MTB: Slushcup afd. 2 - 27/11

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Fin beretning Anders.

Ja, da det gik op for mig at det blev sidste omgang, prøvede jeg også at sætte fart på på markstykket for at hente dig, men der var du for langt foran, så det var umuligt at hente, men til gengæld fik jeg hentet en anden på det stykke, og en mere på de sidste 20 meter :P - faktisk en fra Johnny Cash :-)

Jeg vil sige at jeg blev forsinket af nogle juniorer, og andre, der heller ikke rigtig kunne magte rødder, men det var nu alligevel på bakkerne at du fik de største huller, så stor credit der.

Jeg tror også kun at jeg lå lidt under normal performance, da jeg ved sidste løb var lidt foran Mette (og denne gang lidt bag ved hende), jeg skal lige analyserer pulsgrafer. Men der skal nok lidt mere træning samt hvile til, i fredagd stod den på 2 timers spin.

Morten
Last edited by Morten Hartvigsen on 29 Nov 2005, 01:16, edited 1 time in total.
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1319
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Post by Carsten Graff »

Er det muligt at hæfte en fil til disse sider?
Jeg har lavet "lidt" statistik på løbet. Placering efter hver omgang, omgangstids placering o.l.
Kan bl.a. se at jeg er nr. 46 efter 1. omgang. Jeg hentede Hartvigsen på 2. omgang, hvor jeg prøvede at spærre vejen ved at lægge mig ned. På 3. omgang var der frit løb og jeg har 9. hurtigste tid på denne omgang.
Jeg er klar igen om 3 uger. Nu skal der trænes start for Prassé skal presses :twisted:
User avatar
Rasmus Bentzen
Nu med chainsuck
Posts: 341
Joined: 17 Jan 2005, 14:15
Location: Allerød

Post by Rasmus Bentzen »

Yderst spændende læsning det her. Er svært imponeret af Anders` indsats i søndags. Gad vide om Niklas der fuldstændig har boykottet mtb sporten i øjeblikket har et modtræk til der her
Og så ser jeg frem til en uddybelse af den episode hvor Anders torpedere Kristine Nørgaards røv :lol:
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Nåe ja, det var dig der faldt :evil: du må hellere træne lidt kørsel på rødder :-)

Statistik er altid sjovt, du kan uploade filer under billeder
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Carsten Graff wrote:Er det muligt at hæfte en fil til disse sider?
Jeg har lavet "lidt" statistik på løbet. Placering efter hver omgang, omgangstids placering o.l.
Det mener jeg ikke at du kan. Der findes ganske vist en mod til phpbbs2 ( er det system, der driver dette board), men jeg mener ikke at den er lagt på.

Du kan uploade filen, og så linke til den. Jeg mener fx at det er muligt at uploade den i dit private galleri, som om det var et billede. Det kan du så lave et indlæg med et link til den.
Image
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

ja, det er det jeg mener, jeg har tidl uploadet XLS filer sådan
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1319
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Post by Carsten Graff »

Hermed statistik på denne side:
http://www.tgm-teknik.dk/slush/slushcup.htm
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Rasmus Bentzen wrote:Yderst spændende læsning det her. Er svært imponeret af Anders` indsats i søndags. Gad vide om Niklas der fuldstændig har boykottet mtb sporten i øjeblikket har et modtræk til der her
Og så ser jeg frem til en uddybelse af den episode hvor Anders torpedere Kristine Nørgaards røv :lol:

Der er vel ikke så meget mere at sige end jeg allerede har skrevet... hun stopper bare op og jeg trækker begge bremser sidder løftet en halv meter i luften dansende på forhjulet og kan ikke få mere fart og kan ikke styre da jeg jo hænger på forhjulet.. så kører jeg styr horn og hånd lige op røven som når inseminerer en ko!!! - det tog farten og jeg kunne fortsætte mit løb... håber ikke hun bliver alt for fornærmet af min beskrivelse... :roll:
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Carsten Fed stat BTW

hvordan gik det med dækkene??
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Fraser
Punkteret
Posts: 129
Joined: 14 Oct 2005, 17:40
Location: 5 min fra 100m skoven

Post by Fraser »

det er fedt at se det statastik. Keep up the good work!!

mvh Fraser
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Jeg kan kun tilslutte mig ovennævnte , Da jeg havde defekt og stod og prøve at udbedre skaden syntes jeg der blev ved med at komme rytter forbi og blev helt stresset , og med statestiken kan jeg se jeg røg fra nr 96 til 117 :? . og så derefter kan jeg se jeg hæntede de fleste igen så helt cool Carsten :D siger det bare :D
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Rasmus Bentzen wrote:Yderst spændende læsning det her. Er svært imponeret af Anders` indsats i søndags. Gad vide om Niklas der fuldstændig har boykottet mtb sporten i øjeblikket har et modtræk til der her
Og så ser jeg frem til en uddybelse af den episode hvor Anders torpedere Kristine Nørgaards røv :lol:
Jeg regner stadig ikke med at køre slushcup i år. Men Anders skal nok få kamp til stregen når det bliver Dust tid. :D

Men flot kørt drenge,........der er sku nogle der har fået sat de hurtige ben på :D

Ses derude........og fortsæt det gode arbejde.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Undskyldning: Jeg havde jo igen en skidt dag, men man ridder som man sadler, og når man ikke træner overhovedet, og kun kører løb, så skal det jo gå helt galt :roll: Jeg får sku ikke kørt noget spinning eller trænings km. for tiden, og får det nok ikke gjort for engang til foråret – pause passer mig fint pt. synes jeg trænger….

Nå, jeg synes også det var en super dag, på en fin fin rute. Startede nede i boks 4, og hold da kæft hvor var der mange ryttere på stien før mig!!! Stod og sludrede med Torsten og Mølle, som desværre begge forsvandt da løbet blev skudt i gang, heldigvis lå Casper ikke så langt fremme, så der var en trøje at køre efter.

Jeg må indrømme at jeg er meget i mod den måde vi starter på, jo længere nede i rækkerne man starter, jo mere kaos og kø ophobes ved indsnævringer og stigninger. Jeg tror der er ok at ligge i boks 1 og 2, samt boks 3 hvis man er langt fremme, men så går det også galt. Jeg havde ikke en chance for at køre mig frem (hvis formen havde været til det). Jeg tabte desuden mange mange placeringer i starten, primært fordi jeg holdt mig på stien, frem for at køre alternativt inde i skoven uden for ruten. Når man er lidt længere nede i feltet, er der ligeledes mange med dårlig teknik, som hele tiden skal af og trække, hvilket ikke giver endnu mere kø og kaos – hvis man holder sig til at starte i ex. Klasser, med 5 min. mellemrum, er propperne ikke nær så store, samtidigt opløses de inden næste klasse er fremme.

Nå… Jeg ligger 100-200 meter bag Casper fra start, han forsvinder dog i det første massekaos, da han er heldigere med at komme frem (dygtigere måske). Efter en stor mængde eder og forbandelser, har jeg mest af alt lyst til at stå af, den ene tosse efter den anden SKAl lige overhale inden en stigning, hvorefter han ikke kan køre op, og derefter stopper os andre, midt på bakken… Belastende – JA!?

Nå, det hele løser sig lidt op, efter ca.15 frustrerende minutter. Jeg kan igen skimte Casper, og prøver at køre op til ham, på vejen ser jeg Dr. Phil og et par andre ”kendisser”. Ved starten på anden omgang får jeg kontakt med Casper, vi skiftes til at ligge forrest og trække, mens vi snakker om hvor ringe vi er kørende :?: På et af de hurtigere stykker singletrack, med mange rødder, forsvinder cyklen pludseligt under mig i et langt venstresving, jeg taber en håndfuld placeringer, værst af alt, ser jeg Casper vinder et par hundrede meter – shit! Jeg giver den lidt mere gas, og kommer op til ham igen.

Ud på tredje omgang kommer Grønnie pludseligt bankende bagfra, jeg råber ”Go Hustler” efter ham, og kommer med andre tilråb, desværre går der kun 2 min, før jeg overhaler ham, da han er punkteret  Dog får Michael skiftet slange på rekordtid, for der får ikke mere and endnu et par minutter, før han igen kommer tromlende! Fandme nice kun at tabe 2 placeringer på en punktering (Jakob L og Allan M). så lapper man hurtigt 

På en stigning nogle km. Før mål, får Casper fumlet rundt med pedalerne, hvilket resultere i at han slår sig, og taber en del tid – fedt nok for mig, for så er den kamp jo ”vundet” Lige før mål kommer Dr. Phil bagfra, jeg tænker at der er løgn, men jeg har ikke noget at skyde med overhovedet (måske noget træning ville gøre godt?), på det lange stykke langs marken lige inden mål, ser jeg dog at Dr. Phil kun er 100 meter foran, så jeg gir den det sidste, og overhaler ham, sammen med en PMC’er jeg ikke lige når at se hvem er i farten, men man vil jo ikke tabe til nogen af dem :evil:

Jeg får overhalet lidt på den sidste km. Men kommer ind på en placering langt fra hvad jeg havde håbet på, viste jeg ville få problemer, men det var sku en noget tynd omgang (også) i dag… DustCup må være der hvor formen skal være der for alvor, og Nordic24 – SlushCup er fedt, men det er nok blevet for stort…?

Tak til Grønni for bajere, og tak til alle som brugt 15min på lidt hustlerhygge – top dollar!
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Jeg fra boks 6 kan helt tilslutte mig Jakob's kommentar til startproceduren :(

Så hellere Dustcupstarter i klasser med forskudt starttidspunkt for det giver lidt mere luft også for os i bagtroppen :D

NCK havde gjort et ihærdigt forsøg på at lægge ruten således at feltet blev trukket ud, men alligevel var starten kaotisk og først efter små 15 min. kom jeg så meget fri, at det blev et cykelløb, men inde havde jeg svære overvejelser om at stoppe og køre tilbage og hjem, for jeg er trods alt ikke kommet i skoven for ''stå' i kø som til et udsalg' (metamorfose) :!:

Ellers var det en god rute og godt afmærket, så en stor tak til NCK!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Ja det er rigtig med starten , og jeg så da du og Casper gik forbi mig , så gr. 3 havde også problemer men da det så løsnede lidt op syntes jeg vi lå godt med den man er på niveu med . men enig lidt kaos i starten , men i de andre løb har der da været mange der ar stået for langt oppe i feltet og dem har vi haft problemer med længere inde i løbet netop fordi folk ikke stiller sig efter deres aktuelle form :? , så på den nye måde syntes jeg det var en forbedring , Måske skulle man som du er inde på starte med eks 2 min pr gr. :D svær at styre måske , nem måde at få en bedre tid ved at stille sig op i eks gr2 når man skulle starte i gr. 3 :shock: det vil give 2 min. :?
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
Post Reply