Slushcup Afdeling 2, Hareskov 22. november

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Gunnar G
Set uden lys
Posts: 1027
Joined: 29 Aug 2009, 13:41
Location: Vanløse

Slushcup Afdeling 2, Hareskov 22. november

Post by Gunnar G »

Dagens Slush var en beskidt affære, men sjov :D. Der var vådt, mudret, og føret var tungt. Mine NN dæk for og bag skøjtede rundt på tracket, og der var en enkelt opkørsel hvor alle tilsynladende måtte stå af. Jeg så i hvert fald ingen køre den, over de store rødder der var smurt ind i mudder.

Min startbox var nummer 4 og de andre Hustlers lå foran mig i de hurtige bokse. Dem så jeg ikke noget til under løbet, så jeg går ud fra at de alle er kommet i mål før mig.

Jeg lagde en ret ambitiøs strategi i starten: Køre så hurtigt som muligt for at tage placeringer på startstrækningen før vi nåede til flaskehalsen. Der var godt nok ikke nogen slem flaskehals på dagens rute, men dog trængsel på grusstiens første stigning. Der benyttede jeg chancen for at køre ude i rabatten på det bløde underlag, og overhalede en masse ryttere.

Derefter kørte jeg mine 3 omgange i et rimeligt tempo, med en puls der lå mellem 170 og 180. Jeg gik ikke kold på de senere omgang som jeg gjorde til enkeltstarten i afdeling 1.

På en opkørsel i omgang 2 lykkedes det mig at kile kæden fast mellem krans og eger. Derfor måtte jeg af og stå et par minutter og bande, men jeg hev i kæden for at få den fri :evil:. Jeg er taknemmelig for at jeg havde tykke vinterhandsker på, så jeg ikke skar fingrene over. Jeg måtte se mine konkurrenter suse forbi imens, og vinke farvel til mange dyrt købte pladser. Generelt havde jeg en del problemer på grund af alt det mudder, der fik mekanik og gearskift til at fungere dårligere.

Alt i alt var det et godt race, som jeg er rimelig tilfreds med :D. Min placering var nummer 108 ud af 337 i start 2, en klar fremgang i forhold til afdeling 1.

Til sidst en tak til Flemming Meyer, som var ude på ruten og heppede. Det var tiltrængt!
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

:)

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Tak for kampen Hartvigsen, altid en fornøjelse :) Ses til FallRace, kan jeg ligge lidt på hjul som jeg plejer???
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Tak for i dag, den var hård den rute. Plac. 110 det går fremad , jeg overvejer sku at begynde at træne igen ;)
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

Tak for i dag, drenge. Der er lidt billeder her: http://charlottevonmoos.blogspot.com/20 ... ekend.html
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
RENE :Der Alte:
Helt uden puls...
Posts: 626
Joined: 10 Oct 2006, 19:37
Location: KØGE

Post by RENE :Der Alte: »

ja tak for i dag til alle.. goe billeder der :thumbsup: charlotte
Rene "Der Alte" fra køge
Check "Team Pronghornracing blog"
nyheder fra det store udland
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3170
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Post by Niels P »

goe billeder. Kan se Rene "its never too dark to be cool"
/Niels
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10103
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Med en ny renoveret Rivette H6 cykel (nye gear kabler & inderkabler), var cyklen igen klar. Jeg beholdte mine NN for og RR bagpå, bare med lavt tryk, selvom vejret her i efteråret nok mere er NN for og bag.

1 omgang
Nå, 500m efter at starten gik i "Start 2", kørte alle i box 1 forkert, da afmærkningen ikke var korretkt :oops: , så lige pludselig var alle i box 2 foerest ! Det holdt dog kun de næste 200-500meter :-)

Efter ca. en half omgang hører jeg en gren knække i mit baghjul, og så virker gear skifteren lige pludselig ikke mere, og kæden hopper ned på 11 tanden. Jeg fortsætter, men må erkende at jeg nok ikke kan gennemfører i fornuftig tempo med kun 3 gear (42/32/22 og 11 tand bagpå= 3 gear), så efter at have løbet op ad den bakken, som ingen i øvrigt kunne kører, vælger jeg at kigge på skaden. Det viser at kablet bare er hoppet ud af bagskifteren, så det skal bare strammes, og skrues fast igen. Her passerer Henrik J. og Per O mig så (tror jeg da ?). Per henter jeg hurtigt igen, men det syns han åbentbart ikke er sjovt, så han sætter mere tempo på.

Gearet virker nu ret ok.

2 omgang
det går fint, men så !!!
Per Olsson wrote:Tak for i dag, den var hård den rute. Plac. 110 det går fremad , jeg overvejer sku at begynde at træne igen ;)
Grr.....Per var det ikke dig , der fik lokket mig på afveje :-) så jeg var på en ca. 30meter detour -- øv ! Her passerer Ms. Nørgaard mig desværre også.

3 omgang
Jeg bruger tid på at hente dame nr. 2 (Sofie Nørgaard), men hun er sgu stærk på singletrack, så det er svært at hænge på, der. Imponerende, efter fødsel for ca. 1/2 år siden !

Selv med briller, ryger der mudder i øjne med mellemrum, så det generer en del ind imellem. Alt det mudder gør også at ikke alle gear spiller, men da jeg jo heller ikke har fin justeret kablet til bagskifteren er det da også muligt det er derfor.

Jeg så ikke én eneste hustler i grønt til lodtrækningen, eller også er jeg blind!

Men Per O. vandt dog en præmie.
Last edited by Morten Hartvigsen on 23 Nov 2009, 17:51, edited 3 times in total.
User avatar
Gunnar G
Set uden lys
Posts: 1027
Joined: 29 Aug 2009, 13:41
Location: Vanløse

Post by Gunnar G »

Morten Hartvigsen wrote:...
Efter ca. en half omgang hører jeg en gren knække i mig baghjul, og så virker gear skifteren lige pludselig ikke mere, og kæden hopper ned på 11 tanden. Jeg fortsætter, men må erkende at jeg nok ikke kan gennemfører i fornuftig tempo med kun 3 gear (44/32/22 og 11 tand bagpå)
...
Jeg så ikke én eneste hustler i grønt til lodtrækningen, eller også er jeg blind!
Imponerende hvis du har kunnet træde 44/11 på den rute :D. Hatten af!

Jeg var der et sted til lodtrækningen, men på det tidspunkt havde jeg skiftet den (nu brune) trøje ud med en sort regnjakke. 8)
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10103
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

ja det ville det :-) men jeg havde nu HELE 3 gear : 42/11, 32/11, 22/11, det med 44 var vist en typo
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Hey Morten hvis du lå i mit baghjul , så kørte du osse forkert som jeg , og der tabte jeg nok de 10 placeringer , så jeg ikke kom i top 100.

Jeg tabte osse en hel del moral , det slog mig helt ud at skulle til køre dem ind jeg lige havde sat . :? Jeg var da i hustler drees i form af min h12 jakke. Yep jeg vandt en fed rygsæk/camelbag. "deuter"

Med super arragement

Det med at kører forkert er en gl skade , selv da jeg løb kunne jeg løbe til højre selv om der var en pil til venstre. :oops:
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Philip Brint
Asfalt nej tak!
Posts: 1372
Joined: 08 Apr 2008, 21:27
Location: Allerød

Post by Philip Brint »

[quote=

Det med at kører forkert er en gl skade , selv da jeg løb kunne jeg løbe til højre selv om der var en pil til venstre. :oops:[/quote]

Har du prøvet banecykling :wink:
Rivette F8
User avatar
JesperJ
1 omgang efter
Posts: 673
Joined: 04 Sep 2005, 20:59
Location: Ballerup

Post by JesperJ »

Philip Brint wrote:[quote=

Det med at kører forkert er en gl skade , selv da jeg løb kunne jeg løbe til højre selv om der var en pil til venstre. :oops:
Har du prøvet banecykling :wink:[/quote]

Det duer ikke med banecykling, der foregår det hele venstre om, såå..

/Jesper
maybe some day
User avatar
Michael J
Set uden lys
Posts: 1012
Joined: 18 Jul 2008, 14:40
Location: 2860 Søborg
Contact:

Post by Michael J »

Fremtiden kommer af sig selv - Det gør fremskridt IKKE!
http://www.michael-jensen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply