MTB: Fall Race - Tisvilde 6 Nov. kl. 11

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Spørgsmålet er nærmere var han overhovedet single?? eller skulle han bare have nye dæk...
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Niklas Freydberg wrote:"Men der er kommet en ny kvinde ind i mit liv, så jeg SUPER ustabil"

Hva var du så da du var single? :D


Mindes diverse aftale, hvor man aldrig så dig! :wink:
HAHA...god pointe ! Men nu går det altså helt galt...
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Fallrace docu-soap kommer så her....

Post by Morten Hartvigsen »

Der var fælles start kl. 11, lidt mange på en gang, så i front var både 21 og 42km deltagere godt blandet. Jeg havde Julie Bollerup på venstre side og Mads Kock på min højre side. I forventning om at brænde mig helt af, havde jeg som en af de få bare "hvide" arme og knickers, de fleste havde overtrækkere eller langærmere på. Men jeg kom nu alligevel ikke til at fryse.

Jeg stillede op på min carboin Trek hardtail, med de velafprøvede conto-explorer 2.1" for og bag. De dæk er jeg meget fortrolige med, og jeg ved lige præcis hvor meget de tager fat.

Jeg havde varmet fint op, ca. 2+2km fra starten af ruten samt de sidste 2km af opløbet, sådan at jeg kendte alle sving ved opløbet, og vidste at der kunne man godt give fuld skrue, uden den store risiko for styrt. Ruten var i øvrigt præcis den same som sidste år, og som Ask har observeret, bare mere våd, og faktisk ret mudret nogle steder.

Pga. ferie, sygdom og derfor ret mangefuld træning i et par uger, var jeg opsat på en top 5, så derfor var det lidt frusterende ved starten at være i 4-5 række. Men med Mads ved min side og David Fraser bagved til højre, var jeg ikke så urolig. Mærkeligt nok så jeg ingen Hustelere... Da starten gik fik jeg godt bid i dækket, men der var alt for mange på cykler :shock: - så det var MEGET close race.

Da jeg ikke vil dø under en start, var jeg lidt forsigtig men tog den alligevel helt ude til højre i græsset, og forcerede allerede der en 5-10 styker på de første 200m.
Herefter begynder den lette stigning, der gradvis tiltager, og her faldt mange fra. Jeg havde her mere luft i lungerne end sidste år, og lå i fører gruppen på en 10-15 guttter, ca. 10m efter Lars Eg som jeg lige spottede ved den første lidt stejle bakke med rødder. David og Mads troede jeg var bag mig, ihvertfald så jeg dem slet ikke, da jeg under starten havde rigelig travlt med at undgå sammenstød.

Det gik nu fint deruda, og godt tempo, og især på de lige stykker havde jeg mere styrke end de andre, som jeg efterhånden kørte fra. Efter nogle km vurderede jeg at der vel var 10 ryttere foran mig. Jeg fulgtes med en gut i rød trøje (Kim Svendsen var det vist), og kunne godt mærke at jeg havde lidt mere ben-guf en ham.

Men hver gang vi ramte en bakke hvor jeg skulle bruge den midterste klinge fik jeg chain-suck (pga. mudder), og da jeg trods relativt gode ben ikke kunne køre op på den store klinge, måtte jeg løbe.
Så efter hver bakke kom jeg 10-30 meter bagud, som jeg så måtte bruge 3-4 minutter på at hente igen. Heldigvis havde jeg kræfter nok hver gang til at hente den røde og sorte rytter 8).

Efter 2/3 af løbet kom en blå rytter op, vi var kørt fra den sorte rytter, og lå nu 3 sammen, indtil et singletrack hvor jeg forcerede lidt og fik et hul på vel 20m til den røde. Dette satte jeg imidlertid 100% over styr, da jeg kørte forkert på det absolut sidste singletrack - præcis samme sted som sidste år - og måtte krydse igennem skovbunden for at komme tilbage på sporet :evil:

Så gik den vilde forfølgelses ræs, de sidste 3km på grusstier, noget endda lidt ned ad bakke, jeg kunne hele tiden se den blå og den røde gut ca. 100m foran, men jeg var opsat på at bide smerten i mig, og bare træde igennem, det ville sgu være for surt at tabe 2 pladser pga. at køre forkert. Jeg kom tættere og tættere på, og lige før sidste sving fik jeg hentet de to, som jeg trak fra i spurten, og jeg hørte et "satans osse" bagfra :wink:

Det blev faktisk en 4 plads, godt 1 min efter nr 1,2,3 (Lars, Mads, David) - i Tisvilde har de stadig lidt svært med placeringerne - trods events chip's. På første opslag var jeg slet ikke på listen.

Efter løbet - mange gode kager, suppe, kaffe the og sanwich - og der i teltet mødte jeg Dr. Phil - der opstillede for Johnny Cash !!! Sikke en skam. Min kollega Peter Christensen kom i mål ca. 5 min efter mig, så jeg er bange for at han snart kommer tæt på.

Vi ventede så 2 timer på lodtrækning, hvilket var rødvin, men det var ren nitte til Phil, Peter og mig.

Alt i alt en sjovt løb, og selvom det regnede undervejs var det ikke så slemt.... jeg savnede dog Hustlerne, også nr 3 fra sidste år.

jeg har sikkert glemt noget......
Last edited by Morten Hartvigsen on 08 Nov 2005, 09:58, edited 1 time in total.
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Tillykke med den gode placering Super kørt Morten :wink:
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Re: Fallrace docu-soap kommer så her....

Post by Ask 'Bask' Hybel »

også nr 3 fra sidste år.
:D Ja, det var ærgeligt ikke at stille op...men jeg regner med, at du kører Næstved Rundt med mig istedet ! Så jeg har en at følges lidt med...men der skal vist til trænes lidt først...har været på cyklen 3 gange den sidste 1½ måned...skuffende ! Men flot kørt og fedt med løbref. 8)
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Her svar fra Events4U ang. min registering som nr 5 :lol:

"Jeg har gennemgået vores data nøje og kan se at du er registreret 4/10
sekund tidligere end nummer 18. Derfor er du korrekt nr. 4.
Jeg har nu rettet resultatlisten.
Jeg beklager fejlen."
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Hehe cool morten:) Mr. Sprint!!!
User avatar
Fraser
Punkteret
Posts: 129
Joined: 14 Oct 2005, 17:40
Location: 5 min fra 100m skoven

Post by Fraser »

Hej morten, jeg må være blind, jeg så dig slet ikke i starten.... først da du kom i mål.....

godt at du skrev noget om løbet, det var ellers super godt især det hjemmebag efter løbet - kanon -

Fraser
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

og jeg så ikke at du overhalede - i starten var det vel - øv
User avatar
Fraser
Punkteret
Posts: 129
Joined: 14 Oct 2005, 17:40
Location: 5 min fra 100m skoven

Post by Fraser »

startede jeg ikke foran dig?? jeg startede helt ud til højre, i 2 række eller så noget.....

Fraser

ps.
glæder mig til næste år... har fået blod på tanden ligesom dig
8)
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

nej - du var lige præcis en 1,5 række bag mig og Mads - vi holder jo øje med dig :-)
Post Reply