SRAM

Craft Cup - XC duathlon

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Team Hustler Forum Indeks -> Nyheder
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Carsten Graff
Alene i udbrud

Indmeldt: 23. nov 2005

IndlægSkrevet: 2009.12.08 14:04    Emne: Craft Cup - XC duathlon Besvar, med citat

Søndag d. 6. december var det tid til anden afdeling af årets Craft Cup - XC duathlon, der blev afviklet i Lillevang skoven ved Farum. For dem som ikke helt er med på hvad duathlon er, så går det ud på at løbe en tur, skifte til cyklen og køre en tur inden der igen skal løbes, cykles og til slut løbes. Altså lidt mere afveksling end blot at sidde på mtb´en og køre lidt rundt i skoven. Nå ja, så er der lige en disiplin mere: skiftet. Skift af sko, hjelm, handsker og hvad der ellers skal skiftes, og det er her at der kan vindes/tabes mange sekunder. Når pulsen er maks, og der skal skiftes sko, kan det blive et show, som John Cleese ikke kan lave bedre. Man kan også vælge at løbe rundt og ligne en tosse med cykelhjelm på.
Til dagens afdeling var der 9 x Hustlere til start: Henrik Brohus, Peter Christensen, Peter Baade, Jan Demant, Andreas "A et" Hansen, Bo Skakke, Nino Fernandes, Tobias Quistorff og undertegnede.

Dagens løberute var kun 2,5 km men meget teknisk og smal. Der skulle forceres store træstammer, mudder søer og løbes på smalle stier. Efter få hundrede meter råbte en af de første højt op: #~#?*$& - han havde netop mistet begge sko i et stor mudderhul, og stod nu kun i strømpesokker.
Efter 1,25 km skulle vi runde et træ og så samme vej tilbage. På de meget smalle stier var det noget af en udfordring, for nu kom resten af feltet mod en.
Efter 9:30 og en løbe placering som nr. 8 var jeg klar til at køre afsted på Rivetten.
På en totalt flad rute på gode stier og enkelte smalle spor med noget fedtet mudder blev der kørt godt til. Der var et enkelt stykke med grene/træer på tværs af sporet, men det hele kunne køres. Jeg fik hentet nogle enkelte af de hurtige løbere, men blev desværre også hentet af en del bagfra, så efter de 2 omgange på ialt 8,4 km var jeg gledet ned til 19. pladsen. Et ”hurtigt” skift hvor skoene ikke helt ville, som jeg ville, og så var det ud på løbe turen igen. Jacob ”Kaffe” Lauridsen havde kørt fra mig på mtb´en, men han var hurtigt sat, og jeg fik løbet mig op til en 13. plads. Brohus og Peter C. var overraskende godt med, men det var jo godt for hold konkurrencen.
Så skulle der cykles igen. Jeg kom godt igang denne gang, og havde en foran at jagte. Godt ude på anden omgang fik jeg kontakt og på et af grusstykkerne overhalede jeg. Desværre havde han ikke hørt mig, og slog et lille sving, idet jeg kørte forbi, så vores styr fik ramt hinanden. Han gik direkte i gruset med 30-35 km/t. Jeg stoppede for at hjælpe ham, den han lød som om alle knogler i kroppen var brækket. Han havde heldigvis kun revet hul på hele den ene side, og fået nogle gevaldige hudafskrabninger, men han kom ikke igang igen.
Op på Rivetten igen og fuld damp mod sidste skifte. Jeg var røget ned til en 17. plads, og skiftet var ikke særligt godt. Løbeskoene ville ikke på. Jeg havde blade på sokkerne, og handskerne sad fast.
På sidste løbetur fik jeg løbet mig op på 14. pladsen. Ialt 1:21:56 med høj puls.

Hold konkurrencen er meget simpel. 10.000 point til første mand i mål, og 1 straf point for hvert sekund man er efter. Det samme gælder i de enkelte klasser. De 4 bedste tæller med på holdet. Maks hold point er derfor 40.000 point, hvis holdet er bredt med nogle i alle klasserne, og alle vinder deres klasse.

Efter 2. afdeling er Team Hustler - Rock Shox på en samlet 4. plads ud af 68 hold, og med få point op til holdet foran.

Samlet Hustler resultat på dagen: 14: (5 i H40) Carsten Graff - 27: Brohus, 42: Peter C., 65: Peter Baade, 86: Jan Demant, 94: "A et", 112: Skakke, 113: Nino, 117: Tobias Quistorff.

Og der er plads til endnu flere ude i skoven, som gerne vil have pulsen op. For er der noget som XC duathlon giver, så er det høj puls hele vejen. Mød glad op til næste afdelingen 9. januar i Ganløse.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
AndreasA
UST? Ja måske...

Indmeldt: 18. dec 2007
Geografisk sted: 2500 valby

IndlægSkrevet: 2009.12.08 17:44    Emne: Besvar, med citat

Applause Applause Applause Applause

Der er så fuld af sjov ude i en skov..

vi ses d. 9

A'et
Michael J
Med nye kabler

Indmeldt: 18. jul 2008
Geografisk sted: 2860 Søborg

IndlægSkrevet: 2009.12.08 17:47    Emne: Besvar, med citat

Man bliver helt forpustet, bare af at læse ... Laughing
BoS
Spagetti Ben

Indmeldt: 27. nov 2005
Geografisk sted: Nærum

IndlægSkrevet: 2009.12.09 00:33    Emne: Besvar, med citat

Jeg vrikkede om på første løbetur. Lå ellers foran dem, jeg normalt sammenligner mig med på løbeturene - hvilket er pigerne Laughing - de løber sgu stærkt! Men det gjorde så pisse nas, at jeg var nødt til at humpe ud i siden af stien et par sekunder, før jeg kunne humpe videre. Jeg måtte humpe ud til min cykel, hvor jeg kunne hvile min ankel lidt. Så rundt en tur på en ret nem rute, og så op i løbeskoene igen. Jeg kunne godt løbe på den, men den virkede lidt "slap", så jeg var mega angst for at vrikke den om igen. Så derfor stoppede jeg efter min 2. løbetur.

I går så min fod også lidt sjov ud... Lidt hævet og misfarvet.

I dag er den ikke så hævet mere. Men tærene er sorte Smile

Men det var en skæg tur i skoven. Duathlon er sjovt. Det er fantastisk, hvor langsom man føler sig, når man skal ud at løbe efter en cykeltur... Så kommer alle dem, man lige har overhalet ude på sporet flyvende forbi igen. Der skal trænes Smile
Casper Ortvald
Fuldblods MTB'er

Indmeldt: 18. nov 2006
Geografisk sted: Syvstjernen

IndlægSkrevet: 2009.12.09 00:46    Emne: Besvar, med citat

Fy for satan Bo... se lige at få skraget de stænger... ser forfærdeligt ud.

Wink
Anders Kirchhoff
Nu med støttefod

Indmeldt: 24. jan 2005
Geografisk sted: Birkerød

IndlægSkrevet: 2009.12.09 13:45    Emne: Besvar, med citat

BoS skrev:
I dag er den ikke så hævet mere. Men tærene er sorte Smile

Puhadada... sorte tæer... Der kan være to løsninger på det problem...

1. Har du prøvet med vand og sæbe?
2. Hvis ikke det hjælper, så er det af med tæerne inden det breder sig. Find noget whiskey og en hækkesaks, så er det hurtigt overstået og ja også lidt plaster skal der bruges;-)
Michael J
Med nye kabler

Indmeldt: 18. jul 2008
Geografisk sted: 2860 Søborg

IndlægSkrevet: 2009.12.09 20:30    Emne: Besvar, med citat

Anders Kirchhoff skrev:

2. Hvis ikke det hjælper, så er det af med tæerne inden det breder sig. Find noget whiskey og en hækkesaks, så er det hurtigt overstået og ja også lidt plaster skal der bruges;-)

AndreasA
UST? Ja måske...

Indmeldt: 18. dec 2007
Geografisk sted: 2500 valby

IndlægSkrevet: 2009.12.09 20:40    Emne: Besvar, med citat

BoS skrev:
Jeg vrikkede om på første løbetur.

så kan jeg bedre forstå du spurgte efter en ispose i skiftezonen..
Sorry, så'en en havde jeg ikke lige fået taget med..
Go bedring Bo
ses
Andreas
Anders Kirchhoff
Nu med støttefod

Indmeldt: 24. jan 2005
Geografisk sted: Birkerød

IndlægSkrevet: 2009.12.10 01:20    Emne: Besvar, med citat

For øvrigt, så skal du også klippe negle...

men det kan måske være lige meget nu, når du måske alligevel skal kappe tæerne.

God bedring mester....
Kim Bjergelefanten Holst
Helt uden puls...

Indmeldt: 29. sep 2008
Geografisk sted: Hørsholm

IndlægSkrevet: 2009.12.10 10:59    Emne: Besvar, med citat

Ser sku ikke godt ud Bo. God bedring

min "låge"
MTB: http://www.rudemtb.dk/hotwheels.asp?fane=&id=1601&hotwheeltype=1
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside MSN Messenger
Schønberg
Naturnyder

Indmeldt: 29. mar 2005
Geografisk sted: Hellerup

IndlægSkrevet: 2009.12.10 13:14    Emne: Besvar, med citat

F... Bo - det ligner sgu en pause Sad

Den fod skal checkes ! God bedring.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email MSN Messenger
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer

Indmeldt: 28. nov 2003
Geografisk sted: Værløse

IndlægSkrevet: 2009.12.10 17:31    Emne: Besvar, med citat

godt gået, der er jo potentiale til en samlet 3 plads så det må da være målet Wink

go bedring til BoS
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside MSN Messenger
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Team Hustler Forum Indeks -> Nyheder Alle tidspunkter er GMT + 2 timer
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum