Lygter

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3665
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Post by Jan D »

Neno wrote:Hvem skal man ringe til for at for hjælp/klage hvis ens lygte er strandet hos tolden?

Bestilte d.6/9 kom til DK 10/9, så i 13 dage hos told uden jeg har fået nogle breve eller noget fra dem. Har snakket flere gangemed postdk men de kan ikke gøre noget, dog kan de se at den ikke er fortoldet endnu.
Til info: Jeg har oplevet meget forskellige behandligstid (1-4 uger) i tolden - jeg har modtaget skriv fra tolden, men først hørt når det lo hos posten...
Jan D
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Neno wrote:Hvem skal man ringe til for at for hjælp/klage hvis ens lygte er strandet hos tolden?

Bestilte d.6/9 kom til DK 10/9, så i 13 dage hos told uden jeg har fået nogle breve eller noget fra dem. Har snakket flere gangemed postdk men de kan ikke gøre noget, dog kan de se at den ikke er fortoldet endnu.


Bliver post som sendes ad luftvejen ikke fortoldet i Kastrup??
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Pestdk tager sig rigelit betalt for at håndtere fortoldningen, så jeg ville klart bede post om at rykke. Deres gebyr på 150 er vel netop til at dække den slags udgifter, jeg kan ikke tro de bare sender lorten videre selvom de opkræver gebyret....
Image
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Post by Henrik Storgaard »

Jeg har fået et problem med at lade min batteripakke op. Ladelampen skifter ikke til rød, så laderen fatter åbenbart ikke at der sidder noget i den anden ende.
Jeg har målt direkte på batterierne med laderen på, og der viser den ca. 7 volt, fjerner jeg laderen er der kun ca. 1 volt. Men den skruer åbentbart ikke op for ampererne.
Er det batterierne der er så flade at de skal kickstartes, eller noget helt andet?

/henrik
User avatar
Neno
Ny på Hustleren
Posts: 24
Joined: 24 Apr 2009, 23:31
Location: Søborg

Post by Neno »

Weeee så kom brevet at lygten ligger klar på posthuset.

Import told: 65
Import moms: 125
Importgebyr: 128
Moms: 32

Ialt 350,-
Nu med Yeti ARC
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Post by Kent »

Neno wrote:Hvem skal man ringe til for at for hjælp/klage hvis ens lygte er strandet hos tolden?

Bestilte d.6/9 kom til DK 10/9, så i 13 dage hos told uden jeg har fået nogle breve eller noget fra dem. Har snakket flere gangemed postdk men de kan ikke gøre noget, dog kan de se at den ikke er fortoldet endnu.
Hvilket nummer er det du bruger, for at postdk kan spore pakken? Jeg bestilte i slutningen af august og har intet hørt... eller modtaget :?
Nu kan det da kun gå fremad....
User avatar
Neno
Ny på Hustleren
Posts: 24
Joined: 24 Apr 2009, 23:31
Location: Søborg

Post by Neno »

Kent wrote:
Neno wrote:Hvem skal man ringe til for at for hjælp/klage hvis ens lygte er strandet hos tolden?

Bestilte d.6/9 kom til DK 10/9, så i 13 dage hos told uden jeg har fået nogle breve eller noget fra dem. Har snakket flere gangemed postdk men de kan ikke gøre noget, dog kan de se at den ikke er fortoldet endnu.
Hvilket nummer er det du bruger, for at postdk kan spore pakken? Jeg bestilte i slutningen af august og har intet hørt... eller modtaget :?

70218070
hverdage mellem 9 og 15
Nu med Yeti ARC
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Post by Kent »

Tak. Det jeg tænkte på var om der på ordrebekræftelsen fra dealextreme er et nummer der kan trackes af postdk? Det nummer jeg har oplyst postdk kunne de ikke bruge?
Nu kan det da kun gå fremad....
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Post by Henrik Storgaard »

Du skulle gerne få en mail fra DealExtreme hvor de bekræfter afsendelsen. I den står tracking nummeret (så hudt jeg hvisker slutter det med 'HK')
User avatar
Hanne Egaa
Nu med chainsuck
Posts: 330
Joined: 28 Sep 2009, 09:59
Location: Farum

Post by Hanne Egaa »

Tobias Sonne wrote:Så fik jeg også bestilt sådan en bandit. Håber lygten kommer inden næste sommer :P

Bestilte sættet til hjelmen, samt forlængerledning, samt eu-stik. 85 dollaros + moms og afgifter...
Ka' du ikke lige smide et par links til hjelmsættet og eu-stik - så man kan få lys på :?:
Med grønne pedaler
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Post by Tobias Sonne »

Her: (har forsøgt at linke til indkøbskurven med lygte, forlænger og eu-adapter i)

http://www.dealextreme.com/shoppingcart.dx

Du skal nok regne 2-300 dkr. oveni for moms, skat, afgift, skat af afgift, moms af skatafgift + administration...

Men stadig et billigt alternativ... til de dyre men gode lygter man får herhjemme.
User avatar
Hanne Egaa
Nu med chainsuck
Posts: 330
Joined: 28 Sep 2009, 09:59
Location: Farum

Post by Hanne Egaa »

Nååå sorry de links havde jeg allerede fra Jan "Senior", men jeg var ik' sikker på, at de indeholdt hjelmdims og eu-adapter :oops:
Med grønne pedaler
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Hanne fra mig mangler du et linkt til en 220V 'stikprop', som jeg forsøger at finde nu!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Hanne Egaa
Nu med chainsuck
Posts: 330
Joined: 28 Sep 2009, 09:59
Location: Farum

Post by Hanne Egaa »

Så er der bestilt lys - Tak til alle involverede
Med grønne pedaler
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Post by Kent »

Henrik Storgaard wrote:Du skulle gerne få en mail fra DealExtreme hvor de bekræfter afsendelsen. I den står tracking nummeret (så hudt jeg hvisker slutter det med 'HK')
Tak tak jeg prøver igen :)
Nu kan det da kun gå fremad....
Post Reply