MTB: Slushcup afd. 2 - 27/11

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Per Olsson wrote:Ja det er rigtig med starten , og jeg så da du og Casper gik forbi mig , så gr. 3 havde også problemer men da det så løsnede lidt op syntes jeg vi lå godt med den man er på niveu med . men enig lidt kaos i starten , men i de andre løb har der da været mange der ar stået for langt oppe i feltet og dem har vi haft problemer med længere inde i løbet netop fordi folk ikke stiller sig efter deres aktuelle form :? , så på den nye måde syntes jeg det var en forbedring , Måske skulle man som du er inde på starte med eks 2 min pr gr. :D svær at styre måske , nem måde at få en bedre tid ved at stille sig op i eks gr2 når man skulle starte i gr. 3 :shock: det vil give 2 min. :?
Forskudt tid funker kun, hvis vi starter i klasser - som i DustCup. Hvilke klasser vi skal have kan jo diskuteres, men det er ikke optimalt at starte 300+ ryttere på en gang, ligemeget hvilke tiltag vi gør - min mening...
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

J-LO wrote:Forskudt tid funker kun, hvis vi starter i klasser - som i DustCup. Hvilke klasser vi skal have kan jo diskuteres, men det er ikke optimalt at starte 300+ ryttere på en gang, ligemeget hvilke tiltag vi gør - min mening...
Enig!...Med mindre, at man først starter tiden for den enkelte, idet han/hun passerer startstregen! Jeg tror at det sidste ville løse problemet, idet man så let ville kunne have fx. 1 minut mellem boxene, uden at det kom nogen til skade. Metoden er set anvendt i forbindelsen med andre cykelløb med store felter (Eks La Marmotte).

Desværre mener jeg ikke at Events4U's udstyr kan supportere det. Vist noget med at det er begrænset hvor mange der kan passere stregen ad agangen. Også derfor at slusen er så snæver.
Image
User avatar
Andreas
Punkteret
Posts: 148
Joined: 01 Sep 2005, 21:13
Location: Sankt Hans Torv

overtrænet...

Post by Andreas »

Overtræning...
Jeg har virkelig været rundt på gulvet over mine ringere og ringere præstationer, skønt jeg bestemt ikke har trænet mindre... men restitutionen har det haltet med - for meget arbejde, for lidt søvn (lille natteravn på 8 mdr. + aktiv 3 årig) og ikke nok opmærksomhed på kostindtagelsen. Efter at have fået læst lidt på lektien om ernæring, træning og restitution (hjulpet på vej af min ven, der er idrætslæge), må jeg sige, at det er skræmmende som tingene faktisk ser ud til at passe sammen (symptomer og omstændigheder), så det ser ud til, at der er et stykke vej tilbage fra denne tilstand (måske 1-2 måneder), men nu ved jeg da i hvert fald, hvad der skal til - omtanke og i hvert fald mindre træningsiver, når omstændigheder er som de er!

Men jeg vandt da en flot cykelcomputer i søndags, hvilket var helt fantastisk efter at have stået en del løb efterhånden og ikke vundet noget (som de fleste naturligvis) - fantastisk og uventet - jeg er meget taknemmelig, skønt jeg "selvfølgelig" for kort tid siden har købt netop selvsamme computer (Polar CS200Cad) med pulsmåler, kadence osv., så den kommer til salg på "Krejleren" til den laveste pris den fås til noget sted på nettet uden fragt, så vil jeg købe et par vinterdæk i stedet!

Overtræning... det lyder helt absurd, at det kan ske, når man egentlig ikke træner særlig meget, men som min ven sagde "det tror motionister sjældent, skønt de faktisk er i større fare for at havne netop dér". :roll:

Hvis nogen skulle være interesserede, så findes der masser af opbyggelig information rundt om på nettet - Cybercykling.dk er bl.a. et godt sted.

Mht. løbet, så er det jo fantastisk som hustlerne er her og dér og alle vegne... Anders er jo skræmmende i sin fremgang og i det hele taget, så er Hustlerne fantastisk flot repræsenteret over hele linien (vi er nærmest overalt i feltet), så når der kommer nye trøjer, er der da en sponsor, der får dækning for pengene :wink: Selv havde jeg bare lyst til at stoppe efter første omgang, hvor jeg forsøgte at hænge på JJ (en pind til min "ligkiste"). Da Per overhalede mig kort før mål, gav jeg alt hvad jeg ikke havde i mig og kom forbi ham på stregen (endnu en pind til "ligkisten").

ps
Mht styrt, var der én, der i et styrt havde fået viklet noget af en andens tøj i bagkransen ved én af opkørslerne... (hvilken tøjdel husker jeg ikke i forbifarten) men der blev hevet og slidt i tekstilen og det så sandelig absurd ud (vedkommende havde jo stadig tøjet på)!!!

pps
Mht Anders omtale af nogens bagdel, så vil jeg vurdere hans chancer hos selvsamme som 50/50... :lol: modig mand, modig mand, men lykken står jo nogle gange den kække bi / de ydmyge skal ikke altid arve jorden.

ppps Det er da så sjovt at være Hustler - også uden trøje:wink: - at Johnny Cash nok ikke får noget nyt medlem i mig (lige med det samme... :wink: ).

pppps Tak for hyggelig øl efter løbet - velkommen til de nye.
User avatar
Andreas
Punkteret
Posts: 148
Joined: 01 Sep 2005, 21:13
Location: Sankt Hans Torv

Post by Andreas »

Jeg startede i øvrigt i 3. boks og sluttede som nr. 117, så jeg har heldigvis ikke ligget i vejen for nogen - jeg var i hvert fald rigtig nem at passere (jeg holdt bare lidt ind til siden, hver gang nogen nærmede sig).
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Re: overtrænet...

Post by Anders K »

ANDREAS wrote:Overtræning...
Jeg har virkelig været rundt på gulvet over mine ringere og ringere præstationer, skønt jeg bestemt ikke har trænet mindre... men restitutionen har det haltet med - for meget arbejde, for lidt søvn (lille natteravn på 8 mdr. + aktiv 3 årig) og ikke nok opmærksomhed på kostindtagelsen. Efter at have fået læst lidt på lektien om ernæring, træning og restitution (hjulpet på vej af min ven, der er idrætslæge), må jeg sige, at det er skræmmende som tingene faktisk ser ud til at passe sammen (symptomer og omstændigheder), så det ser ud til, at der er et stykke vej tilbage fra denne tilstand (måske 1-2 måneder), men nu ved jeg da i hvert fald, hvad der skal til - omtanke og i hvert fald mindre træningsiver, når omstændigheder er som de er!

Men jeg vandt da en flot cykelcomputer i søndags, hvilket var helt fantastisk efter at have stået en del løb efterhånden og ikke vundet noget (som de fleste naturligvis) - fantastisk og uventet - jeg er meget taknemmelig, skønt jeg "selvfølgelig" for kort tid siden har købt netop selvsamme computer (Polar CS200Cad) med pulsmåler, kadence osv., så den kommer til salg på "Krejleren" til den laveste pris den fås til noget sted på nettet uden fragt, så vil jeg købe et par vinterdæk i stedet!

Overtræning... det lyder helt absurd, at det kan ske, når man egentlig ikke træner særlig meget, men som min ven sagde "det tror motionister sjældent, skønt de faktisk er i større fare for at havne netop dér". :roll:

Hvis nogen skulle være interesserede, så findes der masser af opbyggelig information rundt om på nettet - Cybercykling.dk er bl.a. et godt sted.

Mht. løbet, så er det jo fantastisk som hustlerne er her og dér og alle vegne... Anders er jo skræmmende i sin fremgang og i det hele taget, så er Hustlerne fantastisk flot repræsenteret over hele linien (vi er nærmest overalt i feltet), så når der kommer nye trøjer, er der da en sponsor, der får dækning for pengene :wink: Selv havde jeg bare lyst til at stoppe efter første omgang, hvor jeg forsøgte at hænge på JJ (en pind til min "ligkiste"). Da Per overhalede mig kort før mål, gav jeg alt hvad jeg ikke havde i mig og kom forbi ham på stregen (endnu en pind til "ligkisten").

ps
Mht styrt, var der én, der i et styrt havde fået viklet noget af en andens tøj i bagkransen ved én af opkørslerne... (hvilken tøjdel husker jeg ikke i forbifarten) men der blev hevet og slidt i tekstilen og det så sandelig absurd ud (vedkommende havde jo stadig tøjet på)!!!

pps
Mht Anders omtale af nogens bagdel, så vil jeg vurdere hans chancer hos selvsamme som 50/50... :lol: modig mand, modig mand, men lykken står jo nogle gange den kække bi / de ydmyge skal ikke altid arve jorden.

ppps Det er da så sjovt at være Hustler - også uden trøje:wink: - at Johnny Cash nok ikke får noget nyt medlem i mig (lige med det samme... :wink: ).

pppps Tak for hyggelig øl efter løbet - velkommen til de nye.
Andreas - overtræning.. .det må jeg nok sige - men det er interessant at vide at du har det på den måde - for som du selv siger så er alle eksperternes råd nok rigtige - og det lader til at du er godt bevis på at man kan træne lige så meget man vil, men uden restitution så hjælper det ikke, og det er jo logisk nok når man tænker over det bagefter, for det er i restitutionen at musklerne bliver stærkere ej af træningen.. så rådet til os alle er husk søvn efter træning...
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Rasmus Bentzen
Nu med chainsuck
Posts: 341
Joined: 17 Jan 2005, 14:15
Location: Allerød

Post by Rasmus Bentzen »

Så må jeg være i topform i øjeblikket, for jeg har kørt max restitution på mine muskler i meget lang tid 8)
User avatar
Mic
Punkteret
Posts: 107
Joined: 30 Mar 2005, 15:27
Location: Farum
Contact:

Post by Mic »

Så er jeg på banen igen... Tak for sidst, det var en fornøjelse at se så mange hustlere (især efter løbet, kom lidt bag på mig at vi er så mange) :lol:

Fede beretninger, vi er vist alle enige om at det var en fed tur i skoven.

Og Hartvigsen; jeg ser frem til en Ceres Royal ved næste Slush :wink:
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Rasmus Bentzen wrote:Så må jeg være i topform i øjeblikket, for jeg har kørt max restitution på mine muskler i meget lang tid 8)
he he - så mangler du bare at bevise din topform... eller det er måske derfor din kæde ustandseligt knækker.....
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Mic wrote:Så er jeg på banen igen... Tak for sidst, det var en fornøjelse at se så mange hustlere (især efter løbet, kom lidt bag på mig at vi er så mange) :lol:
Vi manglede jo: Henrik, Niklas, Rasmus, Ask, Rust, Dalle mf.... HEY, vi ER mange efterhånden :lol:
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Overtræning ...
Det er en klasikker det går lidt ned af bakke og derfor begynder man at træne mere , i steddet for at lytte kroppen og restituere , men aktiv restitution er det bedste .dvs ture med lav intentitet.
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Per Olsson wrote:Overtræning ...
Det er en klasikker det går lidt ned af bakke og derfor begynder man at træne mere , i steddet for at lytte kroppen og restituere , men aktiv restitution er det bedste .dvs ture med lav intentitet.
Helt enig...følte mig lidt nede i sebtember, så har holdt pause indtil nu ! Er sikkert på at det kommer mig til gode på en eller anden måde....real hustler !
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Re: overtrænet...

Post by Stephan Bak »

Anders K wrote: ........for det er i restitutionen at musklerne bliver stærkere ej af træningen.. så rådet til os alle er husk søvn efter træning...
Blot lige for en god ordens skyld, så er søvn ikke relevant i forhold til restitution. Søvn er alene noget, som hjernen har behov for. Det er hvile det handler om når vi taler restitution, men man hviler naturligvis godt når man sover :wink:
Image
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

søvn...........kan godt være.....MEN hvis jeg IKKE går relativt tidligt i seng før et løb, kender jeg på forhånd resultatet - ingen tvivl der - hvis jeg ikke er udvilet daler min - i forvejen gode :-) performance til 70-80%
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Vi er vist enige... at restitution ikke er = med søvn er korrekt, men det er den mest effektive måde at gøre det på... spørg bare Chris M - og hvordan han kom igennem RAAM..
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1319
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Post by Carsten Graff »

Anders K wrote:Carsten Fed stat BTW

hvordan gik det med dækkene??
Jeg valgte at beholde mine Racing Ralph på, og havde ingen problem på bakkerne. Hverken op eller ned.
Jeg holdt ved siden af den lille røde bil i Hillerød, og kunne se at han - det var vist Michael - også havde disse dæk på, så det var vist et godt valg.

Jeg har netop kørt 1½ time på det røde spor, og havde for at "teste" lidt andet, sat et Roll-X bag på, og fortsat Racing Ralph foran. Det var udemærket i det mudderbad, jeg kørte igennem, men jeg aner ikke om det er et godt dæk. Er der nogen der har erfaring med disse dæk? Jeg har bestilt et sæt af disse Panracer der var omtalt andetsteds på disse sider, så må jeg se hvordan de er.
Jeg syntes dog at disse dæk med store knopper, tager for maget mudder med op, og derfor forsvinder effekten og der mangler greb.
Post Reply