MTB: Isstjerneløbet - 22 Januar

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Kommer ikke til det pjat.... er ude at rejse.... he he...
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Casper Fabricius
Mudderkonge
Posts: 1845
Joined: 02 Dec 2003, 14:23
Location: Islands Brygge

Post by Casper Fabricius »

Så er jeg tilmeldt og superklar.
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Ville have været med sammen med Oliver ,men vi har en aftale senere søndag og det bliver for presset. Tager med til Herstedhøje og træner lørdag..
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Fraser
Punkteret
Posts: 129
Joined: 14 Oct 2005, 17:40
Location: 5 min fra 100m skoven

dæk valg

Post by Fraser »

tænkte på om i havde nogle erfaringer fra tidligere år ang dæk valg til Isløbet??

enten skulle det være nogle ca. 700-800g pigdæk, exavader, twister eller nobby nicks. men er meget i tvivl...

håber på nogle gode råd fra jer.

pft
David Fraser
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Vejret ser jo ud til at blive "varmt" de næste par dage med regn !
Tror ikke pigdæk bliver nødvendige.
Sidste år så jeg relativt mange der var punkteret på sten/grus stierne, selv slap jeg uden.

mvh Niels H
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

David,

Jeg kørte Excavader i søndags og det synes jeg faktisk virker udemærket.... man skal passe på svingene og i accelere på is.. men ellers virkede de fint....

Synes mit indtryk fra de forskellige pig kører at de var meget glade for dem i starten... men efterhånden som ruten blev kørt til og mere blød det det en mega ulempe med de tunge dæk - og flere sagde de smed mere i slutningen end de vandt i starten...
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Anders har ret, tror man tabte mere end man vandt ved at køre med pigdæk i søndags, set over hele løbet. Mit valg var dog taget fordi, jeg ikke vill vælte og slå ryggen eller min arm (som også er skod).

Isstjernen er 95% på hårdt underlag (grusveje osv), så der skal ikke for mange knopper, mudder kan du kigge langt efter, derfor er mine valg noget Michelin Lite S / Racing Ralph - med mindre det er pisse glat, med is over alt, som det var for 2 år siden - så hedder den pigdæk.

Tror ikke det er et godt valg at køre med større knopper, der er ikke noget at bide i på ruten.
User avatar
Fraser
Punkteret
Posts: 129
Joined: 14 Oct 2005, 17:40
Location: 5 min fra 100m skoven

Post by Fraser »

ARGGGH J-Lo, nu er jeg total forvirret, det ender med at jeg tager alle mine dæk med mig 8)

Det er ikke godt med så mange forskellige dæk, har twister, explorer, nobby nics, comp S lite, exavader.

Jeg må tænke over det,

ellers tak for hjælpen, selvom jeg er blevet mere forvirret end hjulpet :S

Fraser
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Tag excavader hvis du spør mig... det holder sgu til det meste.... og er heller ikke langsomme hvis det er hårdt....
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

explorer er stadig mit favorit universal valg, og bliver nok også det dæk jeg vil bruge, fordi det er det der allerede sidder på min Trek, da jeg ikke gider skifte dæk hele tiden :-) med mindre min Ghost bliver køreklar igen....for lige nu er forgaflen halv død.

Racing Ralph kunne være et alternativ, hvis det ikke er for glat. Så vidt jeg hsuker er der dog et par bakker som RR muligvis ikke kan magte.
Last edited by Morten Hartvigsen on 19 Jan 2006, 00:44, edited 1 time in total.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Bliver Racing Ralph vil jeg tro, kommer an på hvor meget sne som rammer os de kommende dage...
User avatar
Mic
Punkteret
Posts: 107
Joined: 30 Mar 2005, 15:27
Location: Farum
Contact:

Post by Mic »

Ved ikke om mit indlæg kan bruges.. Men jeg kører på Racing Ralph på søndag(som vanligt)...
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Nu er det jo ikke Slush, så ser vi vel Hustler / T-Bikes som klub / sponsor? :wink: De der NSC er da ikke til noget... :)
User avatar
Mic
Punkteret
Posts: 107
Joined: 30 Mar 2005, 15:27
Location: Farum
Contact:

Post by Mic »

J-LO wrote:Nu er det jo ikke Slush, så ser vi vel Hustler / T-Bikes som klub / sponsor? :wink: De der NSC er da ikke til noget... :)
Ja, det kunne der godt at have stået... Men jeg lavede en lidt hurtig tilmelding med navnet Team T-Bikes Europe.... :cry:

Hahaha, nordicsportscenter er ikke til noget.. Det er hermed noteret, kære formand. :lol:
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Hehe :)

Ses søndag
Post Reply