MTB . Landevejs tur Onsdag 18,30 Amager rundt.

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Go' tur. Selv kan jeg desværre ikke få det til at hænge sammen tidsmæssigt idag.
Image
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Hej Stephan , det var en skam :? , det kan være vi ses næste Onsdag. :D Jeg regner med at vi køre igen næste Onsdag . :roll:
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Stadig ledige pladser kom frisk kom frisk
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Tak for i dag . rigtig god tur , der var lidt mande fald og Ask dukkede aldrig op og Niels har lidt influenza i kroppen og kørte hjem næsten halvvejs ude på ruten :? og Jan havde givet blod i dag og var ikke på toppen , men Niklas Jakob og Jeg havde en god tur rundt på Amager 45 km i godt tempo :lol: . Vi vil gentage denne gode oplevelse næste onsdag . :D

Nå ja og Jakob kørte et bradt itu , men det må han hellere selv forrtælle. :)
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Med det udgangstempo som blev lagt for 'aftenen' er jeg ikke sikker på at jeg havde klaret det selv uden begyndende hovedpine :!:

Men det må jo komme an på en prøve :D
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Ja.........det var sku en super tur med en super hastighed. Dejligt at man bare kan give den godt med gas.
Kedeligt at vi mistede 2 mand undervejs, men de havde jo begge gode grunde som Per også skrev.
Havde nu ellers set frem til at se om, man kunne hænge på Jan "Landevejskongen" Lohmann ude på de åbne sletter på amager, når han åbner op for maskinen.
Men det må blive næste onsdag. :D


Jeg er helt sikkert klar igen i næste uge.

Skal lige huske at købe en ny forlygte. De der dioder dimser fungere sku ikke rigtig.
Skulle nødig lave samme trick som J-LO selv om det var tæt på.
Ved ikke helt hvordan, men pludselig kørte jeg på forhjulet med bremserne i bund............he he he ............det var sku ALT for vildt J-LO!
Stort at du holder Hustler stilen og bare fortsætter. 8)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Ja, tak for en dejlig, og rigtig hurtig tur :) Jeg vil prøve at køre med igen i næste uge, måske på raceren.... :wink:

Dagens tur er ved at være slut, vi køre med lufthavnen i ryggen og med den nye strandpark på højre hånd, fuld hammer tilbage mod byen. Jeg har lige lagt mig i front, for at give det sidste på dagen, vi køre rigtigt hurtigt, vel omkring 40?

Lidt længere fremme på cykelstien i højre side, ser jeg en af de orange kegler, den runde type med den sorte sekskantede fod, som ofte bruges ved vejarbejde, jeg vinker bagud med hånden, for at gøre Niklas os Per opmærksom på faren, samtidigt ser jeg at der står endnu en kegle i vejkanten, så jeg vinker igen til de 2 hustlere som ligger på hjul. Der er ikke meget lys på cykelstien, men vi hamre videre!

Da jeg er ca. 10 meter fra de 2 kegler, opdager jeg at der er et bræt mellem keglerne, den type som er stukket ind i mellem hullerne i toppen af keglerne.... UFEDT - et brat på tværs af cykelstien....! Jeg har ikke en jordisk chance for at bremse eller undvige, så jeg pløjer ind i brættet med 35-40km i timen! Brættet flækker med det sammen, men knækker ikke helt over, hvorefter jeg slæber hele opsætningen en 10 meter ned af cykelstien, det eneste jeg når at tænke er; "Bliv nu for helvede på cyklen"! Det lykkedes da også at holde balancen, men mine fingre er sku noget ømme pt, da det var mine bremsegreb som tog slaget.

Mit ene bremsegreb blev drejet rundt, og olien løb ud af slangen, samtidigt har brættet, som var knækket rund om rammen, slebet en del maling af forsiden af kronrøret, lidt surt, men en MTB er vel til for at få tæsk?

Synd vi ikke fik det på video, må ha' set super fedt ud?! Havde været rart med reflekterende maling på brættet, eller en blinkende lampe? Rimeligt heldigt, at der ikke var en hul på 4 meter bag afskærmningen...

Nok heldigt at det var mig (på den højeste cykel) som lå i front, jeg tror Niklas ville ha' taget brættet med tænderne, havde han ligget forrest :shock: da han lå i "Tri" position med overkroppen.

Image

Nå, videre....
User avatar
Henrik Nielsen
1 omgang efter
Posts: 683
Joined: 21 May 2004, 11:27
Location: Værløse

Post by Henrik Nielsen »

Det lyder ikke godt, noget bedre lys næste gang ??? :wink:
Nu skete der vel ikke noget med dig, men værre endnu skete der noget med "det hvide lam" eller var det "den sorte ælling" som du kørte på :shock:.
Spøg til side der skete vel ikke noget der ikke kan rep. :?
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Niklas skrev
Havde nu ellers set frem til at se om, man kunne hænge på Jan "Landevejskongen" Lohmann ude på de åbne sletter på amager, når han åbner op for maskinen.
Med den fart som Per lagde for dagen så tror jeg, at du kommer til at vente længe på det omtalte syn, jeg skal vist være glad for at jeg kan hænge med :D

Men en anden ting er, kørte Per ikke med smallere hjul end de fleste af os andre :?:

Kan man købe smallere hjul til sin MTB således at man kan skifte hjul når man skal tonser på ren asfalt :idea:
For jeg vil ikke, som Jakob vist skrev, køre på racer i det mørke, det er hjulene for sårbare til :!:
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Nu ved jeg ikke hva du køre med Jan, men du kan da bare sætte slicks på.
Køre selv med 26 x 2.10 og de triller rigtig godt. Du kan sagtens sætte nogle tyndere dæk på.
Conti......Twister Supersonic 26 x 1.95, SUPER SUPER hurtigt dæk. Har et sæt liggende, de er godt nok slidte men ok til trænning, og du er velkommen til at låne dem.

Men tror du kan få ned til 26 x 1.75 så vidt jeg ved.
Ved ikke hvem der laver dem.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Henrik Nielsen wrote:Det lyder ikke godt, noget bedre lys næste gang ??? :wink:
Nu skete der vel ikke noget med dig, men værre endnu skete der noget med "det hvide lam" eller var det "den sorte ælling" som du kørte på :shock:.
Spøg til side der skete vel ikke noget der ikke kan rep. :?
Jeg var på "Darth Vader" :) Den skal lige en tur til service, og ha' fikset bagbremsen...

Hvad med dig Henrik, ny cykel?
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Tak for tilbudet Niklas

Jeg kører/kørte med WTB PrimalRaptor 1,95K :?:

Jeg vil stærkt overveje dit venlige tilbud, men da jeg er på et heldagsseminar næste onsdag så har det ikke så meget hastværk :!:

Jeg vender selv tilbage.

PS: Som Henrik var inde på, så er det nok ikke en dårlig ide at køre med bedre lys samt ikke mindst at checke om ulykkesforsikringen er i orden :D
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Skal også ud og købe nye lygter. De der dioder som jeg havde på, kunne jeg ikke bruge til skid!
Kunne ikke engang se de der porte fra fem meters afstand :D
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Jan Lohmann wrote:
Niklas skrev
Havde nu ellers set frem til at se om, man kunne hænge på Jan "Landevejskongen" Lohmann ude på de åbne sletter på amager, når han åbner op for maskinen.
Med den fart som Per lagde for dagen så tror jeg, at du kommer til at vente længe på det omtalte syn, jeg skal vist være glad for at jeg kan hænge med :D

Men en anden ting er, kørte Per ikke med smallere hjul end de fleste af os andre :?:

Kan man købe smallere hjul til sin MTB således at man kan skifte hjul når man skal tonser på ren asfalt :idea:
For jeg vil ikke, som Jakob vist skrev, køre på racer i det mørke, det er hjulene for sårbare til :!:
Hej Jan

jow jeg køre på slicks 1,9 tror jeg det hedder de ruller ret godt :D det er den cykel jeg bruger til daglig frem og tilbage på jobderfor jeg har skærme på og reflexer og jeg bliver stresset af når dækkene larmer.
Da Jakob ramte havde jeg lige siddet og set på min cykel computer da jeg syntes det gik pænt hurtigt :) og vi kørte 42.4km og der var gade lys , men det brædt var svært at se , godt der ikke skete mere end der gjorde :shock:
Last edited by Per Olsson on 21 Oct 2005, 20:52, edited 1 time in total.
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

How How hvis man kommer på raceren , bliver man disket for uren trav :( . MTB TUR. :D
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
Post Reply