Skal hjelmen skiftes efter styrt?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Post by Kenny »

@Tobias Så kan man ligge i skovbunden uden nogen gider hjælpe fordi man stinker :)

@Philip En bedre ventileret hjelm vil jeg sætte pris på. Bedre mulighed for afmontering af stropper ville også være lækkert. Jeg har kigget på det nogle gange på min nuværende, men det ser besværligt ud.
Men at betale over 1000,- for en hjelm jeg risikere skal skiftes igen i næste uge er lidt fjollet i min verden :)

@J-Lo Jeg mener det er omkring 54-56 jeg har i hvertfald et lille hoved så din hjelm er desværre for stor.

@Morten Jeg er næppe kompetent til at vurdere om den er færdig eller ej. Den siger intet ved let vrid men jeg har ikke haft tid til at kigge nærmere på den.
Jeg har faktisk stor det ikke ondt i nakken og ryggen i dag. Og jeg husker ikke helt hvor hårdt det var. Men som sagt ud over styret og direkte på hoved. Jeg kunne mærke det mere i nakken end i hoved. Så hjælmen har taget fint fra.

@J-Lo jeg troede faktisk også at jo dyre jo mere skrøblig pga tyndere materialer. Jeg er selvfølgelig faldet over s-works mt. meeeeeeeeen prisen :)

@John Jeg har ingen ide om hvor kvitteringen er. Jeg er ved at renovere hus. Men jeg sender da en mail til spcialized så har jeg en rabat kupon hvis jeg får en hjerneblødning og køber en dyr model.

Jagten er så småt gået ind. Men holbæk cykelcenter havde desværre kun bell. Det virker som noget underligt noget :)
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Kenny jeg har en fin grøn en liggende ;) Du ringer bare.
Image
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Post by Kenny »

Peter er det ikke størrelse alt for stor ?
Hvad er prisen. Den er jo halvdefekt :)

Til info så skrev jeg en mail til Specialized omkring deres 20% off crach replacement voucher. Som der står en del om på deres site.
Der er kommet svar på dansk :)
Vi har 2 års crash replacement på vores hjelme.

Alt du skal gøre er at finde original kvitteringen på din hjelm og gå ned til din nærmeste Specialized forhandler.



Så får du 50% af købsprisen på din nuværende hjelm i rabat på en ny.
Det er jo super service hvis jeg havde en dyr hjelm og kunne finde min kvittering i mit byggerod.
Jeg fristes jo til at ofre en smule mere på den nye hjelm. Vel vidende at jeg kan få 50% igen når jeg styrter næste gang. Men på den anden side, uden 20% rabat så kan jeg lige så godt se på konkurrenternes udbud. Hvis jeg da kun tænker kortsigtet.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Kenny wrote:Peter er det ikke størrelse alt for stor ?
Hvad er prisen. Den er jo halvdefekt :)
Den halvdefekte bruger jeg selv, det er den spritnye. Det er en Medium, mener mit hattemål er 58.
Image
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Post by Kenny »

Er der forskel på mtb og race hjelme eller tager man bare den der passer på hoved og er flot :) Jeg tænker at mtb måske skal være ventileret på en anden måde end race pga. laveret fart.
Og hvem har en fornuftig crashreplacement politik?

Jeg har været i 3 butikker i dag. Men fandt ikke umiddelbart noget brugbart. Måske fordi ekspedienterne var virkelig ringe.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Kenny wrote:Er der forskel på mtb og race hjelme eller tager man bare den der passer på hoved og er flot :) Jeg tænker at mtb måske skal være ventileret på en anden måde end race pga. laveret fart.
Og hvem har en fornuftig crashreplacement politik?

Jeg har været i 3 butikker i dag. Men fandt ikke umiddelbart noget brugbart. Måske fordi ekspedienterne var virkelig ringe.
Svaret er ja ;-)

På racer kører man uden skygge og på MTB med skygge for at ta' den korte version. Kører man med skygge på raceren så er der ingen som hilser!

Køb en så let hjelm som muligt.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg
Posts: 996
Joined: 19 Jun 2006, 08:26
Location: Roskilde

Post by Palle 'PS' Madsen »

Hjelmskyggen bruges kun af downhill bonghoveder :lol:
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
User avatar
Straarup
Mangler prokontrakt
Posts: 1523
Joined: 22 Nov 2006, 14:55
Location: Rødovre
Contact:

Post by Straarup »

Cykelhjelmen stinker når den er ubrugelig
05. aug. 2010 12.35 Udland
En tur på gulvet fra et bord er nok til at en cykelhjelm kan miste sin evne til at beskytte hovedet den sættes på.

Problemet er bare, at det kan være umuligt at se på hjelmen, at den er beskadiget. Nu står hjelmens ejer så i et dilemma, er det virkeligt nødvendigt at skifte en tilsyneladende intakt hjelm ud, bare fordi den røg på gulvet?

Tyske forskere har svaret på dilemmaet, som betyder, at ingen frem over kan være i tvivl.

Hjelmen fortæller selv at den er defekt med en ram stank af sure sokker. Det skriver videnskab.dk.

Stinkende kapsler
De tyske forskere har simpelthen produceret en hjelm, hvor kapsler med stinkende materiale er placeret således, at de går i stykker, hvis hjelmen udsættes for et tryk kraftigt nok til at ødelægge den.

I samme øjeblik hjelmen tages på vil stanken, som altså er stank af sure sokker, advarer hjernen i hjelmen om at der er noget galt.

Hjelmen er foreløbigt kun udviklet som prototype, men forskerne forsøger at finde en producent.

Hvorfor ikke rosenduft?
Dansk Cyklist Forbund stiller et nærliggende spørgsmål: Hvorfor skal hjelmen stinke, kunne den ikke lige så godt lugte af rosenvand.

Og så tror projektleder Allan Carstensen ikke, at der kommer salg i hjelmen, ved mindre den kan sælges for samme pris som alle øvrige på markedet.
Frog jumps er vejen frem ....
User avatar
Daniel Smith
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 464
Joined: 22 Jun 2009, 22:20
Location: Gentofte

Post by Daniel Smith »

Jan Lohmann wrote:På racer kører man uden skygge og på MTB med skygge for at ta' den korte version. Kører man med skygge på raceren så er der ingen som hilser!
Hvad med dem med cross cykler :-k :? :lol:
En canadier, så måske har jeg nogle stave 'fejler'.
Post Reply