Ramme størrelse

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
John Bo Christensen
Fås den i carbon?
Posts: 1184
Joined: 21 Oct 2007, 12:57
Location: Søborg

Ramme størrelse

Post by John Bo Christensen »

Har en lækker brugt Fuji ramme på hånden (racer) i str. 56. Min nuværende er str. 54, frempind 110, sadlen sidder relativt tilbage på pinden. Min højde er 178. Vil en str. 56 være for stor?

Syntes min ramme paser mig fint i størrelse, men frempinden er vel lidt lang. Når jeg kigger rundt på nettet ser det ud til at både 54 og 56 burde passe.

Mvh John
We apologize for the inconvenience.
User avatar
Schønberg
Mangler fart
Posts: 2072
Joined: 29 Mar 2005, 12:08
Location: Hellerup

Post by Schønberg »

Prøv det her link: http://www.bikebuster.dk/stelguide.html

Ellers har de fleste prof cykelhandlere bodyscanner. F.eks. Ride4Fun.

Umiddelbart tror jeg en 56 vil passe dig perfekt.
User avatar
John Bo Christensen
Fås den i carbon?
Posts: 1184
Joined: 21 Oct 2007, 12:57
Location: Søborg

Post by John Bo Christensen »

Stel guiden hos Bikebuster beregner stel højden. Troede at stel størrelsen var den vandrete projektion af overrørets længde?
We apologize for the inconvenience.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

John Bo Christensen wrote:Stel guiden hos Bikebuster beregner stel højden. Troede at stel størrelsen var den vandrete projektion af overrørets længde?
Nej det er sadelrøret (eller det "virtuelle sadelrør" svarende til en standard ikke slope ramme) man normalt bruger....Men overrøret er faktisk af mindst lige så stor betydning....nogen mener mere !

Uden lige at kunne huske dine proportioner eller kende stellet, vil jeg dog tro at en 56'er bliver en anelse for stort...det skal om muligt prøves .

Og der kan være målt på forskellige måder...center-center/ center-top.....

En frempind på 11 cm er ikke lang .....
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Jeg har en Boreas ramme liggende i 56, den må du gerne låne og se om du kan finde dig til rette på en 56'er. (selvom dimensionerne ikke er præcis de samme som på Fuji'en).
Image
User avatar
John Bo Christensen
Fås den i carbon?
Posts: 1184
Joined: 21 Oct 2007, 12:57
Location: Søborg

Post by John Bo Christensen »

Peter 'TB' wrote:Jeg har en Boreas ramme liggende i 56, den må du gerne låne og se om du kan finde dig til rette på en 56'er. (selvom dimensionerne ikke er præcis de samme som på Fuji'en).
Tak for tilbudet og tak for indput til de øvrige. Forsøger at få fat i en 54er i stedet, selv om jeg tror at jeg kan passe en 56er med en passende frempind.

Mvh John
We apologize for the inconvenience.
User avatar
John Hein
Alene i udbrud
Posts: 748
Joined: 21 Aug 2008, 10:45
Location: Gentofte

Post by John Hein »

Hej John

Jeg har en Focus Cayo racer stk. M = str. 54, med 10 cm fremping og sadelposition lidt tilbage over midt, på sadelpind med seatback.

Jeg sidder knaldgodt på cyklen, uden at få ondt i ryggen, bliver dog oftest stærkt forpustet. :roll:

Højdeforskel fod til top ca. 179 cm, før hårtab 180 cm.
Titanium på de indre linier
Post Reply