MTB: Slushcup afd. 2 - 27/11

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Mic
Punkteret
Posts: 107
Joined: 30 Mar 2005, 15:27
Location: Farum
Contact:

Post by Mic »

Kære alle Hustlere til 2 afd af Slush,

Hva siger I til at vi alle mødes kort efter afslutningen. Bare sådan for at trykke hånd osv... Og for at hilse på alle de nye(sige velkommen til Carsten).

Evt kunne vi mødes ved min lille røde Mazda 121(den er jo let genkendelig) :? ... Måske jeg kan lokke med en lille håndbajer

Bare et forslag :D
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Fandme god hustlerstil! Ses ved den frække Mazda lige efter arrangementet er overstået :P
User avatar
Casper Fabricius
Mudderkonge
Posts: 1845
Joined: 02 Dec 2003, 14:23
Location: Islands Brygge

Post by Casper Fabricius »

God ide, men husk på at vi Hustlere ikke er kendt for at drikke :D
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Cube - uhmm lækker cykel...

En kommentar angående dæk.. Racing Ralph er så bestemt et tørvejrs/sommerdæk - for de fleste..

Det afhænger efter min mening af din vægt. Personlig har jeg 93.5kg der slæbes med rundt - og det gør at jeg ikke kan gøre RR i dette føre - for mig er det som at køre på en speedway cykel med for lav gearing. jeg glider og laver hjulspind konstant... Kan jo være manglende teknik :cry:

Men - tab ikke modet, for af de lette ryttere fortrækker stadig RR - eksempelvis kører Ole stadig på RR og har ingen planer om at skifte.. I sidste løb, ved jeg at Michael Grønbech og Morten Hartvigsen kørte på dem... jeg vil tro at er du under 75kg - er problemet ikke så udtalt og så er det ogsåp et spørgsmål om tillid til at de holder dig på sporet... meget mudder bliver jo i øvrigt kørt af under løbet så det vil nok være værst i starten....
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Grønnie - du har så mange gode forslag at det er helt vildt.. :lol:
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1319
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Post by Carsten Graff »

Tak for rådet m.h.t. dæk.
Jeg holder mig til dem jeg har, for jeg kan ikke trykke mig gennem overfladen af mudder med mine ca. 65 kg, men flyder oven på.
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

bare husk ultra lavt dæktryk ca 2 bar - så du forbedrer traction..
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Mic skrev
Hva siger I til at vi alle mødes kort efter afslutningen. Bare sådan for at trykke hånd osv... Og for at hilse på alle de nye(sige velkommen til Carsten).

Evt kunne vi mødes ved min lille røde Mazda 121(den er jo let genkendelig) ... Måske jeg kan lokke med en lille håndbajer

Bare et forslag
Tak Mic et meget smukt initiativ. På gensyn ved den røde Mazda :D :D
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Anders K wrote:Cube - uhmm lækker cykel...

En kommentar angående dæk.. Racing Ralph er så bestemt et tørvejrs/sommerdæk - for de fleste..

............ har ingen planer om at skifte.. I sidste løb, ved jeg at Michael Grønbech og Morten Hartvigsen kørte på dem... jeg vil tro at er du under 75kg - er problemet ikke så udtalt og så er det ogsåp et spørgsmål om tillid til at de holder dig på sporet... meget mudder bliver jo i øvrigt kørt af under løbet så det vil nok være værst i starten....
Jeg har altså skiftet til Jimmy UST 2,1", lidt bedre greb end RR især op ad bakkerne.

Mic: Fin ide med lige at mødes efter løb og sige hej.
User avatar
Johnni JJ
Nu med chainsuck
Posts: 330
Joined: 22 Aug 2005, 10:01

Post by Johnni JJ »

Morten Hartvigsen wrote:
Anders K wrote:Cube - uhmm lækker cykel...

En kommentar angående dæk.. Racing Ralph er så bestemt et tørvejrs/sommerdæk - for de fleste..

............ har ingen planer om at skifte.. I sidste løb, ved jeg at Michael Grønbech og Morten Hartvigsen kørte på dem... jeg vil tro at er du under 75kg - er problemet ikke så udtalt og så er det ogsåp et spørgsmål om tillid til at de holder dig på sporet... meget mudder bliver jo i øvrigt kørt af under løbet så det vil nok være værst i starten....
Jeg har altså skiftet til Jimmy UST 2,1", lidt bedre greb end RR især op ad bakkerne.

Mic: Fin ide med lige at mødes efter løb og sige hej.
Velkommen til de nye, jeg glæder mig til at hilsen på jer i morgen!

Er der nogen der ved hvad fordelen er ved UST dæk??
Som jeg kan se, så skulle dækkene veje mere end almindelig
dæk, så hvad er fordelen??
Skal der bruges flydende latex i??
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

J.J wrote:
Morten Hartvigsen wrote:
Anders K wrote:Cube - uhmm lækker cykel...

En kommentar angående dæk.. Racing Ralph er så bestemt et tørvejrs/sommerdæk - for de fleste..

............ har ingen planer om at skifte.. I sidste løb, ved jeg at Michael Grønbech og Morten Hartvigsen kørte på dem... jeg vil tro at er du under 75kg - er problemet ikke så udtalt og så er det ogsåp et spørgsmål om tillid til at de holder dig på sporet... meget mudder bliver jo i øvrigt kørt af under løbet så det vil nok være værst i starten....
Jeg har altså skiftet til Jimmy UST 2,1", lidt bedre greb end RR især op ad bakkerne.

Mic: Fin ide med lige at mødes efter løb og sige hej.
Velkommen til de nye, jeg glæder mig til at hilsen på jer i morgen!

Er der nogen der ved hvad fordelen er ved UST dæk??
Som jeg kan se, så skulle dækkene veje mere end almindelig
dæk, så hvad er fordelen??
Skal der bruges flydende latex i??
Du kan køre med langt mindre luft i dine dæk med UST, og derfor har du også bedre greb i underlaget. samtidigt er rullemodstanden mindre, da der ikke er friktion mellem dæk og slange. Pga. de lidt tykkere dæk, punktere du heller ikke helt så ofte.

UST systemet er ikke beregnet til latex, men jeg køre dog selv med det alligevel, da systemet ofte ikke er 100% tæt i sig selv. Latex er beregnet til systemer (fx. Stans Tubeless) som er et kit, som laver alm. fælge om til at kunne køre slangeløst.
User avatar
Johnni JJ
Nu med chainsuck
Posts: 330
Joined: 22 Aug 2005, 10:01

Post by Johnni JJ »

Hvis man har de rigtige fælge til UST dæk, skal man så ikke bruge
flydende latex, som skulle forhindre punkteringer?? :roll:

Det kan også være det er mig, der tager fejl.

Er I ellers alle klar til i morgen :?: :?:

Der skal fuld skrue på......... :twisted:
User avatar
Andreas
Punkteret
Posts: 148
Joined: 01 Sep 2005, 21:13
Location: Sankt Hans Torv

Post by Andreas »

Mic wrote:Kære alle Hustlere til 2 afd af Slush,

Hva siger I til at vi alle mødes kort efter afslutningen. Bare sådan for at trykke hånd osv... Og for at hilse på alle de nye(sige velkommen til Carsten).

Evt kunne vi mødes ved min lille røde Mazda 121(den er jo let genkendelig) :? ... Måske jeg kan lokke med en lille håndbajer

Bare et forslag :D
Hvor meget øl er der plads til i en sådan en "goggo-mobil"? :D
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

J.J wrote:Hvis man har de rigtige fælge til UST dæk, skal man så ikke bruge
flydende latex, som skulle forhindre punkteringer?? :roll:

Det kan også være det er mig, der tager fejl.

Er I ellers alle klar til i morgen :?: :?:

Der skal fuld skrue på......... :twisted:
Nej, køre du UST dæk / fælg, er det ikke nødvendigt med latex. Jeg kender dog mange som gør det, også jeg selv - men det er ikke meningen fra "fabrikken".
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Re: MTB: Slushcup afd. 2 - 27/11

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Carsten Graff wrote:Jer har netop oprettet mig som www.teamhustler.dk medlem.
Jeg kørte med i 1. runde af SlushCup - mit 3. MTB løb ialt - kan jeg stille op for www.teamhustler.dk i 2. runde, og hvordan gør jeg dette. Vil i have mig med på holdet ?

Carsten Graff
Hej carsten, det ser ud til at du er nødt til at maile Bo:
Hvis dine data (Klub, navn etc) ikke passer på resultatlisten skal du maile ændringer til mail@slushcup.dk. Husk at angive Slush Cup løbsnummer.
Du står endnu ikke som "Hustler" på listen over ryttere til anden afdeling på: www.slushcup.dk :? Håber det lykkedes :)
Post Reply