. Magen til overskudsoverhaling skal man lede længe efter.

Han fortalte pænt at han nærmede sig og ville overhale hurtigt venstre om, da han var forbi var der endda plads til at ønske mig et godt løb.
Jacob Lauritzen...!! Gentleman X-tra ordinaire
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Jacob Korsholm
Søger sponsor!
Posts: 2609
Joined: 29 Jul 2008, 22:30
Location: Bagsværd

Post by Jacob Korsholm »

Rigtig Hustlerstil - både af fotografen og Jan :lol:

Image
User avatar
Flemming Elhøj
1 omgang efter
Posts: 656
Joined: 23 Apr 2007, 23:14
Location: Ballerup/Egebjerg

Post by Flemming Elhøj »

Er det ikke normalt kvinder der har en stor r.. :lol: :lol: :lol:
Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
Post Reply