MTB: Slushcup afd. 2 - 27/11

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Re: MTB: Slushcup afd. 2 - 27/11

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Held og lykke til jer alle sammen imorgen !
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

J.J wrote:Hvis man har de rigtige fælge til UST dæk, skal man så ikke bruge
flydende latex, som skulle forhindre punkteringer?? :roll:

Det kan også være det er mig, der tager fejl.

Er I ellers alle klar til i morgen :?: :?:

Der skal fuld skrue på......... :twisted:
Da jeg første gang monterede UST dæk var både for/baghjul ikke tætte nok, og tabte hhv. luft i løbet af natten og nogle timer :-(

Så jeg bruger også en smule latex - bar een smule, for at det skal forblive tæt, og efter lidt latex, er de 100% tætte. Dækkende er generelt lidt tykkere, og med en sjat latex er fordelen at små utætheder, skulle blivet lappet "on the go".

Se ellers Mavic's hjemmeside om de andre fordele ved UST.

Ulempen (som Mavic IKKE nævner noget om) er
1) vægten
2) prisen
3) de er sværere at få af/på, hvilket er et problem under løb, hvor punkteringer gerne skulle fikses meget rapt. Under løb er tricket så at man fjerne ventilen, og smider en alm slange i. Men det er da muligt at lappe et UST dæk, med såkaldte dæk lapper, og det skulle virke ok, jeg har dog ikke prøvet endnu. Under et løb, har man bare ikke tid til at stå og fedte med lapper, især ikke hvis man har latex i dækket, så er det jo en anelse fedtet (men heldigvis ikke klistret).

Ses i morgen. Jeg burde være i en anelse bedre form, da jeg er startet op på lidt mere spinning, end de sidste par. mdr :twisted:
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Tak for i dag som vanlig hygge at mødes hustler, og godt indslag fra michael :D . Jeg syntes det var en god rute underlaget passede mig godt . Det virkede godt med startbåse , en del trafik starten som vanlig ,men resten af ruten lå man med dem der havde samme form eller mangel på samme så stor ros til det "nye system". :D
Per
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Per skrev:
Tak for i dag som vanlig hygge at mødes hustler, og godt indslag fra michael :D
Jeg tilslutter mig helt ovenstående. Det var også sjovt at se at vi vel snart er det største hold som troligt stiller op.

Jeg glæder mig til de nye cykeltrøjer :D Sikke et skønt syn det må blive :D
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Dejlig og smuk dag i skoven, tak til alle, det var meget hyggeligt lige at snakke i 15min efter løbet - tak til Grønnie for bajere - god hustlerstil!

Fandme nogle flotte resultater i dag, det må jeg sige! www.events4u.dk - stærkt kørt! :P

Hvor er Johnni J.J. på listen, han er jo forsvundet :?: Kørte han uden chip eller..... :?:
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

J-LO wrote:Dejlig og smuk dag i skoven, tak til alle, det var meget hyggeligt lige at snakke i 15min efter løbet - tak til Grønnie for bajere - god hustlerstil!

Fandme nogle flotte resultater i dag, det må jeg sige! www.events4u.dk - stærkt kørt! :P

Hvor er Johnni J.J. på listen, han er jo forsvundet :?: Kørte han uden chip eller..... :?:
Han havde glem den og fik vist en anden..
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

OK, godt han fik en:)

Hvis jeg ikke ser helt fejl, bliver Hustlerne 4 bedste hold i dag? Kun overgået af HMTBK og Nordic Sportscenter og DMK :)
User avatar
Johnni JJ
Nu med chainsuck
Posts: 330
Joined: 22 Aug 2005, 10:01

Post by Johnni JJ »

Tak for en god dag til løbet!
Det var jo godt vejr og jeg syntes at starten til løbet gik godt.
Det gik bedre end jeg egentlig havde forventet. :roll:

Det ser ud som om vi alle har kørt godt i dag, og ham Anders er jo helt
vild, skide godt kørt. Men husk, at kigge dig tilbage.....en dag kommer
Scotten på fuld blæs :wink:

Ja, Jacob, jeg havde jo glemt min chip idag, jeg mener jeg kørte med
nr. 595. :roll:

Sig mig engang, er Andreas slet ikke med i dag :idea: hi hi hi
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Tak for øl Mic - det var et super initiativ.... og tak for en hyggelig formiddag til jer alle sammen....

Det siger du JJ - men jeg kan bare sige til dig at så længe du bliver ved at provokere mig på den måde - træner jeg mere og mere vildt - så ved du det..... :lol:

Desværre får jeg ikke tid til at træne meget i den kommende periode så med lidt held er det toppen for mine præstationer i har set i denne vinter... :evil:
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Tillykke Andreas med polaret ... :D så det var ikke helt forgæves i dag nu da du ikke var tilfreds med dit løb. Image :shock:
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

takker for idag, super lækkert vejr, godt der ikke var mere mudder..

Fint med det nye båse system.

Jeg tager en ramme Ceres Royal med næste gang :-)

Synes ellers jeg havde ok fart på, men så kom Anders forbi med tilråbet "det er ikke godt nok". Flot kørt Anders.

Også strækt kørt af pigerne Mette og Christine, det lykkedes lige at holde Christine bag mig, men Mette røg desværre lidt foran.
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Tak for en super tur. Det var i øvrigt rigtig hyggelig at hilse på alle hustlerne på en gang over en kop øl – Godt ini’tiv Mic!

Hold op hvor er vi mange! Når…engang...vi får team trøjer, så kommer de jo til totalt at dominere billedet i feltet :P (noget nyt på den front?)

Min tur i dag gik helt godt – ikke mindst taget i betragtning, at der var julefrokost både fredag og lørdag. Det var fedt at få prøvet min nye SID gaffel – det har der ikke været tid til siden den kom på her i ugen. Dejligt at kunne lege med lockout og justering undervejs – men den skal altså laves remote!

Det meste af første runde gik strygende, og jeg fik mig givet godt. Men ude på den lange markvej efter gården gik det galt første gang. Vi lå en 4 stykker, og jeg kravlede fremad i feltet, da en rytter pludselig beslutter at skifte side og ikke ser mig. Han kører lige ind i siden på, så vores styr flettes sammen – en temmelig u-fed fornemmelse med et styr, der ikke er kontrol over! Umiddelbart ligner det et forestående styrt, men vi kommer fri, men jeg må tage turen tværs over grøften ved siden af. Jeg hører ganske vist nogle undskyldninger fra fyren, der blev på vejen, suk. Inden jeg er tilbage, og skal til at finde rytmen, så er der selvfølgelig 10-15 stykker, som jeg netop har sat, der når at passere.

Ude på næste runde kravler jeg i fin stil op af bakken med de mange glatte rødder. Den kvikke fotograf (Jannik) på toppen ser straks, at der er en stjerne på vej op og råber, at jeg skal se op mens han får sine shots. Det koster lige koncentrationen og baghjulet smutter. Op igen, men nu går forhjulet direkte i et hul så cyklen står stille og næsten lodret. Flere eder, som ikke er egnede for de yngste i feltet!

Nuvel, hen mod slutningen at 2. runde beslutter JJ, der her indtil nu har ligget på hjul af mig at han har sparet lidt kræfter sammen, og kæmper sig op på siden af mig og dunker mig på ryggen, så der går kludder i gearskifter og kæden ryger af. Smart træk JJ!!!

På 3. runde er jeg endelig kørt varm og alle mine modstandere med de smarte tricks har fundet andre at lege med. Den går problemfrit og hurtigere er 2 runde.

…. Retfærdigvis skal jeg måske lige sige, at der gik 15-20 sekunder fra JJ passerede til kæden endelig besluttede sig til at hoppe af :wink: Godt kørt JJ.
Image
User avatar
Rasmus Bentzen
Nu med chainsuck
Posts: 341
Joined: 17 Jan 2005, 14:15
Location: Allerød

Post by Rasmus Bentzen »

Når man nu ikke har haft mulighed for at selv at deltage, synes jeg jeg mangler et godt ref. fra slush 2.

Lidt om de forskellige placeringer, og der må være en masse røverhistorie som I har talt om ved Mazdaen med en pils i hånden :lol:
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Jeg har ikke så travlt idag.. så gerne et lille referat herfra udover Stephans, til det netop hjemvendte feriebarn..

Vejret var efter min mening super fedt. Koldt, men ikke frost og solen skinnede dejligt på os..

Varmede lidt om Grønnie og Capper - hørte lidt røverhistorier om Mesterens old school udstyr... manden mener så ikke en forgaffel er nødvendig så han nøjes med en af carbon...!!! damn - respekt til dig grønnie herfra.. Vi havde lidt bekyrming for hvordan feltet ville klare en lang tur på grus vej med et par 90 graders sving, som der fyldt med løse blade der yderligere var garneret med frost - så glatte ja..

Starten gik ret sent -mest fordi grønnie har glemt sin chip :lol: - vi stod i vores bokse og fra midten af boks 2 gik det fint - hullet til boks 1 blev hurtigt lukket med på en flydende måde.. masser af trafik - men ingen kaos -der var dog en enkelt rytter som måtte en tur i gruset lige at feltet gik på singletrack - men det så ud som om at alle var meget opmærksomme - folk kom fint uden om... Men han lignede ikke en der nød at ligge der..

På singletracken herskede et mildt kaos på de første to strækninger - mange landevejsfolk som der var ved at ryge på røven pga den mindste rod gjorde det svært at komme hurtigt frem.. Men det løste sig stille og roligt...

Jeg fandt ind forskelle felter som blev splittet hvergang det blev en smule teknisk - til sidst lå jeg med en to ukendte samt en Thomas fra johnny Cash - som slog mig på sidste bakke i Rude - så der var lagt op til en tæt kamp mellem ham og mig -

På anden omgang kom jeg i gruppe med bla Kristine nørgaard - jeg prøvede at stikke men det lykkedes ikke - hun hentede mig sgu!! sammen med resten på en 5 stykker.. Ca midt 2. omgang på en let lang stigning på grus - ser jeg pludselig det jeg ikke havde regnet med - Hartvigsen.. tænkte har han problemer?? men som jeg nærmere mig så det ikke sådan ud.. så på vej op trådte jeg ekstra til og kom med god fart kørende forbi Hartvigsen velvidende at han nok ville lukke helt op når jeg kom flyvende - så for at give ham lidt ekstra benzin - råbte jeg til ham - det er ikke godt nok!!! he he - et meget disorienteret udtryk mødte mig på vej fordi..

Ud på 3. omgang på 39min og spændt om det ville blive tre eller fire omgange idag en svær udfordring - for turde den første halvdel ikke at lukke helt op hvis jeg skulle ud på ekstra 7km. Men efter lidt tekniske vanskeligheder pga træthed kunne jeg se den 4 nok var urealistisk - yderligere prøvede Kristine Nørgaard så at stoppe min kørsel da hun midt på et grusstykke med mig 2 meter bagved vælger at bremse hårdt!! vi kører 40kmh... og jeg må bremse for sindsygt for at undgå kollision
- kommer kørende på forhjulet og bremserne i bund lige op i hendes kæmpe røv. som får mig tilbage på begge hjul.. Godt den var så stor.. :shock:

Tabte et par placeringer pga af det - og Johnny cash gutten røg fordi - men næsten samme sted som med Hartvigsen på 3. omgang lukkede op igen og røg fordi ham og han kunne ikke holde hjul... så var den kamp afgjort..

Så var det mod mål - godt smadret og vidende at Hartvigsen sikkert jagtede mig for vildt måtte jeg finde nogle kræfter udover det lang flade mark stykke og til resten af den turen - kræfterne kom igen fra Hørsholm - for dem var jeg sgu nu lidt sure på - så da jeg så en trøje derfra måtte den hentes og det blev den - med lungerne på den anden side kom vi igennem det sidste stykke teknik og ud på grus - satte jeg den store klinge på og i bund med gearerne og trådte bare igennem - det betød også betød at hartvigsen som jeg senere fandt ud af var tæt på måtte se sig kørt agterud... MÅL!!! og ca 30 sekunder efter kom regningen - kroppen var helt flad og maven ville af med indholdet... og ja det har Jannik foreviget.... Men det blev ikke til den helt store tur he he...

Placeringer overall:

Ole var hurtigst nummer 19 - flot
Carsten vores nye helt nummer 27
Undertegnede nummer 43
Christian!! har jeg set ham?? nummer 62
Stephan 71
JJ ??
Andreas 118
Per 119
Torsten Bak 141
Jlo 169
Capper 178
Niels 198
Grand old Man - father of Mr J lo 243

303 registeret til start..

ses den 18 og måske før.... he he
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

JJ blev nr 70 - 2 sekunder foran mig. Jeg vidste ikke at jeg var kommet så tæt på ham igen - om det havde gjort en forskel tør jeg ikke sige...men næste gang.... :twisted:

Hartvigsen som er faldet ud af Anders opgørelse, blev nr 46 blot 32 sek efter Anders.

Alt i alt altså 7 ryttere i top80 8)
Image
Post Reply