mtb Carbon styr

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

mtb Carbon styr

Post by Per Olsson »

Jeg er lidt solgt til det styr Michael G. køre med, mener det hedder hammerhead . kan sku ikke inde det på nettet hvem forhandler det .. total cool styr. :D
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

me too :-)

så nyt at det ikke endgang findes her: http://www.tokenproducts.com/

men damm de laver lækkert grej
Last edited by Morten Hartvigsen on 29 Nov 2005, 01:15, edited 1 time in total.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Ja det er fedt, men ikke så let som jeg havde regnet med?

Image
Carbon Integrated Flat Bar for XCMTB
Monocoque carbon construction, Integrated type
Steerer clamp dia: Ø28.6mm
Width: 580mm
Extension: 90,100,110,120,130mm
Weight: 290g
User avatar
Fraser
Punkteret
Posts: 129
Joined: 14 Oct 2005, 17:40
Location: 5 min fra 100m skoven

what!!!

Post by Fraser »

det er godt nok ikke så let igen, jeg mener at Ritchey WCS stem og styr vejer mindre tilsammen, end den carbooing ting!!
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Nåe ja, jeg er jo blind :-)

http://www.tokenproducts.com/2005/05htm ... p?pc1id=13
eller se her: http://www.t-bikes.com/index_dk.htm

lættttteeeeer: Syntace F99 + Easton EC90 løber det op i ca 200 gram
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Ja, det var bestemt en lille let lækker sag. Det ku' være at den skulle skrives på ønskelisten :idea:

Jeg fandt den til salg til $318 her:
http://hyperbolts.com/catalog/product_i ... cts_id=100
Image
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

hovsa, det er jo dem vi bare skulle lavet et link til for at få 10-50% i rabbat... lidt over 2000 DKR
Last edited by Morten Hartvigsen on 28 Nov 2005, 00:03, edited 1 time in total.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Yes sir, er ved at fikse et link til navibaren, altså link til en side med links.... DOH!
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Jeg er stadig helt solgt , det er for cool. ja det må på jule ønske listen ,kan det ligge i en strømpe som hænger på døren...bare en tanke...

Image
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

ja, det ser ultra liret ud! Og anderledes, hvilket tæller MEGET :)
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

J-LO wrote:ja, det ser ultra liret ud! Og anderledes, hvilket tæller MEGET :)
Enig
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

skal vi så bestille Per ???

Valget står lige nu imellem:

- Syncros F99 / Easton EC90 = 102g+99g
- Token "stealth-fighter" styret = desværre lige 90gram tungere

Dvs. jeg vil af med flg. Easton stuff

EA70 frempind 120/ca. 9 grader mener jeg
EC70 carbon low-riser monkeybar
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Morten Hartvigsen wrote:skal vi så bestille Per ???

Valget står lige nu imellem:

- Syncros F99 / Easton EC90 = 102g+99g
- Token "stealth-fighter" styret = desværre lige 90gram tungere

Dvs. jeg vil af med flg. Easton stuff

EA70 frempind 120/ca. 9 grader mener jeg
EC70 carbon low-riser monkeybar
Det er en hård måned for vilde indvisteringer (Ifgl min hustru), men hvad er priserne. Har lige bestildt skiver til Gary F.
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Jeg bliver lige nød til at prøve den opsætning på Gary F. med flat bar og 110/120 mm frempind først. Jeg har en 90 frempind på og down hill styr på nu , hvilket jeg ikke er tilfreds da jeg syntes jeg sidder højt med overkroppen og har længe ville prøve en anden opsætning , så det passer mig fint at få det afprøvet. :D Hvis det er bedre skal jeg have et styr med ..Helt sikkert det er for cool..
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Der er også denne:
Image
Image


Toby's Svelte Bar
By Chris Dannen

Holy Crap, this thing is pricey! But it sure is sexy.

WHAT: THE Flight bar-stem WHERE: www.the-industries.com HOW MUCH: $400

When you think of bike parts with sex appeal, certain bits come to mind: ultra-light XC wheelsets, carbon cranksets, disc brakes. Chances are, its not images of gleaming stems and handlebars that dance in your head like proverbial sugarplums. But take one look at THE’s Flight System carbon barstem and your bike fantasies might change forever.

Possibly the coolest thing to come out of Toby Henderson’s trendy workshop since his outmoded (but secretly still-admired) fenders, the Flight System is borne of almost pure carbon fiber, using aluminum alloy only for the clamp area. Where the carbon meets the alloy you’ll find almost no evidence of the super-strong bonding process; the carbon weave pattern fades subtly to the flat black metal with nary a seam or bump. That kind of quality is the rule on the Flight System, whose stem features masculine-looking ridges and whose angular bars are aesthetically flawless. As if to flaunt its gorgeous construction and its elite $400 price tag, the Flight System’s graphics appear prominently in a flowy script across its top. And it should. Because this thing is hot.


- advertisement -




However, THE is adamant that their designers had more than aesthetics in mind when they designed the Flight System. They proudly state that the Flight System is not just intended for weight-concious XC nerds; in fact, they encourage its use on everything from race bikes to freeride rigs. While they acknowledge that carbon doesn’t stand much of a chance when your forty-pound bike is cartwheeling down some Canadian mountainside, they offer a discounted crash replacement and claim that during regular use it will stand up to all the force your fat ass can throw at it.

So when we received our Flight System, I admittedly spent a few minutes ogling. But before long, it was on my 5x5 bike and headed for some of Southern California’s best drops: at the local high school, that is. Hucking staircases, retaining walls, loading docks—the Flight System absorbed it all with the ease and grace of a prominent Manhattanite. The bar was stiff and sound, and proved its utility on the trail just as well. Compared to an aluminum bar set-up, it sucked up a good bit of the tiny stutter bumps and tooth-chattering vibration and took some stress of my hands and wrists. Although I can’t say it absorbed a hell of a lot more than my prior carbon riser and aluminum stem configuration, it certainly did so with more panache.

Assuming you can afford the very pricey Flight System and you like the look, it’s hard to think of any real negatives that come with it. It’s available in a breadth of sizes from 90-130mm and comes in flat or riser styles, all of them light. Our test bar, a 110mm riser, came in at an impressive 290g. However you might want to think twice if you’re planning on mounting a cyclocomputer to your bars; with the Flight System’s oddly flared sections, that might require a little creativity.
Post Reply