Camelbak hvor mange liter?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Camelbak hvor mange liter?

Post by Tobias Sonne »

Har kigget lidt på denne, men synes at 3 L lyder af lidt meget. Hvad er jeres erfaring? Hvor manger liter?, skal der være gode lommer til andet? Måske et helt andet mærke?

http://www.sonos.dk/product.asp?product=110

På forhånd tak
User avatar
Anders Kirchhoff
Nu med støttefod
Posts: 811
Joined: 24 Jan 2005, 20:07
Location: Birkerød

Post by Anders Kirchhoff »

Man kan sige, at man behøves ikke smide 3 l. i den;-)

Jeg køre sjælden med min, hvor der kun kan være 1,5 l. i. Der er ikke særlig meget lommeplads i og det savner jeg. Altid rart og kunne ha´ plads til en jakke, energibar + standardpakken (slange, pumpe osv).

Summasummarum, så synes jeg ikke, at jeg gider køre med min, da 2 drikkedunke udgør det samme, så har selv overvejet og investere i en M.U.L.E. til de lange ture.

Så til korte ture... drikkedunke.
Til lange ture... Ja, der ville jeg klart anbefale en M.U.L.E. Har kun hørt god kritik af den.
Jeg er mest til sportsgrene, hvor der holder en ambulance for ende af bakken!
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3297
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Der er flere Hustlere der har en MULE og er alle 100% tilfredse med den....
KØB! men undersøg lige hvad du kan få den til i tyskland..... :wink:
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Post by Henrik Storgaard »

Mule'n er optimal for mit vedkommende. Det er sjældent jeg fylder blæren helt op, men til en tur i skoven hvor der skal lidt mad, og andre småting med, der er den perfekt.
Desuden fungerer den fint som varmedunk om vinteren, hvis man fylder kogende vand i den :)

Til løb har jeg den lille Classic med 1,5 liter.

Jeg købte den hos sonos.dk, der var den billigst dengang.

/henrik
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Køb 3 liter med en god rygsæk så der er plads til ekstra tøj til langture og brug så flasker til løb.

Du kan evt. sætte ekstra flasker ved start hvis løbet kører over flere omgange eller du kun har en holde.

Jeg har også en lille Camelbak, men syntes at den er for varm om sommeren, men ellers kan en lille camelbak være god hvis der skal drikkes på løb med overvejende kringlede singletrack.

Blev du klogere ;-)
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Post by Kenny »

Du må jo selv vide hvor meget væske du drikker på en tur. Jeg har selv denne http://camelbak.com/sports-recreation/h ... -rogue.asp
2L væske og 3,28L bagage. Jeg kommer aldrig til at drikke 3L på en tur. Og hvis jeg gør kan jeg tage en ekstra dunk med på cyklen.
Den er som du kan se delt op i 2rum plus et elastisk net.
I den øverste har jeg fast en slange, multitool og et powerlink. Der er stadig lidt plads. Så jeg skal huske at tage tage mit geardrop med.

I den nederste kan jeg uden problemer have nøgler, kortholder og mobil. Og der er stadig plads til en del mere. Nettet har jeg endnu ikke prøvet. Men jeg har da haft en banan og en hue med uden problemer.........

Med brug for skifte tøj og sko kan jeg ikke se hvad du skal med mere plads.

Jeg er i øvrigt ikke 100% lykkelig ejer af systemet. Der er et minihul i min blære. Umiddelbart kan jeg ikke forstille mig at jeg kan have stukket hul på den. Men jeg skal have set stoffet i tasken efter.
I går tabte jeg den gule dims i mundstykket. Hvilket resulteret i at jeg tabte mit vand inden jeg opdagede problemet.
Det skal lige siges at jeg tog tasken af under kørsel da jeg tabte den. Jeg på en nylon jakke er der jo ikke så meget den kan hægte sig fast i.
Klubmester i Tri-Sprint 2016
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Camelbak M.U.L.E!
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Post by Tobias Sonne »

Ok, det skulle vist ikke være helt ved siden af :wink:

Er den til at rengøre? - og/eller anbefaler I, at man også investerer i et rengøringssæt? Andre mundstykker og lign som man bliver glad for?
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Post by Henrik Storgaard »

Tobias Sonne wrote:Ok, det skulle vist ikke være helt ved siden af :wink:

Er den til at rengøre? - og/eller anbefaler I, at man også investerer i et rengøringssæt? Andre mundstykker og lign som man bliver glad for?
Min får lidt rodalon og kogende vand af og til, jeg har aldrig brugt rensekittet selv om jeg har det.
Jeg har det vinklede mundstykke med siliconetuden, og det virker fint, og har endnu ikke haft behov for at skifte det (men en reserve skader nok ikke)
User avatar
jannik 'lordy' stuhr
Bagfra højre-om!
Posts: 1073
Joined: 24 Feb 2006, 18:06
Location: Værløse
Contact:

Post by jannik 'lordy' stuhr »

Camelbak M.U.L.E! <---------------<<<
Hvorfor ikke ;)
Når livet er fed på den F E D E måde
http://www.tykkeskolen.dk/
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Post by Niels P »

Har en Lobo: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=31788 3L vædske og 3 L bagage med 2 rum og stiklommer til energi, regntrøje m.m. og så vejer den meget lidt
/Niels
User avatar
Michael J
Set uden lys
Posts: 1012
Joined: 18 Jul 2008, 14:40
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Michael J »

Har også en MULE og er super glad for den, bruger den også når jeg
pendler til job, bare uden blæren i.
Fremtiden kommer af sig selv - Det gør fremskridt IKKE!
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Post by Tobias Sonne »

Ok. Den er bestilt hos Sonos... :P

Hydrate or die...
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10101
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

syns mule er lidt stor, Lobo (3l) er ganske universel, og fint selv til halv lange turer. Mule er dog lidt mere rummelig.

Bruger i Rodalon til indvendig rengøring :shock: er det ik noget lidt nasty stads? Så jeg har lige spurgt dem her: http://www.rodalon.dk

Jeg bruger bare kogende vand og evt. rensetabletter (sterodent eller lign.)

Ja, Sonos er ret billige, ellers sælger ski netbutikker camelbak grej ret billigt nu da sæsonen er ved at være over.
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Post by Henrik Storgaard »

Morten Hartvigsen wrote:syns mule er lidt stor, Lobo (3l) er ganske universel, og fint selv til halv lange turer. Mule er dog lidt mere rummelig.

Bruger i Rodalon til indvendig rengøring :shock: er det ik noget lidt nasty stads? Så jeg har lige spurgt dem her: http://www.rodalon.dk

Jeg bruger bare kogende vand og evt. rensetabletter (sterodent eller lign.)

Ja, Sonos er ret billige, ellers sælger ski netbutikker camelbak grej ret billigt nu da sæsonen er ved at være over.
Morten, nu er du så tynd, at en MULE vil stikke ud på begge sider af dig og øge vindmodstand. Vi andre normalt byggede fungerer fint med den ;)

Og nu bruger jeg ikke Rodalon ukoncentreret, og har så vidt jeg selv ikke taget skade endnu. Og det er det eneste jeg har prøvet der indtil videre kan fjerne restsmagen af energidrik fra blæren.
Post Reply